Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Odszkodowanie ac

  1. #1
    Awatar wronaldo
    Dołączył
    01/2009
    Skąd
    Brzesko | Kraków
    Posty
    78
    Auto
    Monstrualny FIAT 900ccm

    Domyślnie Odszkodowanie ac

    Witam. Pisze do Was z takim pytaniem.... Otóż niestety uszkodził em swój samochód i postanowiłem go naprawić z AC. Odbyły się pierwsze oględziny z rzeczoznawcą, następnie odbyły się kolejne już w warsztacie i tu rodzi się moje pytanie.. Czy w kosztorys po drugich oględzinach wliczona jest kwota odszkodowania z kosztorysu z pierwszych oględzin, czy jednak jest to odrebna kwota czyli dopełnienie? Proszę o odpowiedź bo nie wiem czy mam się czuć zadowolony czy "zawiedziony"?
    "Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

    http://www.youtube.com/watch?v=DhJZh...layer_embedded

  2. #2
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,095
    Auto
    Skoda Superb III ew. Citigo Elegance

    Domyślnie

    Kosztorys powinien być po drugich oględzinach bo w warsztacie widać więcej. Pytanie jak się rozliczasz. Jeżeli bezgotówkowo przez warsztat to możesz spać spokojnie pod warunkiem że to dobry zakład. Wtedy to już oni będą się szarpać z ubezpieczycielem o dodatkowe koszty.

  3. #3
    Awatar wronaldo
    Dołączył
    01/2009
    Skąd
    Brzesko | Kraków
    Posty
    78
    Auto
    Monstrualny FIAT 900ccm

    Domyślnie

    Sęk w tym że mam wariant kosztorysowy czyli sam się rozliczam z warsztatem. I właśnie nie wiem jak z tą wyceną bo po 1 byłem zadowolony a po drugiej jak wyszło kilka rzeczy jeszcze to nie wiem.. Bo jak do drugiego wliczyli to pierwsze odszkodowanie to lipa totalna a jak to dodatek to spoko też mogę być zadowolony

  4. #4
    Awatar Credt
    Dołączył
    12/2006
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    2,851
    Auto
    406 Coupe V6

    Domyślnie

    Myślę, że najprościej będzie po prostu zapytać u źródła... Jeśli z własnej kiesy płacisz za naprawę, to masz prawo wiedzieć, skąd wyszła taka a nie inna kwota. Zapytaj w warsztacie i będzie wszystko jasne. My na forum raczej nie zgadniemy, "co autor (czyt. warsztat) miał na myśli".

  5. #5
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,095
    Auto
    Skoda Superb III ew. Citigo Elegance

    Domyślnie

    Ale to raczej nie jest problem tego co wyliczy mu warsztat... tylko jak te prace wyceni ubezpieczyciel bo zawsze wrzucają zaniżone stawki RG oraz najtańsze zamienniki.

    Jak dostaniesz kosztorys od ubezpieczyciel to dobrze z nim się przejść do warsztatu i niech oni sprawdzą czy jest uwzględniony pełen zakres prac oraz czy stawki i ceny za części są realne. Jak nie to trzeba się skontaktować z ubezpieczycielem i walczyć o swoje.
    Wariant kosztorysowy to zawsze najgorsza opcja, bo szarpanie się o kasę spada na Ciebie. Z drugiej jednak strony przy AC problemy powinny być mniejsze.
    pzdr
    Imperialne Siły Moderujące

    W ofercie żółte papiery II , wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie oraz NISZCZENIE PLANET

  6. #6
    Awatar wronaldo
    Dołączył
    01/2009
    Skąd
    Brzesko | Kraków
    Posty
    78
    Auto
    Monstrualny FIAT 900ccm

    Domyślnie

    Ok dzięki za odpowiedź. Na przyszłość będę wiedział jakie ac brać ;-) pozdr

  7. #7

    Domyślnie

    Mogę jedynie podsunąć przydatny link jeżeli chodzi o AC i OC. Jak masz jakieś wątpliwości w temacie, to możesz zajrzeć na http://ubezpieczenie-samochodu.net.pl/, żeby coś poczytać (bardziej na blogu, niż na głównej stronie, ale linkuje do niej, bo są kalkulatory ). Ja niespecjalnie ogarniam ten temat (wstyd przyznać, ale zawsze mi rodzice pomagali w takich sprawach ) więc internetowe pomoce mi służą, może Tobie się też do czegoś nadadzą

  8. #8

    Domyślnie

    Niestety zdarzaja sie rozne przypadki jesli chodzi o ubezpieczycieli. Aktualnie mozna w sieci przeczytac opinie na temat wiekszosci z nich jednak trzeba miec na uwadze jedno .. brac je z jakims dystansem bo nie zawsze moga byc obiektywne. Duzo osob popelnia jeden kluczowy blad przy wyborze ubezpieczyciela, mianowicie szuka jak najtanszej oferty. Z jednej strony to co ma zapewnic jest odgornie zapisane w prawie. Natomiast nigdzie nie jest powiedziane, ze kazdy bedzie z wielkim entuzjazmem wyplacal nalezne pieniadze. Niska cena skads musi sie brac, najczesciej sa to ciecia kosztow po stronie obslugi klienta. A wystarczyloby tylko porownac wieksza ilosc ofert, wybierajac firme pod katem tego ile dziala na rynku oraz jaki oferuje stosunek ceny do jakosci. W biurach stacjonarnych tego raczej nie uswiadczymy jednak szukajac alternatywy mozna znalezc takie narzedzia jak oblicz oc pozwalajace po wpisaniu podstawowych parametrow zobaczyc jak wyglada sytuacja na praktycznie calym rynku. Do dyspozycji jest ponad 60ciu ubezpieczycieli wiec jest z czego wybierac. Patrzac na ceny to troche zeszly w dol po tych slynnych podwyzkach. Ciekawe co szykuja w przyszlosci bo juz teraz duzo sie mowi na temat montazu systemow gps w samochodach majacych wysylac dane o stylu naszej jazdy do ubezpieczyciela. Ma to byc wstepnie za zgoda kierowcy, a nagroda ma byc obnizona cena ubezpieczenia .. tylko czy znajda sie chetni by sprzedac swoja prywatnosc, o to jest pytanie.

  9. #9

    Dołączył
    12/2018
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    56
    Auto
    Lexus NX 200t Elegance AWD

    Domyślnie

    Ja miałem w Link4 Kasa Wraca. Wystarczyło w ciągu miesiąca przejechac 200 km zgodnie z przepisami(prędkość, płynność)i po roku zwrócili mi prawie 500 zł. Jak dla mnie ok.

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •