PDA

Zobacz pełną wersję : Audi 80 B4 Avant 2.0 115KM



AML
26-09-2005, 15:53
Zamierzam kupić to autko, podobno bardzo dobre, mój wujek ma wersję sport sedan i chodzi mu bez zająknięcia, tylko nie za dużo wiem o nim szczegółów, chodzi mi o różne informacje na temat tego auta, potrzebna jest masa, ładowność bagażnika, spalanie i ogólne uwagi na temat auta, ktoś miał już z nim do czynienia?

R34
26-09-2005, 16:02
mój starszy miał kiedyś B3 z silnikiem 1.8 i był z niego zadowolny :grin:

M.A.C.K.
26-09-2005, 16:25
Ja mam B3 z silnikiem 1.8 i musze powiedzieć ze to straszny żółw
Jak już kupować z większym silnikiem

Dominik999
26-09-2005, 16:49
Mój dziadek miał do niedawna B4 Sedan 1.9 TDi z 94`, naprawdę swietne autko to było, jeździł nim chyba z dwa lata i nie robił przy nim absolutnie nic. jeździło się nim świetnie, silnik był super, nawet przyzwoicie ciągnął i palił wręcz symbolicznie, jaki jest 2.0 nie mam pojęcia. Jakoś tego auta, plastiki we wnętrzu, ich spasowanie zawsze mnie zadziwiały, bardzo dobry wóz :)

kuules
26-09-2005, 17:08
Zamierzam kupić to autko, podobno bardzo dobre, mój wujek ma wersję sport sedan i chodzi mu bez zająknięcia, tylko nie za dużo wiem o nim szczegółów, chodzi mi o różne informacje na temat tego auta, potrzebna jest masa, ładowność bagażnika, spalanie i ogólne uwagi na temat auta, ktoś miał już z nim do czynienia?

Polecam odwiedzic ta strone:

http://www.audiklub.org/phpBB2/

Tam znajdziesz fachowe i konkretne odpowiedzi.

BABELEC
26-09-2005, 17:13
B4 mają dobre zawieszenie, przyjemnie się je prowadzi. Silnik 115 KM zapewnia dobre osiągi. Jest dość cichy, elastyczny. Nie wiem, jak ze spalaniem. Bagażniki w B4 nie należaly do zbyt pojemnych - chyba 360 litrów o ile dobrze pamiętam (ciężko znaleźć dane o tym aucie).

Potek
26-09-2005, 17:23
Ja osobiście bardzo lubie Audiki i bym polecał ... ale jeździc osiemdziesiątką B4 .. jechałem ale jako pasazer. raczej pozytywne wrazenie...
mam dane ale do sedana 2,0 E to tak:
-moment obrotowy 165/3200
-masa własna pojazdu 1230kg
-dopuszczalna masa całkowita 1690kg
-pojemnosc bagaznika (sedan:/) 430l
-przyśpieszenie 0-100 11,8s
-prędkosc max 190km/h
-zbiornik paliwa 66l
-zuzycie 8,2l na 100km

ilovebmw
26-09-2005, 17:35
z 80 nie mialem zbyt wiele wspolnego, za to mialem okazje przejechac sie 100 z tym silnikiem i powiem tobie, ze mimo wiekszej masy naprawde ten silnik ladnie ciagnie, szczegolnie gdy kierujacy nim potrafi go do tego zmusic.

AML
26-09-2005, 22:46
Dzięki za pomoc, jak byście coś jeszcze mieli to piszcie.

stanko
02-10-2005, 16:11
moj znajomu mial 80 1.9TDI 90KM i co do wyposazenia nie mial zastrzezen ale co do mocy silnika to tak,nie mial wielkiego kopa,i slabo sie zmieral,teraz ma A6 z 1995r.tez combi 2.5TDI i nie ma zastrzezen do niczego,chodzi jak marzenie

AML
02-10-2005, 16:44
Nie jestem zainteresowany jakimkolwiek typem Diesla, niemniej dzięki za info.

fischer777
02-10-2005, 16:56
Zdecydowanie bardziej polecam ci Audi 100 Avant. Jest dużo lepsze niż 80. Już silnik 2.0 137 KM ma dobre własności, a co mówić o 2.8 174 KM, czy nawet 4.2 280 KM (oczywiście mowa o benzynowych). Oczywiście najbardziej polecałbym (jakbyś miał wystarczająco dużo pieniędzy) wersję S4. Miałem okazję nim jechać i jest to wyjątkowo dobre auto jak na tamte czasy. Moc 290 KM poprostu robi swoje. No ale jeżeli już zdecydowałbyś się na 80 B3 to uważam, że jest równie ciekawe auto jak 100. Aczkolwiek gorąco polecam 100 :!:

AML
02-10-2005, 17:12
Trochę sprecyzuję, jeśli 80 to koniecznie musi być B4, a cena musi się zawierać w 15-20 tyś. zł, a jak cenowo wypada ta setka?

fischer777
02-10-2005, 17:18
Najtańsze 100 generacji C4 (1990-94) z silnikiem 2.0 107 KM można juz nabyć za niecałe 10 tys.zł. Bardzo przyzwoite egzemplarze z 94 r. z silnikiem 2.8 l. można już kupić za niecałe 20 tys.zł. Jeżeli byś się skusił na wersję S4 to może cię to wynieś około 25 tys.zł. Podaje Ci orientacyjne ceny. Najlepiej zajżeć na motoAllegro, tam jest dużo modeli z różnymi wariantami silnikowymi.

stanko
03-10-2005, 15:10
Nie jestem zainteresowany jakimkolwiek typem Diesla, niemniej dzięki za info.

dlaczego nie w chodzi w gre zaden Diesel wiem ze kazdy jest troche slabszy,to jest powodem??

el_
03-10-2005, 16:22
Nie jestem zainteresowany jakimkolwiek typem Diesla, niemniej dzięki za info.
dlaczego nie w chodzi w gre zaden Diesel wiem ze kazdy jest troche slabszy,to jest powodem??
Aston pewnie będzie nim jeździł po torze, a tam diesle się nie sprawują :cool: :lol: ;)

stanko
03-10-2005, 16:44
hehe moze dlatego tylko troche za slaby silnik do jazdy po torze :mryellow:

AML
03-10-2005, 16:57
dlaczego nie w chodzi w gre zaden Diesel wiem ze kazdy jest troche slabszy,to jest powodem??
Nie bedę się rozpisywać na nowo na ten temat już w innych tematach pisałem dlaczego nie, mały zakres obrotów, ON za 4 zł, słyszałem kiedyś avanta diesel to głowa bolała, cięższy, słabszy, po prostu nie.
Wiem el że żartujesz ale to trochę nie na miejscu, posunę się nawet do szczerej prawdy dlaczego wszystko nie ON, bo nienawidzę tych silników, nie będę czuć się dobrze jeśli pod maską mojego samochodu będzie pracował silnik wysokoprężny, dodatkowo bęzynówkę z czasem będę chciał trochę podrasować i nie chce mi się bawić w to na dieslu, powody jw. i temat niżej.

stanko
03-10-2005, 17:09
aha dziekuje za wyjasnienie,nie wypowiadam sie juz,juz wszystko wiem

el_
03-10-2005, 18:48
Wiem el że żartujesz ale to trochę nie na miejscu

Więc teraz napiszę coś na serio ;) I o dieslu :twisted:

Mój znajowmy sprowadził sobie B4 sedan z 95 (koniec produkcji) z dieselkiem 1.9 tdi chyba 110KM full wyposażone z elektryką i szyberdachem. Wraz z opłatami zmieścił się w 20k PLN. I to autko z tym silnieczkiem lata - i tu nie przesadzam, bo waży z tego co pamiętam coś około 1 tony + duży moment obrotowy = b.dobre osiągi. I dodatkowo mało pali ;) Jak dla mnie same plusy.
Ale skoro nie lubisz diesli to nikt Cie do nich nie przekona ;)

fischer777
03-10-2005, 18:59
Ja jednak uważam, że 100 jest dużo ciekawszą ofertą. MAm nadzieje, że AML patrzyłeś już cos w 100... :twisted:

AML
03-10-2005, 22:14
Ale skoro nie lubisz diesli to nikt Cie do nich nie przekona ;)
:wink: Mógłbyś zatem nie opisywać diesla w 80-tce... :wink:

Szczerze mówiąc fisher nie, ale jestem ciekaw cen, patrzałem ceny 80 avant wachają się dobre egzemplaże od 15 do 20 tyś., czy podobna setka jest taka sama cenowo?
A i nie wykluczam że auto będzie sprowadzone z niemczech, bo mam znajomą która tam mieszka i pomogła by mi jako tłumacz, wiecie jak by wyglądały opłaty celne i dodatkowe przy imporcie takiego audi jak w temacie?

fischer777
04-10-2005, 19:02
Ceny 100 są bardzo zbliżone do 80. Oczywiście 100 pod każdyw względem jest lepsza od 80.

AML
04-10-2005, 21:51
Masz jakieś konkretne fotki setki z zew. i w środku?
Dzięki za wątek, widzę że będzie się trzeba zastanowić, oczywiście jeśli chodzi o części to jest to prawie to samo ma się rozumieć?

fischer777
04-10-2005, 22:27
To jest przykładowy model Audi 100 Avant C4 z 1993 r. 2,6 l. 150 KM. Instalacja gazowa. Cena 18 000 zł. Fotki:
http://www.otomoto.pl/photos/60x45/C3/C314/C31421/C314217_1.jpg (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C314/C31421/C314217_1.jpg) http://www.otomoto.pl/photos/60x45/C3/C314/C31421/C314217_2.jpg (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C314/C31421/C314217_2.jpg) http://www.otomoto.pl/photos/60x45/C3/C314/C31421/C314217_3.jpg (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C314/C31421/C314217_3.jpg) http://www.otomoto.pl/photos/60x45/C3/C314/C31421/C314217_4.jpg (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C314/C31421/C314217_4.jpg) http://www.otomoto.pl/photos/60x45/C3/C314/C31421/C314217_5.jpg (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C314/C31421/C314217_5.jpg)
(c) otomoto.pl

Części są tak samo drogie jak w przypadku 80, ale za to jest mniej awaryjny (wg. Dekry).

AML
04-10-2005, 23:23
Wielkie dziękuję fisher za pomoc, faktycznie same superlatywy na temat setki, a i wnętrze lepiej wygląda, dzięki.
Jeszcze jaka jest gama silników od C4 (diesel odpada) i pojemność bagażnika względem Avanta 80?

fischer777
05-10-2005, 16:31
Audi 100 C4
Pojemność, moc, lata produkcji
2.0 16V, 137, 1992-1994
2.0, 101, 1990-1994
2.0 quattro, 115, 1990-1992
2.0, 115, 1990-1994
2.2 Turbo quattro, 230, 1991-1994
2.3 quattro, 133, 1990-1994
2.3, 133, 1990-1994
2.6, 150, 1992-1994
2.6 V6 quattro, 150, 1992 1994
2.8 E quattro, 174, 1990-1994
2.8 E, 174, 1990-1994
4.2 quattro, 280, 1992-1994
4.2 S4, 290, 1994-1994

Pojemność bagażnika (bez złożonej kanapy):
Audi 80 Avant - 370 l
Audi 100 Avant - 390 l

AML
05-10-2005, 16:37
Ostatnia rzecz to spalanie bęzyny dla silników: 2.0 16V, 137, 1992-1994 oraz 2.2 Turbo.
Oraz waga setki Avant.

fischer777
05-10-2005, 17:06
W Audi 100 Avant C4 spalanie dla danych silników wynosi:
2.0 - ok. 9,5 l
2.2 turbo ma moc 166 KM i spala ok. 10 l.

Dokładnego spalania nigdzie nie ma. Moc silników teżmoże być niedokładnie podana, alepojemności są raczej nie pomylone.

Masa 100 Avant to 1550 kg.

AML
05-10-2005, 18:35
1500 kg to duza różnica do 80, aż ok 300 więcej, ciekawe czy silnik silniejszy o 23 konie w setce jest w stanie dorównać 80-tce...
spalanie gazu setkowego silnika 2.0 to będzie chyba ok 11-12 litrów jak mniemam

fischer777
05-10-2005, 18:42
Powiem tyle: Mimo o 300 kg większej masie to Audii 100 przyspiesza o 1 s szybciej od 80 z tym samym podstawowym silnikiem 2.0 107 KM. Spalanie na gazie nie powinno przekroczyć 13 l. Myślę, że bardziej 100 przypadła Ci do gustu :twisted:

AML
05-10-2005, 18:46
Deska rozdzielcza jest lepsza, auto większe, i jeśli faktycznie przyspiesza na 2.0 107 lepiej niż 80 z podobnym silnikiem to jestem zaskoczony, ceny też podobne, więc jedyne co się martwię to większe spalanie.
A możesz mi podać czasy 80 Avant 2.0 115 oraz 100 Avant 2.0 137?, dla porównania.

fischer777
05-10-2005, 18:50
No to tak:
Audi 80 Avant 2.0 115 KM: 0-100 km/h - 12,2 s; v-max - 186 km/h
Audi 100 Avant 2.0 137: 0-100 km/h - 10,5 s; v-max - 194 km/h

fischer777
05-10-2005, 19:10
Audi 80 Avant 2.0 107 KM kosztuje 15100 zł.
Audi 100 Avant 2.0 137 KM kostuje około 17000 zł.
Ceny wg Eurotaxu z rocznika '94.

AML
05-10-2005, 19:12
Myślę że to już wszystko co powinienem wiedzieć, potężne dzięki fischer za pomoc, jeśli coś wykukam to się jeszcze tu odezwę... :wink:

fischer777
05-10-2005, 19:15
Dane niktóre nie będą zbyt dokładne, bo nie ma dokładnych danych na temat tych aut. Sam uwielbiam 100, to trochę informacji mam. Nawet w Eurotaxie nie ma już wyboru z tego rocznika. Jak będziesz miał jakiś problem z wyborem to pisz. Życze miłego zakupu (myślę, że setki :twisted: ). Pozdro :!:

Fajne auto:
http://otomoto.pl/photos/60x45/C4/C450/C45052/C450520_1.jpg (http://otomoto.pl/photos/original/C4/C450/C45052/C450520_1.jpg) http://otomoto.pl/photos/60x45/C4/C450/C45052/C450520_2.jpg (http://otomoto.pl/photos/original/C4/C450/C45052/C450520_2.jpg) http://otomoto.pl/photos/60x45/C4/C450/C45052/C450520_3.jpg (http://otomoto.pl/photos/original/C4/C450/C45052/C450520_3.jpg) http://otomoto.pl/photos/60x45/C4/C450/C45052/C450520_4.jpg (http://otomoto.pl/photos/original/C4/C450/C45052/C450520_4.jpg) http://otomoto.pl/photos/60x45/C4/C450/C45052/C450520_5.jpg (http://otomoto.pl/photos/original/C4/C450/C45052/C450520_5.jpg)
Silnik 2,8 l. 1994 r. Cena 22 tys zł.