Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 37 z 37

Wątek: Pierwsza jazda: Fiat 500L Trekking

  1. #31
    Awatar Grey
    Dołączył
    02/2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Posty
    4,364
    Auto
    2017 Seat Leon 1.4 EcoTSI FR

    Domyślnie

    Nie przekonuje mnie to, Qashqaia i Yeti porównuje się z ix35 i Sportage, a gdzie Mokce do tych modeli? Tym bardziej, że 4x4 ma jedynie w najmocniejszych wersjach silnikowych. Z resztą magazyny zrobiły trochę testów i zawsze było vs Juke, 2008, ASX, Ecosport, Mini Countryman nawet, ale nigdy do Qashqaia czy Yeti, a nawet Dustera.

  2. #32
    Awatar Żuczek
    Dołączył
    06/2012
    Skąd
    Płock
    Posty
    103
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MAir

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ryjas Zobacz posta
    Jak spadnie sporo śniegu na wsi to niezbędny bywa napęd na 4 koła. Te systemy ESP to tylko półśrodki. Ważne o ile nie najważniejsze w takich warunkach są prześwity i tutaj: Treking 145 mm przegrywa zarówno z 2008 - 160 mm, jak i Capturem - 200mm.
    Nie wiem gdzie znalazłeś prześwit Captura ale w testach które czytałem podawali 17 cm i w to jestem jeszcze w stanie uwierzyć. Nie wierzę natomiast żeby 2 cm prześwitu były ważniejsze od samego systemu który symuluje pracę napędu na 4 koła.
    Mówię tu oczywiście o jeździe po normalnych drogach gdzie spadło więcej śniegu niż zwykle lub o dziurawej i nie utwardzonej nawierzchni gdzie zwykłym samochodem trzeba by było jechać bardzo wolno i ostrożnie. W takim samochodzie nie biorę pod uwagę możliwości jazdy w terenie bo nie po to zostały one stworzone a głównie tam przydaje się wysoki prześwit.
    Do pokonywania miejskich krawężników Captur wystarczy ale bardziej uniwersalne wydają się 500tka i 2008. Tyle ze system wspierający jazdę po gorszych nawierzchniach w Peugeot jest dostępny tylko w mocniejszych wersjach silnikowych, w najwyższych wersjach wyposażeniowych i jeszcze za dopłatą. Oznacza to że niewielu sobie na niego pozwoli bo cena mocno przekroczy 70 tys. W 500L trekking jest już w podstawie i z każdym silnikiem.

  3. #33
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    7,518
    Auto
    Twingo Initiale1,2 16V '01,Grand Scenic 1,9 dCi 130 KM '06; 306 1.4 '99

    Domyślnie

    http://www.auto.cz/nissan-qashqai-vs...el-mokka-75459

    Są tez porównania Captura z Mokką, ale czy to jest fair? Najmocniejszy silnik w Renault jest słabszy od najsłabszego w Oplu. Napęd na 4 koła w Yeti też jest dostępny tylko z mocniejszymi jednostkami. W Quashqayu też. W ASX tylko z dieslem.

    ----- Poprzedni post napisany o 16:57 -----

    Cytat Zamieszczone przez Żuczek Zobacz posta
    systemu który symuluje pracę napędu na 4 koła.
    Nie wiem skąd ty wytrzasnąłeś, że ten system ma symulować napęd na 4 koła Przecież napędzane sa tylko dwa. ESP może co najwyżej je przyhamować i tyle.
    Przeswit Captura: "Renault Captur prezentuje najnowszą linię marki, z masywnym, agresywnym przodem i umieszczonym na nim, wielkim logo firmy. Podobnie, jak koncept, Captur może mieć duże 17-calowe koła (standardowo 16"), i spory prześwit: 200 mm. Napęd? Tylko na przednią oś. " http://moto.wp.pl/kat,125,title,Rena...?ticaid=110f18

  4. #34
    Awatar Żuczek
    Dołączył
    06/2012
    Skąd
    Płock
    Posty
    103
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MAir

    Domyślnie

    "Jego kompaktowe wymiary (4,12 m X 1,77 m, 1,57 m), zwiększony prześwit (170 mm), duże koła (657 mm) i osłony dolnej części nadwozia pozwolą Ci na odkrywanie ukrytych dotąd uroków codzienności."

    To cytat ze strony Renault http://www.renault.pl/samochody-nowe...lna/index2.jsp
    Także chyba wiedzą co piszą o swoich samochodach.
    Co do systemu elektronicznego to chodziło mi oczywiście o symulację blokady mechanizmu różnicowego, który często występuje w samochodach z napędem na 4 koła ale tutaj oczywiście działa tylko na przednia oś. Przy wyjeździe z grząskiej kałuży czy mokrego śniegu może być to jednak bardziej przydatne niż wyższy prześwit. Mam mały posmak tego w Alfie - w systemie "Allweather" w DNA kiedy spadnie śnieg i inne samochody mają problemy z ruszeniem po błocie pośniegowym to moja Giulietta idzie jak burza ustępując jedynie pola rasowym czterokołowcom. To wszystko tylko dzięki elektronice.

  5. #35
    Awatar Robert Pietryka
    Dołączył
    04/2011
    Skąd
    where the sound of exploding petrol comes from
    Posty
    466
    Auto
    Italian (one's a small hoon, the other's wonderfully weird)

    Domyślnie

    500L. Hmm. Powinno być raczej "500L(itrówSmalcu)". Pięćsetka upokraczniona i przepuszczona przez maszynkę do mięsa, zwykły Frankenstein. W zasadzie bardziej to przypomina Mini Countrymana niż Fiata 500. Mogli to inaczej nazwać, nie byłoby problemu.
    Ostatnio edytowane przez Robert Pietryka ; 17-08-2013 o 01:20

  6. #36
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    2,791
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Zgadzam się, auto niewiele ma wspólnego z 500.

  7. #37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grey Zobacz posta
    A może po prostu wielu ludziom jest obojętna twardość/miękkość deski rozdzielczej, a liczy się dla nich jedynie odpowiednie spasowanie? Na tym forum wiele osób rozwodzi się na poziomami miekkości jakby mieli macać to non stop i się tym ekscytować
    Problem z twardymi tworzywami jest taki, że po kilku latach/kilkudziesięciu tys. km plastiki będą obcierać się o siebie i niemiłosiernie trzeszczeć. Im bardziej miękkie tworzywa, tym większa szansa na to, że przez długi okres czasu nie będzie żadnych świerszczy w desce rozdzielczej.

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •