Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Dacia Sandero Stepway TCe 90 Easy-R | TEST

  1. #1
    Awatar Bochen
    Dołączył
    02/2012
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    3,707
    Auto
    Seat Cordoba

    Domyślnie Dacia Sandero Stepway TCe 90 Easy-R | TEST


  2. #2
    Awatar Pink
    Dołączył
    01/2011
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    2,439
    Auto
    Opel Omega B 2.0 8V (kombi)

    Domyślnie

    Wyjątkowo denne prowadzenie + tragicznie działająca skrzynia to zupełnie wystarczająco powody do dyskwalifikacji tego auta, przynajmniej w tej wersji. Zwłaszcza ten drugi czynnik, ale na to przynajmniej coś można poradzić: wybrać skrzynię ręczną. Natomiast po raz kolejny dam wyraz swojemu niezrozumieniu odnośnie przesadnie wspomaganych układów kierowniczych, nie zapewniających choćby przyzwoitej łączności z tym, co się dzieje z samochodem. Naprawdę nie wiem, komu coś takiego może pasować. Ważącym 40kg kobietom, które nie mają siły kręcić kołem kierownicy w normalnym samochodzie? Tragedia...

    Plusy ograniczają się w zasadzie do niezłej stylistyki, przydatnego w świecie wysokich krawężników prześwitu i przyzwoitej jednostki napędowej. Ja wiem, że cena jest niska, ale biorąc pod uwagę bardzo poważne wady, o jakich wspomniałem wyżej oraz całe mnóstwo drobniejszych, o których wspomniał autor testu w podsumowaniu, nie brzmi to jak propozycja godna rozważenia.

  3. #3

    Domyślnie

    Można polemizować, za 45,5tys. jest jednak dość bogato wyposażona wersja z wystarczająco dynamicznym silnikiem, no i świetnym prześwitem. Jeśli nie ma błota, to na jakiś okazyjny dojazd np. na ryby przez łąki itd., taki prześwit już bardzo pomoże, a konkurenta w choć zbliżonej cenie nie znajdziesz Wg mnie ta wersja ma większy sens od zwykłej, co prawda tańszej o prawie 4tys. zł wersji, gdyż niewiele droższy od niej jest Mitsu Space Star, którego jednak wolałbym mimo jego wad. Oczywiście wersję w automacie przemilczę.

  4. #4
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    2,792
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Pocisk totalny. Nie wiem czego spodziewał się autor, ale to niemałe auto z mikrym silnikiem o małej mocy - nastawiony raczej na jazdę oszczędną aniżeli dynamiczną.

  5. #5
    redaktor autoGALERII Awatar Di Kej
    Dołączył
    03/2006
    Posty
    2,628

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pink Zobacz posta
    Natomiast po raz kolejny dam wyraz swojemu niezrozumieniu odnośnie przesadnie wspomaganych układów kierowniczych, nie zapewniających choćby przyzwoitej łączności z tym, co się dzieje z samochodem. Naprawdę nie wiem, komu coś takiego może pasować. Ważącym 40kg kobietom, które nie mają siły kręcić kołem kierownicy w normalnym samochodzie? Tragedia...
    Moim zdaniem da się do tego przyzwyczaić, jeśli nie masz jakiegoś tam chociaż minimalnie sportowego zacięcia. A takich ludzi jest mnóstwo, tak myślę. Z jakiegoś powodu te układy takie są

    Cytat Zamieszczone przez KruQ Zobacz posta
    Wg mnie ta wersja ma większy sens od zwykłej
    Też tak uważam. Prześwit naprawdę robi swoje - tym bardziej w samochodzie, który poniekąd jest taką namiastką Dustera.

    Cytat Zamieszczone przez Buzzer Zobacz posta
    Pocisk totalny. Nie wiem czego spodziewał się autor, ale to niemałe auto z mikrym silnikiem o małej mocy - nastawiony raczej na jazdę oszczędną aniżeli dynamiczną.
    Gdzie ten pocisk?


  6. #6
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    2,792
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Caly test to jeden pocisk szczegolnie po napedzie.

  7. #7
    Awatar Godzilla
    Dołączył
    05/2014
    Skąd
    middle of nowhere
    Posty
    634
    Auto
    mocne i szybkie :-)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buzzer Zobacz posta
    Pocisk totalny. Nie wiem czego spodziewał się autor, ale to niemałe auto
    Cytat Zamieszczone przez Buzzer Zobacz posta
    Caly test to jeden pocisk szczegolnie po napedzie.
    Niemałe auto to np. Mercedes E, a tutaj mamy segment B. Ocena jest adekwatna do tego co ten francusko-rumuński wyrób sobą prezentuje. A czego spodziewał się autor? Choćby dobrze pracujących - skrzyni biegów i układu kierowniczego.

    Poza tym 0.9 TCE to kiepski silnik. Wolnossące 1.2 od PSA zapewnia lepsze osiągi.

  8. #8
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    7,518
    Auto
    Twingo Initiale1,2 16V '01,Grand Scenic 1,9 dCi 130 KM '06; 306 1.4 '99

    Domyślnie

    Wolnossące 1,2 od PSA nie zapewnia lepszych osiągów, bo jest zwyczajnie niedostępne z Stepwayu.

    0,9 tCe to silnik który warczy i trochę trzęsie budą na biegu jałowym, ale to prosta jednostka, która toleruje LPG. Która nie sprawia żadnych problemów eksploatacyjnych. Jeździ się tym całkiem fajnie, ale nie ze skrzynią zautomatyzowaną.

    Dla mnie Stepway to namiastka typowego miejskiego crosovera. Do miasta i pod miasto bardzo fajne wozidełko. Na autostrady wybrałbym coś innego.
    A co do prowadzenia. Nie odbiega bardzo in minus od aut z tego segmentu. Szczególnie od tych tańszych.
    Przypominam, że ten samochód wyszedł w momencie jak na rynku były dostępne Aveo, poprzednia "generacja" Corsy, poprzednia Fabia, Fiesta przed liftem i np. Yaris przed liftem.
    Auto jeśli prowadzi się lekko to dla wielu jest to zaleta. A jeśli jeździmy po dziurach (a na takie drogi jest ten samochód zaprojektowany) to im mniej się dostaje drgań na dłonie, tym lepiej.
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buzzer Zobacz posta
    Caly test to jeden pocisk szczegolnie po napedzie.
    Za nieco ponad 50 tysięcy złotych otrzymujemy niemal kompletne auto, które na ulicy wcale nie robi wrażenia „gorszego”, a wielu osobom wręcz może się podobać. Dobre wyposażenie, dynamiczny silnik, przestronne wnętrze, przyzwoity komfort jazdy i szeroko rozumiana wszechstronność to główne zalety Sandero Stepway. Zautomatyzowana skrzynia biegów sprawdzi się jedynie przy bardzo opanowanej jeździe, choć w gruncie rzeczy taki jest właśnie charakter auta. Spokojne operowanie pedałem gazu odwdzięczy nam się także przyzwoitym spalaniem. Wybór należy do Was!
    Naprawdę rażący pocisk. Strach cokolwiek krytycznego napisać jak auto ma powiązania z Renault, ma same zalety i specyficzne cechy niezrozumiałe przez głupich ludzi
    Cytat Zamieszczone przez Ryjas Zobacz posta
    A co do prowadzenia. Nie odbiega bardzo in minus od aut z tego segmentu. Szczególnie od tych tańszych. Przypominam, że ten samochód wyszedł w momencie jak na rynku były dostępne Aveo, poprzednia "generacja" Corsy, poprzednia Fabia, Fiesta przed liftem i np. Yaris przed liftem.
    Tłumaczenie fest, test jest robiony dzisiaj, a nie za czasów starej Fabii. W każdym teście dziennikarz ma robić przegląd jakie auta były oferowane x lat temu i odnosić się do starych samochodów? Zresztą nie widzę żadnych porównań, obiektywna ocena układu jezdnego i tyle.
    Jeśli spojrzymy na niego właśnie jak na ładniejszą namiastkę Dustera, jeździmy sporo po dziurach, wertepach to może taki układ może przyjemnie się spisywać, ale gdy tylko okazyjnie wykorzystujemy jego prześwit i jeździmy głównie po normalnych drogach, to miło gdyby dawał mniejszy dyskomfort. Kwestia jak kto użytkuje auto, w teście jest tylko stwierdzone że układ jest lekki, mało precyzyjny i po zakrętach nie poszalejesz Jeden uzna to za wadę, ale w specyficznych warunkach może to być zaletą.
    Ostatnio edytowane przez KruQ ; 05-06-2016 o 19:27

  10. #10
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    7,518
    Auto
    Twingo Initiale1,2 16V '01,Grand Scenic 1,9 dCi 130 KM '06; 306 1.4 '99

    Domyślnie

    Pisząc o dyskomforcie trafiasz kulą w płot. W tym aucie chodzi właśnie o coś przeciwnego niż dyskomfort.

    Wystarczy, że autor napisze: prowadzenie auta nie prezentuje precyzji znanej z nowej generacji Mazdy 2 czy chociażby z Forda Fiesty której przedliftingowa wersja debiutowała jeszcze przed prezentacją Sandero w Paryżu 2012 roku. Układ kierowniczy nie jest może precyzyjny jednak jako, że projektowany na drogi o kiepskiej nawierzchni nastawiony jest na komfort kierującego. Dla spragnionych sportowych emocji może to być wada. Dla spokojnych kierowców ceniących sobie odizolowanie auta od wszelkiego rodzaju dziur, będzie to zaleta. i od razu mamy bardziej neutralnie nacechowany tekst.

    Generalnie: Ile aut segmentu B oferuje tzw. precyzyjne prowadzenie. I ile kosztuje maks. 50 tys.
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •