Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: żwawy i komfortowy, "pierwszy" samochód do ok 15 tys

Domyślnie żwawy i komfortowy, "pierwszy" samochód do ok 15 tys

Kontekst:

- 27 lat
    - prawko od 8 lat, ale prawie w ogóle nie jeździłem przez ten czas (w sumie pewnie koło tysiąca kilometrów) - > można powiedzieć więc, że będzie to mój pierwszy samochód
    - jeżdziłem do tej pory fiatem 125 p (:E), fiatem punto, fiatem pandą oraz dacią logan
    - nie znam się na samochodach, naprawach (choć po zakupie pewnie będzie trzeba się nieco podszkolić) itd. , zresztą ze względu na mieszkanie w bloku + garaż podziemny specjalnie dużo i tak sam pewnie nie byłbym w stanie przy samochodzie zrobić
    - myślę, że będę wyjeżdżał około 5 tysięcy kilometrów rocznie
    - jeździł będę głównie w weekend po Warszawie (z racji na weekend ulice raczej puste) oraz średnie (?) dystanse (ok. 60 km)

Budżet: powiedzmy do około 15 tysięcy złotych

Moje oczekiwania:

- "średniej" wielkości
    - "żwawy"
    - komfortowy, w miarę wysoka jakość wnętrza, dużo miejsca z przodu dla kierowcy (pasażerów z tyłu będę woził raczej rzadko), mile widziana skórzana tapicerka
    - hatchback, coupe bądź sedan
    - może być wersja 3-drzwiowa
    - powinien się przyzwoicie prezentować
    - możliwie jak najbardziej bezawaryjny, szczególnie z racji tego, że sam (prawie) nic przy nim nie będę w stanie zrobić

- niskie spalanie ze względu na ilość potencjalnie przejeżdżanych kilometrów nie jest priorytetem

Oczywiście rozumiem, że kwota nie powala, więc ideału nie kupię.

Moje wstępne typy:

- audi a3 < a4 = TT
    - hyundai coupe (od 2002 wzwyż)
    - mitsubishi eclipse
    - honda civic VII
    - fiat stilo/stilo abarth (jako budżetowa alternatywa do dorwania za ok 10 tysięcy)

albo z nieco większych:

- toyota avensis (choć tutaj widzę, że do wersji II musiałbym zwiększyć nieco budżet)
    - audi a6
    - nissan maxima (rocznik 2000+)