wydarzenia

Testy autoGALERII – Podsumowanie roku 2012

Zakończyliśmy 2012 rok w naszej redakcji. Zgodnie z obietnicą przetestowaliśmy dużo nowości rynkowych, w tym także tych najszybszych i najbardziej luksusowych, ale nie zabrakło także tych najmniejszych i najsłabszych. Nie zwalniamy jednak ani na chwilę – w 2013 roku chcemy być jeszcze lepsi.

W 2012 roku w testach autoGALERII przeczytaliście o 98 samochodach w 98 publikacjach – 95 zwykłych testów, jeden test porównawczy Chevroleta Sparka i Volkswagena Up!-a, jeden test długodystansowy Forda Focusa Kombi 1.6 EcoBoost oraz jeden artykuł porównawczy, mający na celu ukazać różnice między najmniejszymi modelami Skody i Volkswagena. Faktycznie liczba testów zaprezentowanych w 2012 roku była niższa niż w latach ubiegłych – w 2011 r. pokazaliśmy Wam 112 samochodów, w 2010 r. 117 aut, a w 2009 r. rekordowo aż 147 modeli. Nie znaczy to jednak, że Redakcja miała “luźniejszy rok” – od początku stycznia do końca grudnia pracowaliśmy na najwyższych obrotach. Niewątpliwym uzupełnieniem była duża ilość filmów, które dołączyliśmy do naszych testów.

W styczniu bez wątpienia perełką okazała się 200-konna Skoda Octavia RS 2.0 TFSI , powodująca błysk w oku Redaktora Adama Kołodziejczyka. W lutym poznaliście (niektórzy mieli nawet tę przyjemność osobiście podczas redakcyjnego spotkania w Warszawie) BMW 650i Coupe w zimowej specyfikacji – to jest z napędem na cztery koła. Przydaje się, zwłaszcza że Redaktor testujący – Paweł Kaczor – miał do czynienia z “prawie” najmocniejszym (bo pojawiło się już M6 Coupe), 407-konnym wariantem 4.4 V8.

W zupełnie inny świat zabrał nas w marcu Marcin Napieraj w gangsterskim teście Lancii Themy 3.6 – nie obyło się bez walizki z gotówką, broni i mafijnych porachunków. W kwietniu, kilka wiosennych nowości rynkowych (m.in. Fiata Pandę, BMW serii 3 czy Subaru XV) zdominował test najszybszego Fiata 500 – wściekły Adam Kołodziejczyk testował 160-konny wariant Esseesse.

Maj przebiegł bez dodatkowych fajerwerków, ale w czerwcu powitaliśmy nowego redaktora – do stałego składu (Adam Kołodziejczyk, Marcin Napieraj, Jakub Sandecki, Grzegorz Skarbek; rezerwowi kierowcy: Paweł Kaczor i Przemysław Szymański) dołączył Marcin Bochenek, który w debiucie przetestował Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB. Wakacje zaczęliśmy od mocnego uderzenia – Grzegorz Skarbek próbował udowodnić, że 381-konny diesel w BMW M550d jest lepszy od 560-konnej benzyny w M5. W sierpniu Adam Kołodziejczyk szukał natomiast najlepszej drogi w Polsce (nie tylko pod względem asfaltu) – do pomocy przydał mu się 136-konny Suzuki Swift Sport. Miesiąc później w jego ślady poszedł Marcin Napieraj – tym razem za kierownicą BMW Z4 sDrive 28i. W to wszystko wmieszał się Marcin Bochenek ze 184-konnym Mini Cooperem S Roadster. Choć on raczej szukał ładnej pogody niż dobrej drogi…

Przełom sierpnia i września to prezentacje dwóch szybkich aut. Nie czerwonych, ale niebieskich – pierwsze to najnowsze Subaru BRZ, drugie to BMW 125d M. Do dziś Redaktor Skarbek ma dylemat, które tylnonapędowe auto było lepsze… Tego dylematu na pewno nie miał Redaktor Bochenek, testując bliźniaka niebieskiego Subaru – krwistoczerwoną Toyotę GT86. Październik “otworzyliśmy” orgazmem zmysłów – bo jak inaczej można nazwać obcowanie z BMW 640d Gran Coupe w kolorze brązowego matu. Ponoć Grzegorz Skarbek nie chciał w ogóle wychodzić z tego auta… Jednak to nic w porównaniu z innym bawarskim modelem – prawdziwym, rasowym M3 Coupe. Możliwość posłuchania cudownego brzmienia 420-konnej “V-ósemki” to jedna z tych rzeczy, której zazdrościmy Redaktorowi Napierajowi.

W listopadzie pojawił się mały jubileusz – tytuł 700. testu na autoGALERII przypadł BMW X1 xDrive 25d, dla którego Marcin Bochenek przyrządził specjalną… miksturę. Magii nie trzeba było jednak do prezentacji kolejnego SUV-a spod znaku niemieckiego śmigła – BMW X6 M50d, którego przedstawił nam Marcin Napieraj. Aczkolwiek niektórzy twierdzą, że trzy turbosprężarki w tym silniku to już herezja. Jesienny miesiąc zakończył nasz drugi debiutant w tym roku – Michał Karczewski w teście Mercedesa SLK 250 CDI próbował udowodnić, że żadna dziewczyna nie rozbiera się tak szybko jak czerwony roadster. W sumie do tego nie trzeba było testować Mercedesa – my uwielbiamy, jak dziewczyny robią to jak najwolniej…

2012 rok zakończyliśmy mocnym uderzeniem od Marcina Napieraja – test 270-konnego Volkswagena Golfa R to nie tylko pożegnanie ze starym rokiem, ale także z bardzo udanym Golfem szóstej generacji. Czy VII okaże się równie dobra? Przekonamy się o tym w nowym, 2013 roku. Jednak nie będziemy w nim tylko sprawdzać rzekomego Króla kompaktów. W naszych planach jest wiele innych aut – tych tańszych i tych droższych, tych wolnych i tych najszybszych. Odwiedzajcie regularnie stronę autoGALERII.

Na zakończenie warto wspomnieć, że także Piotr Migas nie zawiódł swoich stałych Czytelników. Wśród wielu rewelacyjnych samochodów w jego dziale “Migiem o…” znalazły się m.in. BMW 1M Coupe, Citroen DS3 Racing, BMW M5, Porsche Cayenne GTS, Mercedes C63 AMG, Audi TT RS, Porsche 911 Carrera oraz Audi RS5.