Rauh-Welt Begriff - Więcej niż tuning [GALERIA]

Nie każdy polubi te samochody - głównie ze względu na ich specyficzny styl, który inspirowany jest jednocześnie japońskim szaleństwem i klasycznym motorsportem lat osiemdziesiątych. Poznajcie z bliska dwa kolejne projekty RWB, które powstały w podwarszawskich Łomiankach.

Rauh-Welt Begriff, czyli coś więcej niż tuning. Projekty tworzone przez Akire Nakai-Sana to gruntownie przebudowane 911-ki, które dzięki jego modyfikacjom zyskują unikalny charakter. Nie są to typowe modyfikacje, gdzie producent dostarcza wszystkie części, a składaniem zajmuje się dowolnie wybrany warsztat posiadający odpowiednią wiedzę. Wszystkie auta RWB są osobiście dopieszczane przez Nakai-Sana - przyjeżdża on do klientów na kilka dni, aby całymi godzinami siedzieć przy aucie celem dopasowania konkretnych elementów.

BUDOWA RWB 3 i 4  - GALERIA ZDJĘĆ

W podwarszawskich Łomiankach znajduje się 911Garage - miejsce, w którym znajdziecie niemal każdą 911-kę. Jarek Sekuna, właściciel, na temat "jedenastek" wie niemal wszystko. Nic więc dziwnego, że to tutaj powstały dwa pierwsze polskie projekty RWB (na bazie modeli 964 i 993). W tym roku przyszła kolej na dwa kolejne (też 964 i 993). Tym razem jednak "pod żyletki" poszła Targa (964) oraz Cabriolet (993). Pierwszy z nich został zmodyfikowany w nieco bardziej zachowawczym stylu - postawiono tutaj na klasyczną elegancję, która miesza się z potężnymi poszerzeniami. Zrezygnowano ze skrzydeł oraz innych dodatków, które mogłyby zaburzyć linię 964-ki. Nieco inaczej wygląda projekt 993-ki - tutaj postanowiono stworzyć swego rodzaju nawiązanie do topowej 918-ki. Właściciel wybrał lakier z palety modelu 918. W środku zaś znalazły się kubełkowe fotele oraz kierownica z tego modelu (oczywiście pozbawiona sterowania trybami pracy silnika i zawieszenia). Nie zabrakło też charakterystycznej zieleni, z której słynie 918-ka - znalazła się ona na obudowie zacisków oraz emblematach, a także na przeszyciach wnętrza.

Budowa każdego kolejnego auta RWB to nie lada wydarzenie. Przez ostatnie trzy dni podwarszawskie Łomianki stały się niemalże stolicą modelu 911 - klub zrzeszający właścicieli tego modelu tłumnie zjechał się do 911 Garage, aby z bliska obserwować pracę Akiry Nakai-Sana. Z Belgii przybył także jeden z najbardziej szalonych projektów RWB - bazujący na modelu 964 "Pure Poison".