Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Wątek: Autko da codzień

  1. #1
    Awatar vipek
    Dołączył
    10/2008
    Skąd
    Orzech
    Posty
    469
    Auto
    EDGE 2.0EB AWD

    Domyślnie Autko da codzień

    Pany, dawno mnie tu nie było ale zawsze dobrze potrafiliście doradzić to i teraz zapytam.
    Przez ostatnie kilka lat upalałem Hondą Civic EJ/EK. Jak to typowy civic, było nisko, twardo i głośno. Szukam odmiany
    Do wydania 10-15k pln. Autko ma służyć głównie mi do dojazdów do pracy (15km w jedną strone) oraz jakieś weekendowe wypady z rodziną i raz w roku jakaś dłuższa trasa podczas urlopu. Rodzina moja sie składa, z żony i 6 letniej córki, zatem jakiegoś wielkiego autobusu nie szukam.

    Zastanawiam sie nad poniższymi :
    Fiat Croma 1.9 MJet
    Vectra C GTS 1.9CDTI
    Primera P12 1.9dCi

    We fiacie i Oplu siedzi ten sam sprawdzony fiatowski diesel, a w nissanie siedzi silnik z renówki. Czy coś tam poprawili czy nadal ten sam kibel co w Lagunie II ?
    Zastanawiam sie też własnie nad laguną ale po fl czyli z roczników 2005+ ale nie wiem czy znajde coś takiego do 15k, a jednocześnie troche boje sie elektroniki w renówkach. Oczywiście biorę też pod uwage jakąś benzyne + LPG. Jeśli macie jakieś pomysły to doradzajcie prosze
    Honda Accord CU1 R20A3 156hp 2009r.
    Peugeot 3008 2.0HDI 150hp 2010r.

  2. #2
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,663
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    We fiacie i Oplu siedzi ten sam sprawdzony fiatowski diesel,
    teoretycznie nawet nie tylko silnik. Natomiast mimo tej samej mocy, jest różnica w osprzęcie. Tak jak mi mówił mój fiatowsko-alfowski mechanik, w Oplu są np. zastosowane inne materiały, i jest mniej trwały (nie chcę skłamać, ale wycierały się jakieś kliny na kole zębatym - nie pamiętam którym )
    nadal ten sam kibel co w Lagunie II ?
    nadal ten sam, na dodatek o ile w Renault poprawili to w Nissanie do końca był ten stary
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

  3. #3
    Awatar vipek
    Dołączył
    10/2008
    Skąd
    Orzech
    Posty
    469
    Auto
    EDGE 2.0EB AWD

    Domyślnie

    Czyli chyba zostaje przy cromie w takim razie
    Coś jeszcze godnego uwagi do 15k ?
    Honda Accord CU1 R20A3 156hp 2009r.
    Peugeot 3008 2.0HDI 150hp 2010r.

  4. #4
    Awatar marcin0070
    Dołączył
    01/2012
    Skąd
    BĘDZIN
    Posty
    271
    Auto
    ..dwabylejakie..

    Domyślnie

    W P12 był ten sam diesel co w Renault tyle że od początku Japończycy dokonali kilku małych modyfikacji a dodatkowo skrócili okresy między przeglądami i jako tako działały... kiedyś bo dziś pewnie wszystkie mają ok 300tkm i już są jedną nogą na złomowisku. Miałem P12 w Pb 1,8 podobno miał brać olej i się psuć a ani nie brał oleju ani się nie zepsuł ani nie zardzewiał ale może tak trafiłem warto brać P12 po lifcie ma inne zegary, deskę, boczki a przede wszystkim poprawione zawieszenie i kilka pierdół mechanicznych. Bierz P12 ale 2.0 Pb naprawdę świetne, wygodne auto i mimo opinii bezawaryjne wozidło!

  5. #5
    Awatar vipek
    Dołączył
    10/2008
    Skąd
    Orzech
    Posty
    469
    Auto
    EDGE 2.0EB AWD

    Domyślnie

    Od których roczników zaczynały się P12 fl ?
    Honda Accord CU1 R20A3 156hp 2009r.
    Peugeot 3008 2.0HDI 150hp 2010r.

  6. #6
    Awatar marcin0070
    Dołączył
    01/2012
    Skąd
    BĘDZIN
    Posty
    271
    Auto
    ..dwabylejakie..

    Domyślnie

    2004 ja miałem 2006 i do dziś żałuję że się jej pozbyłem.

  7. #7
    Awatar vipek
    Dołączył
    10/2008
    Skąd
    Orzech
    Posty
    469
    Auto
    EDGE 2.0EB AWD

    Domyślnie

    A jak inne silniki ? Bo 2.0pb widzę bardzo malutko na rynku wtórnym
    Honda Accord CU1 R20A3 156hp 2009r.
    Peugeot 3008 2.0HDI 150hp 2010r.

  8. #8
    Awatar marcin0070
    Dołączył
    01/2012
    Skąd
    BĘDZIN
    Posty
    271
    Auto
    ..dwabylejakie..

    Domyślnie

    1,6 - padaka - za słaby...
    1,8 - fajny ale niektóre biorą olej przez wadliwe pierścienie (raczej przed fl) mój miał ok 160tkm i nie brał nic 5W30. Spalał średnio ok 8l/100km i był dość dynamiczny.
    2,0 - najmniej awaryjny i podobno najbardziej udany
    Diesle mnie nie interesowały....
    Autko fajne, zwrotne, świetnie wyposażone, wielkie, ale też przeciętnie wykonane z przeciętnych materiałów i umówmy się że dość skomplikowane w obsłudze na pierwszy raz.
    Czadowa jest kolorowa kamera po FL i umówmy się że cały panel razem z zegarami jest dość efektowny, klima zawsze automatyczna, fajna pozycja za kierownicą.
    Podstawowa tapicerka jest straszna, kiera bez skóry też, czasami coś zaskrzypi ale ogólnie polecam.

  9. #9
    Awatar vipek
    Dołączył
    10/2008
    Skąd
    Orzech
    Posty
    469
    Auto
    EDGE 2.0EB AWD

    Domyślnie

    Malutko jest sedanów, które imho są najładniejsze. No nic będę się rozglądał
    Honda Accord CU1 R20A3 156hp 2009r.
    Peugeot 3008 2.0HDI 150hp 2010r.

  10. #10
    Awatar marcin0070
    Dołączył
    01/2012
    Skąd
    BĘDZIN
    Posty
    271
    Auto
    ..dwabylejakie..

    Domyślnie

    Croma w takich pieniądzach odpada bo nie znajdziesz zadbanej ale zobacz Stilacze po ostatnim fl 2006-> te ze srebrnym grillem - fajne auta w tej kasie (jest gdzieś osobny temat o Stilo).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •