Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Wątek: BMW i3

  1. #1

    Domyślnie BMW i3

    BMW i3 - Nie taki diabeł straszny?

    "BMW i3 od początku było gnębione, nie tylko przez fanów marki. Kształt nadwozia często budził niesmak, a kwestia napędu była jak dolanie oliwy do ognia. Szybko jednak i-trójka stała się obiektem zainteresowania wielu osób, a poważne podejście marki zrobiło z niej naprawdę ceniony produkt" - Dominik Kopyciński

    Fotogaleria: 40 zdjęć

  2. #2

    Dołączył
    06/2011
    Skąd
    Gdynia
    Posty
    382
    Auto
    Volvo S60 CC T5 AWD,Toyota Avensis 1.8 Valvematic, Clio IV 1.2 120

    Domyślnie

    Częściowo skóra ekologiczna w aucie za 200 tys. zł ?

  3. #3
    Awatar Bochen
    Dołączył
    02/2012
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    3,707
    Auto
    Seat Cordoba

    Domyślnie

    Nie wynika to z oszczędzania pieniędzy, lecz środowiska. Taki lajfstajl. Eco, bio, recykling...

  4. #4
    Awatar mimx
    Dołączył
    02/2009
    Skąd
    wiocha pod Wawą
    Posty
    612
    Auto
    VW Tiguan 2 / P208 '19

    Domyślnie

    Do mojego "profilu jazdy" sprawdziłby się nieźle. ~80% przebiegu to ok. 70-80 km w cyklu mieszanym dziennie, 1-2 osoby, własny garaż z gniazdkiem. No ale cena podstawy 1,5 raza wyższa niż mojego Golfa (czyli po doposażeniu robi się x 2) plus konieczność posiadania czegoś zwykłego na pozostałe 20% przebiegu... No cóż, jestem za biedny na ekologię w takim wydaniu :-)
    VW Tiguan 2 '16 2.0TDI DSG 4Motion / Peugeot 208 '19 1.2 82 PureTech Allure

  5. #5
    Awatar Gadżet
    Dołączył
    09/2012
    Skąd
    DWL
    Posty
    164
    Auto
    Golf IV 1.6/ X3 2.0d / E46 318d

    Domyślnie

    Nie miałbym sumienia kupić i3 i wspierać firmę, która robi nieekologiczne R6/V8

    Elektryki są dla bogatych i troche głupich - kupować auto za ~150 tys. i oddalić się nim max. 150 km od domu żeby bezstresowo wrócić. Gdy takie auta będą w stanie przejechać 1000 km na ładowaniu - to będą warte dopłaty.
    W tym kraju nie ma warunków dla aut z elektrycznym silnikiem

  6. #6
    Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,095
    Auto
    Skoda Superb III ew. Citigo Elegance

    Domyślnie

    Elektryki są stworzone dla mieszkających w mieście i robiacych bardzo krótkie dystanse. Samochód z napędem konwencjonalny dostaje straszne baty przy krótkich jazdach. Niedogrzany silnik nie odparuje wilgoci z układu wydechowego oraz będzie znacznie więcej spali.
    Takich samochodów na rynku będzie coraz wiecej i z czasem wymusi to zmiane naszego podejścia. Rozwój motoryzacji idzie w określonym kierunku - czyli, rezygnacji z paliw kopalnych. Nowe i3 problemu nie rozwiąże ale podobnie jak hybrydy jest to faza przejściowa.

    Jeżeli miasta dostosują sie do potrzeb samochodów elektrycznych to IMHO auta tego typu będą coraz częściej widywane na ulicach.
    Pzdr

  7. #7
    Awatar Arrival
    Dołączył
    07/2012
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    248
    Auto
    Kia Proceed 1.4 T-GDi 7DCT

    Domyślnie

    b707 masz rację, ale żeby takie auta były coraz częściej widywane na ulicach to ich ceny muszą się urealnić. Jeśli byłby w sprzedaży nowy samochód elektryczny, którym mogę zrobić bez stresu 300 km w każdych warunkach i kosztuje max tyle co kompakt (czyli powiedzmy do 50-70k) to byłbym pierwszy w kolejce bo oszczędności na paliwie dałyby mi na ratę leasingową i jeszcze by zostało. Problem jest po prostu taki, że te samochody są skrajnie za drogie. 100-200-300 tys to nie są ceny, które są w stanie akceptować przeciętni zjadacze chleba. A szkoda . Chętnie jeździłbym elektrykiem na co dzień i miał coś ciekawszego w garażu na weekendy.

  8. #8

    Dołączył
    06/2011
    Skąd
    Gdynia
    Posty
    382
    Auto
    Volvo S60 CC T5 AWD,Toyota Avensis 1.8 Valvematic, Clio IV 1.2 120

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bochen Zobacz posta
    Nie wynika to z oszczędzania pieniędzy, lecz środowiska. Taki lajfstajl. Eco, bio, recykling...
    Jest to świetny argument dla BMW, dlaczego używa taniej podróbki. Dzięki temu zacierają ręce, że znajdują się klienci którym można ten kit wcisnąć. A cena pozostaje kosmiczna, za to coś.

  9. #9
    Awatar Pink
    Dołączył
    01/2011
    Skąd
    Warszawa - Ursynów
    Posty
    2,445
    Auto
    Obecnie brak, testuję carsharing

    Domyślnie

    Może zacznę od designu. Z zewnątrz i3 jest, moim zdaniem, brzydki, wręcz szkaradny, ale... jednocześnie w jakiś pokrętny sposób atrakcyjny. Bez wątpienia przyciąga uwagę. Nie wiem, czy to kwestia nowości, czy odmienności od pozostałych produktów BMW, ale w pewnym sensie udało im się osiągnąć niebanalny efekt. Szkoda tylko, że niższy nie jest. Czy siedzenia są zamontowane aż tak wysoko? Nie dało się linii dachowej poprowadzić niżej, czyniąc całą sylwetkę mniej pudełkowatą, a bardziej zadziorną? No cóż...

    Paradoksalnie, wnętrze jest tak po ludzku ładniejsze, ale zarazem mam do niego więcej zastrzeżeń. No bo tak - robimy wnętrze "dizajnerskie", tak? W takim razie co robi na samym środku ta obsługa radia i nawiewy, jakby żywcem wyjęte z jak najbardziej konwencjonalnego kokpitu BMW? Można to było też zrobić jakoś "gadżeciarsko", efektownie, nawet za cenę nieco trudniejszej obsługi. Wierzę, że ta ostatnia jest banalna, ale jakoś w ogóle mi ten plastikowy panel tu nie pasuje. Dalej - uchwyty na napoje, a w zasadzie ten bardziej z przodu, wyglądający jak doklejony. Po co? By miłośnicy fast foodów nie narzekali, że jest raptem jeden cup holder w samochodzie? Olać to! Można było zrobić coś a la patent z Volvo, tylko w drugą stronę - podłokietnik "spływałby" niejako do przodu. Albo jeszcze inaczej. A tak to mi przypomina jakieś udziwnione rozwiązania z Mini. Zupełnie mi też nie leży ta przerośnięta wajcha zmiany biegów, chociaż ona przynajmniej jakoś się komponuje z na wskroś nowoczesną całością. Żeby nie było, sporo mi się też tam podoba - przede wszystkim niecodzienne materiały i dobór kolorów. Ładnie to zostało podkreślone przez fotografa. W ogóle ciekawe zdjęcia, fajny pomysł, fotografowi należą się (nie po raz pierwszy) duże brawa! Brakuje mi osobiście tylko takiego ze wskazaniami głównego ekranu (tego przed oczami kierowcy) podczas jazdy.

    Dalej, weźmy fotele. Prezentują się ciekawie, tylko czemu są - co nawet podkreślił autor - całkiem pozbawione podparcia bocznego? Przecież to dynamiczne auto, taka rzecz, jak wypadanie z siedziska przy zakrętach może naprawdę irytować, a wygląda na to, że to nieuniknione, zwłaszcza, że pod tyłkiem mamy (pseudo)skórę. Bez sensu.

    Fajnie, że auto jest ciche, to cieszy. Podobnie, jak dynamika, dostępność mocy i momentu. W mieście to musi super latać. Na pewno chętnie bym się tym trochę pojeździł. Zasięg też nie jest najgorszy, ale tak jak wszyscy mówią - to jest auto głównie do miasta i to jak ktoś ma gdzie je ładować. Ja jeżdżę właśnie głównie po mieście i okolicach, ew. niedalekie trasy, więc teoretycznie przydałby mi się taki, ale... kłopotem byłaby właśnie ta kwestia ładowania. Musiałbym zainwestować w dodatkowy silnik spalinowy. No i oczywiście cena, która jest ko(s)miczna. Zwłaszcza w tym kraju - któż przy naszych zarobkach, braku bonusów za użytkowanie "ekologicznego" pojazdu i niemal nieistniejącej "infrastrukturze elektrycznej" będzie skłonny wydać ponad 200 tysięcy na elektryczne, pudełkowate auto klasy B? Bogaci ekscentrycy się znajdą, ale ilu ich będzie? ...

  10. #10
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    7,518
    Auto
    Twingo Initiale1,2 16V '01,Grand Scenic 1,9 dCi 130 KM '06; 306 1.4 '99

    Domyślnie

    Jakby robili takiego z silnikiem benzynowym to by mi się podobał. Przypomina trochę Audi A2
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •