Nowości

Skoda Octavia III Scout FL | fot. Maciej Kuchno

Skoda wyprodukowała 1,5-milionową Octavię III

Tak, tak – ta liczba dotyczy wyłącznie trzeciej generacji bestsellera Skody. Z fabryki w Mladá Boleslav wyjechała właśnie 1,5-milionowa Octavia w trzecim wydaniu.

Octavii można nie lubić, ale nie sposób odmówić jej sukcesu, jaki osiągnęła na rynku. Pomysł wyprodukowania samochodu na rozciągniętej płycie aut kompaktowych, ale wymiarami zbliżającego się do klasy średniej, był czeskim strzałem w dziesiątkę. Sprzedawana od 1996 roku Octavia wkupiła się w serca klientów nie tylko atrakcyjną ceną, ale także sprawdzoną techniką współdzieloną z innymi autami Grupy VAG.

Skoda Octavia III RS FL | fot. Maciej Kuchno

Czeska firma ogłosiła właśnie, że jedną z fabryk Skody opuściła 1,5-milionowa Octavia trzeciej generacji. Producenci samochodów przyzwyczaili nas już do podawania w milionach swoich rekordów sprzedaży, ale zazwyczaj chodziło o kilka wcieleń danego modelu. Nie szukając przykładu daleko, wystarczy przytoczyć milion wyprodukowanych Superbów, którym niedawno pochwalili się Czesi. Od 1996 roku natomiast wytworzono już ponad 5 milionów czeskiego odpowiednika koncernowego Golfa – Octavii. Pierwsza generacja kompaktowej Skody osiągnęła sprzedaż na poziomie 1,4 miliona sztuk w latach 1996-2004, a oferowana przez 9 lat Octavia II znalazła 2,5 miliona nabywców na całym świecie. Obecne wcielenie jest w sprzedaży od 2013 roku, a pod koniec zeszłego roku otrzymało gruntowny, uważany przez wielu za kontrowersyjny, lifting.

Skoda Octavia III FL | fot. Maciej Kuchno

Ciężko pomyśleć, ale nowa historia Octavii rozpoczęła się ponad 20 lat temu. Od tego czasu samochód przechodził wiele zmian, lecz jego przystępny, a przy tym mało pociągający wizerunek nie zmieniał się zanadto. Tego oczekują od Skody klienci, a wyniki sprzedaży pokazują, że receptury na Octavię nie trzeba zmieniać.

Obecnie samochód opuszcza linie produkcyjne nie tylko w Czechach, ale także w Rosji, Indiach, Chinach, Kazachstanie i na Ukrainie. Egzemplarze opuszczające fabrykę w Mladá Boleslav trafiają na cały świat, natomiast te wytwarzane w innych miejscach naszego globu zaopatrują głównie rynki lokalne.

Podobne artykuły