Nowości

Renault oficjalnie zapowiada Megane R.S.

Renault oficjalnie zapowiada Megane RS

Francuski producent upublicznił pierwszy oficjalny teaser nowego Megane RS. Najprawdopodobniej produkcyjna wersja samochodu zadebiutuje podczas tegorocznego Motor Show we Frankfurcie.

To nie pierwszy raz, kiedy w sieci pojawiają się informacje na temat trzeciego wcielenia francuskiego hothatcha spod znaku rozłożonego podnośnika. Według danych zawartych w wewnętrznym dokumencie Renault, który przypadkiem “wypłynął” do ludzi, auto powinno wejść do sprzedaży na pierwszych rynkach między 14 a 18 września. Targi motoryzacyjne we Frankfurcie wydają się więc ostatnim “uroczystym” momentem nadającym się idealnie do zaprezentowania światu nowej generacji Megane RS.

Prototyp Renault Megane R.S. | fot. Autoevolution

Z tej okazji Renault wypuściło do sieci teaser, zwiastujący szybkie nadejście hardcore’owego Megane. Zapowiedź ukryto w filmiku, który Renault Sport stworzyło z okazji osiągnięcia miliona polubień na Facebooku. Klip przedstawia chronologicznie historię modeli sportowego działu Renault, a w końcowej scenie można dostrzec przykryte białym materiałem Megane RS, którego stylistyka pozostaje dla nas tajemnicą. Da się tam jednak zauważyć, że najpikantniejsza odmiana Megane będzie trochę szersza od klasycznych wersji (w tym GT). Megane RS otrzyma także LED-owe “kostki” umieszczone w rogach przedniego zderzaka, tak jak w odświeżonym Clio RS. Z pewnością nie zabraknie też agresywniej wystylizowanych zderzaków, tylnego spojlera czy większych alufelg.

Renault oficjalnie zapowiada Megane R.S.

Inaczej niż w przypadku obecnej generacji, nowe Megane RS będzie dostępne tylko w wersji 5-drzwiowej. Nie powinno to dziwić, zważywszy na fakt, że Renault nie mogło zachować tutaj 3-drzwiowego trendu – cywilne Megane nie posiada takiego wariantu nadwozia. Nie zmieni się za to rodzaj napędu, więc moc będzie dalej przenoszona wyłącznie na koła przednie. Pod maskę auta może trafić turbodoładowana jednostka 1.8 pochodząca prosto z zaprezentowanego w Genewie Alpine A110. Nie zdziwiłby nas też turbodoładowany motor o 2 litrach pojemności. Niezależnie od ostatecznego wyboru francuskich inżynierów, Megane RS powinno się zbliżyć mocą do granicy 300 KM, bo tyle osiągają jego klasowi rywale pokroju pokazanej w Genewie Hondy Civic Type-R czy odświeżonego jeszcze w zeszłym roku Seata Leona Cupra.