Frankfurt 2011

Trzy nowe wersje Abartha debiutują we Frankfurcie

Abarth co prawda nie przygotował premiery żadnego, nowego modelu we Frankfurcie, ale stoisko marki na pewno nie będzie nudnym miejscem. Bo Włosi zaprezentują trzy nowe wersje już oferowanych aut. Dwie z nich oparte są na modelu 500, a jedna powstała na bazie Punto Evo.

Pierwsza nowość Abartha to 500 „Cabrio Italia”. Model ten jest kolejnym autem, który świętuje 150. rocznicę zjednoczenia Włoch. Zewnętrznie auto wyróżnia się nowym, niebieskim lakierem nadwozia, czarnym dachem, przyciemnianymi tylnymi szybami oraz 17-calowymi alufelgami o specjalnym wzorze. Uważne oko dojrzy także żółte zaciski hamulców.

We wnętrzu odnajdziemy kubełkowe fotele Sabelt częściowo wykonane z włókna węglowego, lżejsze o 10 kg od standardowych siedzeń. Do wykończenia użyto naturalnej skóry, specjalnego materiału Alutex (połączenie włókna szklanego z aluminium), a także karbonu. Deskę rozdzielczą pokrywa ten sam lakier co nadwozie, a na środku konsoli centralnej umieszczono plakietkę z numerem i nazwą limitowanej edycji.

Wyposażenie seryjne wzbogaciło się m.in. o: ksenonowe reflektory, system TTC, a także system Blue&MeTM MAP z nawigacją satelitarną i funkcjami telemetrycznymi. Do napędu auta służy 1,4-litrowy motor benzynowy o mocy 160 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Pozwala on na osiągnięcie „setki” w 7,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h. Abarth 500 „Cabrio Italia” powstanie w limitowanej liczbie 150 sztuk.

Druga nowość oparta na modelu 500 to Abarth 695 Competizione. To pierwsza, w pełni legalna wyścigówka firmy dopuszczona do ruchu ulicznego. Projektanci tworząc tę wersję inspirowali się odmianą 500 Assetto Corsa. Od niej przejęto specjalny lakier nadwozia Grigio Competizione Opaco, a od wersji 695 Tributo Ferrari 17-calowe alufelgi.

We wnętrzu odnajdziemy dwa fotele Sabelt, tak jak w poprzedniku wykonane w części z włókna węglowego. Jako, że mamy do czynienia z autem wyścigowym, tylne fotele zostały usunięte, a w ich miejscu pojawia się klatka bezpieczeństwa. Do wykończenia auta użyto skóry, alcantary, satynowego aluminium i karbonu, który pokrywa deskę rozdzielczą. Zegary zostały przeprojektowane przez firmę Jaeger, a na konsoli centralnej pojawia się plakietka z informacją o limitowanym charakterze pojazdu.

Również w tym modelu w serii montowane są ksenonowe reflektory, a także system Blue&MeTM MAP z nawigacją satelitarną i funkcjami telemetrycznymi. Pedały zyskały wyścigowe nakładki. Pojazd napędzany jest przez 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który został wzmocniony do ponad 180 KM. Współpracuje on z elektromechaniczną skrzynią biegów, która pozwala na zmianę biegów poprzez łopatki umieszczone przy kierownicy.

Wyposażono ją w tryby pracy: Street (automatyczna praca) i Track (zmiana tylko manualna). W aucie pojawia się także wzmocnione, sportowe zawieszenie oraz hamulce Brembo z 305 mm tarczami z przodu, który wyposażono w czterotłoczkowe zaciski. Poprawiono także układ wydechowy, który ma teraz gwarantować jeszcze lepsze brzmienie.

Ostatnia premiera Abartha to Punto „SuperSport”. Auto poznacie po dwukolorowym nadwoziu (szary połączony z czarnymi, matowymi dodatkami), a także 18-calowe alufelgach. Także w tym modelu we wnętrzu pojawiają się sportowe siedzenia Sabelt, pokryte czarną skórą kontrastującą z czerwonymi i żółtymi szwami. Takie samo wykończenie spotkamy na kierownicy, a na pedałach umieszczono nakładki ze stali nierdzewnej. Dopełnieniem sportowego charakteru auta są nowe instrumenty przygotowane przez firmę Jaeger, a także opisywany wcześniej system Blue&MeTM MAP.

Auto napędzane jest przez jednostkę 1.4 Multiair o mocy 180 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Pozwala ona na rozpędzenie Abartha do 100 km/h w 7,5 s i jazdę z prędkością maksymalną wynoszącą ponad 216 km/h. Specjalną edycję wzbogacono także o wiele sportowych dodatków.

Zawieszenie zyskało więc amortyzatory Koni i nowe sprężyny, które pozwoliły na obniżenie pojazdu. Przeprojektowano także układ wydechowy, a hamulce mogą się teraz pochwalić perforowanymi, wentylowanymi tarczami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami malowanymi na czerwono. Z tyłu montowane są perforowane tarcze.

Wszystkie trzy Abarthy: 500 Cabrio Italia, 695 Competizione i Punto SuperSport zadebiutują oficjalnie podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Auta, wkrótce po premierze trafią do salonów sprzedaży. Jak na razie nie są znane ceny żadnego z nich.

Dyskusja

komentarzy