PDA

Zobacz pełną wersję : Mercedes C 112



skibae124
03-09-2005, 17:27
Mercedes C 112
Wyprodukowany w roku 1991

Silnik: 6 litrów 12 cylindrów
408 Koni Mechanicznych
Moment 580 NM

Znalazłem tylko po angielsku:
(from DaimlerChrysler Press Release) For the 1990 racing season, Mercedes-Benz teamed up with Sauber to create the C 111 Group C car. The results were spectacular: the team became world champions.

Even that was not enough to satisfy our engineers however. They wanted to look for ways to test active systems for controlling vehicle dynamics before introducing them on production models – and so the high-performance C 112 sports car was born. Powered by a 6.0-litre V12 engine, it developed 300 kW (408 hp) and peak torque of 580 Nm. To ensure its huge power could be used with maximum active safety, the engineers delved deep in their box of tricks and came up with a range of electronic systems.

Ciekawe auto szkoda że słuch o nim zaginął w sensie medialnym i sportowym
(Ale ma hardcorowe skrzydło)
Poszukuję wszelkiego rodzaju informacji na temat tego wozu

Dominik999
03-09-2005, 17:35
Kurcze, znałem przecviez to auto dosc dobrze i zawsze byłem przekonany, ze jest jeden z najbrydszych mesiów w historii. A teraz spojrzałem na te zdjęcia i stwierdziłem ze zdziwieniem, że jest naprawdę ładny :surp:

Wielbłąd
03-09-2005, 18:00
Ten merc jest szczególnie piekny troche jest robiony po McLarena F1 tzn mi tak sie zdaje tylne skrzydło jest przeogromne i fajne ruchome :razz: naprawde piekny merc i szkoda ze słuch o niem zaginoł

P.S
Wie ktos z was jak sie nazywał prototyp Merca napedzanego Dieslem który popił rekord w Nardo ??

Sory dydzi pomyłki sie zdarzają :razz: :razz: :wink:

Łukasz (POPEK)
03-09-2005, 18:08
Mnie sie ni podoba.
McLaren jest o wiele ładniejszy od tego Mercedesa
Ten samochód jest jakiś kańciasty,
tył za długi.
Ogólnie jest BRZYDKI :evil:

MikI MałS
03-09-2005, 19:26
Ogólnie zgadzam się z Łukaszem.Kanciasty i brzydki.To wychodzące skrzydło jest okropne i głupio odstaje.Osiągi są spoko.

fischer777
03-09-2005, 19:28
Świetne auto. Z resztą zdobiło kiedyś mój pulpit.

Davis
03-09-2005, 19:38
Ja mam mieszane uczucia. Gdyby nie firma to mozna by go uznac za poprzednika McClearen'a, bo wyglada jak on kilka lat przed. Podoba mi sie tył( no moze poza tym kosmicznym spoilerem :ogh: ), bo wdl. mnie bardzo ciekawe sa reflektory. Przód juz łsabszy, ale ujdzie. Silnik świetny oczywiscie, zreszta 12 cylindrow zawsze robi wrazenie :smile: 408 KM to tez dobry wynik, a daje głowe ze auto nie wazy za duzo, to osiągi musza byc bardz dobre

endrju
03-09-2005, 22:06
Ogólnie całkiem ładny z wyjatkiem tego spoilera :ogh: , troche dziwny i taki jaby niekształtny, niepasuje do tego Merca.

skibae124
03-09-2005, 22:11
Ogólnie całkiem ładny z wyjatkiem tego spoilera :ogh: , troche dziwny i taki jaby niekształtny, niepasuje do tego Merca.
Front jest jak z zupełnie innego auta

skibae124
03-09-2005, 22:12
Ogólnie całkiem ładny z wyjatkiem tego spoilera :ogh: , troche dziwny i taki jaby niekształtny, niepasuje do tego Merca.
Front jest jak z zupełnie innego auta.
Tył jest kanciasty i wogule jak prawdziwy Misiek a z przodu gładziutki jak mc laren

kocie_ruchy
03-09-2005, 23:53
P.S
Wie ktos z was jak sie nazywał prototyp Merca napedzanego Dieslem który popił rekord w Norado ??

chodzi ci zapewne o C111 z 1978, a tor nazywa sie nardo :wink:

Ryzykant
04-09-2005, 05:01
Mercedes-Mclaren F1 , Mercedes Mclaren SLR to są owoce współpracy między tymi dwoma firmami,a jak wiadomo Mercedes sięga często do korzeni więc moim zdaniem Mercedes C112 też był wspólnym projektem Mercedesa i Mclarena :lol:

skibae124
04-09-2005, 12:11
A Mercedes CLK GTR jest prawdopodobnie następcą C112

Ajronmen
04-09-2005, 12:45
P.S
Wie ktos z was jak sie nazywał prototyp Merca napedzanego Dieslem który popił rekord w Norado ??

chodzi ci zapewne o C111 z 1978, a tor nazywa sie nardo :wink:

A C111 nie był czasem napędzany Wanklem ?

A co do C112 to jestem ciekaw co "potrafi" , moim zdaniem udany samochód. Szkoda tylko, że nie zagościł w historii tak jak chocby XJ220

skibae124
04-09-2005, 12:55
[quote="dydzi"][quote=Wielbłąd]P.S
Wie ktos z was jak sie nazywał prototyp Merca napedzanego Dieslem który popił rekord w Norado ??

Chodzi ci o któregos z tych??

BKX
04-09-2005, 13:35
Tak, to jest wlasnie C111, chyba jeden z ladnieszych sportowych Mercedesow, przynajmnie dla mnie ;) Fajnie sie nim jezdzilo w grze "Mercedes Racing" :D

Wielbłąd
04-09-2005, 13:51
Ok bardzo dziekuje za naprowadzenie mnie na model C111 nie wiem jak ale wyleciało mi to z głowy :roll: teraz sie troszku zrewanzuje :razz:
30 kwietnia 1978 roku Mercedes C111-III pobił rekord samochodów napedzanych silnikiem wysokopreżnym osiagajac imponujacy wynik 325km/h Eksperymentalny samochód skonstrułowany specjalnie do tego celu miał fantastyczny współczynnik oporu powietrza wynoszacym zaledwie 0.183
Ten eksperymentalny Mecrdes powstał po to aby poprawic image aut z silnikiem Diesla

fischer777
04-09-2005, 14:02
Cała seria C111 miała na celu udowodnić, że Mercedes produkuje najlepsze silniki. C111-I miał chyba Wankla, C111-II benzyniaka, a C111-III jak Wielbłąd napisał Diesla.

Ajronmen
04-09-2005, 14:09
Fajnie sie nim jezdzilo w grze "Mercedes Racing" :D

Zgadzam się w 120 %, wogóle w tej gierce się pięknie zamiatało bokami


Cała seria C111 miała na celu udowodnić, że Mercedes produkuje najlepsze silniki. C111-I miał chyba Wankla, C111-II benzyniaka, a C111-III jak Wielbłąd napisał Diesla.

No i cała sprawa się wyjasniła. Dobrze, że zawsze znajdzie się ktoś kto ma odpowiednią wiedzę na dany temat

fischer777
04-09-2005, 16:28
Dla zupełnego rozwiania wątpliwości to są modele C111:

C111-I
http://img333.imageshack.us/img333/8430/5040823001mini6l4xu.th.jpg (http://img333.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini6l4xu.jpg) http://img333.imageshack.us/img333/7438/5040823001mini8l7zk.th.jpg (http://img333.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini8l7zk.jpg) http://img333.imageshack.us/img333/875/5040823001mini9l0dl.th.jpg (http://img333.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini9l0dl.jpg) http://img72.imageshack.us/img72/1450/5040823001mini10l7hl.th.jpg (http://img72.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini10l7hl.jpg) http://img72.imageshack.us/img72/6717/c1110as.th.jpg (http://img72.imageshack.us/my.php?image=c1110as.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/255/p10qv.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p10qv.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/9068/p29rg.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p29rg.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/3276/p34rs.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p34rs.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/3536/p43kk.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p43kk.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/6927/p58bi.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p58bi.jpg)

Zaprezentowany w 1969 r. we Frankfurcie. Posiada 3-tłokowy silnik Wankla o łącznej pojemności 1,8 l. Pięcio biegowa skrzynia manualna. Moc 300 KM przy 7000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi ok. 266 km/h. 0-100 km/h bd.

C111-II
http://img154.imageshack.us/img154/4113/5040823001mini3l5an.th.jpg (http://img154.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini3l5an.jpg) http://img154.imageshack.us/img154/7779/5040823001mini4l9mk.th.jpg (http://img154.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini4l9mk.jpg) http://img154.imageshack.us/img154/1498/5040823001mini14l1fi.th.jpg (http://img154.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini14l1fi.jpg) http://img154.imageshack.us/img154/3118/c1112s4oo.th.jpg (http://img154.imageshack.us/my.php?image=c1112s4oo.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/1375/p25ip.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p25ip.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/9782/p119ip.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p119ip.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/3422/p313xo.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p313xo.jpg) http://img330.imageshack.us/img330/4758/p413xt.th.jpg (http://img330.imageshack.us/my.php?image=p413xt.jpg)
Zaprezentowany w 1970 r. w Genfer. Również posiada silnik Wankla, ale 4-tłokowy i o łącznej pojemności 2,4 l. Moc 350 KM przy 7000 obr/min. Prędkość maksymalna 300 km/h. 0-100 km/h 4,8 s.

C111-IID
http://img276.imageshack.us/img276/4795/p17wu.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p17wu.jpg) http://img276.imageshack.us/img276/6885/p31cf.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p31cf.jpg) http://img276.imageshack.us/img276/2685/p43fa.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p43fa.jpg) http://img276.imageshack.us/img276/4816/p51bt.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p51bt.jpg) http://img399.imageshack.us/img399/6404/p216wi.th.jpg (http://img399.imageshack.us/my.php?image=p216wi.jpg)
W 1976 zaprezentowany został C111-IID z silnikiem takim jak C111-III, ale o mocy 190 KM i V-max 260 km/h. 0-100 km/h 6,5 s.

C111-III
http://img149.imageshack.us/img149/4011/78mbc111iii19tv.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=78mbc111iii19tv.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/2873/78mbc111iii21vr.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=78mbc111iii21vr.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/926/78mbc111iii31nx.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=78mbc111iii31nx.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/8932/5040823001mini1l8go.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini1l8go.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/5594/mbmercedesbenztypc1114608uy.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=mbmercedesbenztypc1114608uy.jpg) http://img149.imageshack.us/img149/3692/mbc111019sr.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=mbc111019sr.jpg) http://img276.imageshack.us/img276/5881/p317mn.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p317mn.jpg) http://img276.imageshack.us/img276/4589/p413py.th.jpg (http://img276.imageshack.us/my.php?image=p413py.jpg)
Zaprezentowany w 1978 r. Posiada 5 cylindrowy silnik Diesla o pojemności 3 l. Moc 230 KM przy 4600 obr/min. Prędkość maksymalna 325 km/h (najszybszy diesel świata). 0-100 km/h bd. Cx = 0,195

C111-IV
http://img237.imageshack.us/img237/7979/p124nj.th.jpg (http://img237.imageshack.us/my.php?image=p124nj.jpg) http://img237.imageshack.us/img237/1725/p231bb.th.jpg (http://img237.imageshack.us/my.php?image=p231bb.jpg) http://img237.imageshack.us/img237/6801/p325vw.th.jpg (http://img237.imageshack.us/my.php?image=p325vw.jpg) http://img237.imageshack.us/img237/191/p424ti.th.jpg (http://img237.imageshack.us/my.php?image=p424ti.jpg)
Zaprezentowany w 1979 r. Posiada spalinowy silnik V8 z 2 turbospężarkami KKK o pojemności 4,8 l. Moc 500 KM przy 6200 obr/min. Prędkość maksymalna to 405 km/h. 0-100 km/h bd. Cx = 0,195

C111 badawczy
http://img363.imageshack.us/img363/4531/5040823001mini7l2yq.th.jpg (http://img363.imageshack.us/my.php?image=5040823001mini7l2yq.jpg)
Ten z tyłu jest modelem badawczym na bazie C111.

EDIT: Dodałem C111-IV, trochę informacji i zdjęć. fischer777

(c) google.pl

fischer777
09-09-2005, 20:33
Czy trzeba wydzielić temat o C111, czy komentarze będą tutaj?

Wielbłąd
09-09-2005, 20:55
dla mnie sa oczywiscie piekne a mam szczególny szaunek dla C111 III piekny samochód z płetwa jak by rekinią :roll: :razz: osiagnac dielsem predkosc 300km/h to jest sukces i tym merecedes naprawde mi udowodnił ze potrawi robic wspaniałe silniki...

Di Kej
19-09-2005, 21:41
troszkę kosmiczne auto jest, pamiętam jak byłem mały to były takie kosmiczne autka ten i jeszcze parę.........
Fajne to było...

Łukasz (POPEK)
20-09-2005, 07:23
to jest okropne. ten samochód chyba nie jest samochodem. jest to auto z kosmosu. linia nadwozia jest brzydka. po co oni produkowali takie samochody. ja na pewno nie jeździłbym takim. nawet jakbym mial dostac go za darmo....... :twisted: :twisted: :twisted:

AML
20-09-2005, 09:56
Nie rozumiesz tego że niektóre samochody były produkowane dla popisu, badź dla osiągnięcia pewnych granic konstrukcyjnych.

fischer777
20-09-2005, 20:35
Popatrzcie na historię aut, którą napisałem jak tylko mogłem i porównajcie osiągnięcia innych aut z tego okresu. Mercedes był pionierem wielu rozwiązań. Na zasługę zasługuje między innymi świetny silnik Wankla, albo sprężarka KKK w C111-IV.