prototypy i wizje

Porsche Panamera Sport Turismo | fot. Autoevolution

Porsche Panamera Sport Turismo zadebiutuje w Genewie?

Wszystko wskazuje na to, że dzielą nas tylko tygodnie od premiery Panamery w wersji shooting break. Segment zdominowany przez Mercedesa CLS Shooting Break zyska nowego reprezentanta.

Porsche nie zwalnia tempa, wciąż testując praktyczną odmianę Panamery. Fotografowie pracujący dla Autoevolution uchwycili kombi w trakcie zimowych testów w północnej Szwecji. Prawdopodobnie już w Genewie zobaczymy produkcyjną wersję zaprezentowanego w 2012 roku (!) konceptu Sport Turismo.

Porsche Panamera Sport Turismo | fot. Autoevolution

Prototyp widoczny na zdjęciach jest ciekawy też z innego powodu – najprawdopodobniej to hybryda plug-in. Wskazywać na to mogą zielone zaciski hamulców, które znamy z hybrydowej odmiany klasycznej Panamery i “wlew paliwa” umieszczony po stronie kierowcy. Dodatkowy “wlew” skrywa zapewne gniazdo do ładowania samochodu. Z drugiej strony, poczwórne końcówki układu wydechowego mogłyby wskazywać na wersję Turbo, która będzie napędzana przez tą samą 4-litrową jednostkę V8, co liftback. Wariant ten, legitymujący się mocą 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego będzie stanowić poważne zagrożenie dla klasowego rywala – Mercedesa CLS 63 S AMG Shooting Break. Nie trzeba mówić, że także reszta palety silnikowej zostanie przeniesiona wprost z liftbacka. Auto uchwycone przez fotografów Autoevolution to raczej zapowiadana przez Porsche druga hybryda plug-in o potężnym momencie obrotowym. Według plotek miałaby ona korzystać z silnika V8 i motoru elektrycznego.

Porsche Panamera Sport Turismo | fot. Autoevolution

Panamerę Sport Turismo poznamy po inaczej poprowadzonej linii dachu, a co za tym idzie także okien bocznych. Zmiany mogą pojawić się także w stylizacji tyłu, choć spodziewamy się swego rodzaju krzyżówki liftbacka z zaprezentowanym w 2012 roku autem koncepcyjnym Sport Turismo. Niewykluczone, że we wnętrzu pojawi się nowa opcja – kanapa z tyłu zamiast dwóch, indywidualnych siedzeń. Porsche jednak nie potwierdziło jeszcze tej opcji. Nie musiało za to potwierdzać, że dzięki wyżej poprowadzonemu dachowi zwiększy się przestrzeń na głowy pasażerów tylnej części kabiny.

Segment luksusowych shooting breaków został niedawno wskrzeszony przez Mercedesa. Mimo to, może się okazać, że Porsche Panamera w tej wersji będzie rynkowym wyjątkiem, ponieważ niemiecki producent nie planuje zbudowania sportowego kombi na bazie następnej generacji CLS-a. Niemniej, Porsche Panamera Sport Turismo będzie pozycjonowane wyżej od klasycznego liftbacka, a zatem będzie też droższe. Z tego powodu podstawową w ofercie kombi wersją może stać się odmiana “S”.

Podobne artykuły