prototypy i wizje

Peugeot testuje nową generację 508 | fot. Autoevolution

Peugeot testuje nową generację 508

Nadchodzi francuski powiew świeżości w klasie średniej. Po uśmierceniu europejskiej wersji Citroena C5 Grupa PSA skupiła się na projekcie nowej odsłony Peugeota 508. Na drogach przyłapano jego pierwszy prototyp.

Ruszyły testy drogowe następcy Peugeota 508. Prototyp we wczesnej fazie rozwoju został uwieczniony na zdjęciach szpiegowskich samochodowych paparazzi. Nowa generacja 508 powinna zadebiutować na rynku w 2018 roku, ale już jako rocznik modelowy 2019.

Peugeot testuje nową generację 508 | fot. Autoevolution

O tym, że nowy Peugeot 508 zyska stylistyczną ikrę, której brakowało trochę poprzednikowi, donosiliśmy Wam już wcześniej. Informowaliśmy wówczas, że nowy francuski średniak przejmie rozwiązania stylistyczne z najnowszego auta koncepcyjnego marki, czyli Instincta. To, co skrywa się pod pieczołowicie nałożonym kamuflażem, dużo bardziej kojarzy się jednak z inną wizją stylistyczną producenta, a dokładniej z 4-drzwiowym konceptem Exalt. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby nowe wcielenie 508 było jego produkcyjnym odpowiednikiem. Łagodnie opadająca linia dachu przechodząca przez tylną szybę w klapę bagażnika upodabnia samochód do coupe. W klasie średniej ten zabieg nie powinien negatywnie wpłynąć na ilość przestrzeni na głowy pasażerów w tylnej części pojazdu.

Nowy Peugeot 508 zostanie zbudowany na modularnej platformie EMP2, będącej niczym innym, jak francuskim odpowiednikiem płyty MQB znanej z koncernu Volkswagen. Wiemy już, że architektura EMP2 ma być kompatybilna z technologią hybrydową, dlatego w gamie kolejnej odsłony 508 można się spodziewać także zelektryfikowanej hybrydy plug-in. Poza tym Peugeot zaoferuje paletę klasycznych jednostek spalinowych, składających się zarówno z silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Niewykluczone, że Francuzi pójdą drogą Volvo i nie będą już opracowywać nowych diesli, a pod maskę 508 trafią ostatnie jednostki HDi.

Peugeot testuje nową generację 508 | fot. Autoevolution

Wierząc zapewnieniom Carlosa Tavaresa, dyrektora generalnego PSA Peugeot Citroen, nowy „średniak” będzie dysponował innowacjami technologicznymi, zbliżającymi go do poziomu pojazdu autonomicznego. Mowa oczywiście o systemach bezpieczeństwa wyręczających kierowcę z coraz większej liczby czynności wiążących się z prowadzeniem samochodu. W 2015 roku przedstawiciele francuskiej marki mówili o układach automatycznego parkowania, hamowania i asystencie jazdy po autostradzie.

Drugie wcielenie Peugeota 508 będzie bardzo ważnym modelem dla Grupy PSA ze względu na to, że siostrzana marka Citroen nie zdecydowała się na opracowanie następcy modelu C5, który po niezbędnych modyfikacjach jest nadal sprzedawany w Chinach. Na Starym Kontynencie jego miejsce zajmie C5 Aircross wpisujący się w trend postępującej SUV-izacji motoryzacji w tej części globu.