Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC Initiale Paris | TEST

  1. #21
    Awatar KrankedGT
    Dołączył
    05/2011
    Skąd
    Zagłębie
    Posty
    230
    Auto
    Tak

    Domyślnie

    Za moją racją przemawia nie tylko bilans ekonomiczny, jako jedyny nic z tego nie zrozumiałeś
    Nie dziwi mnie to bo nie raz dałeś się poznać jako forumowy ćwok, więc gadaj dalej swoją merytoryką która jak zwykle wnosi wiele

  2. #22
    Awatar dżony
    Dołączył
    07/2007
    Skąd
    TSA
    Posty
    3,869
    Auto
    Peugeot 407 SW

    Domyślnie

    http://biznes.autokult.pl/28687,wart...ndeo-talismana
    4,4% lepiej niż Talisman, no rzeczywiście przepaść, a kwotowo to biorąc pod uwagę różnice w cenie nabywca 6 straci o 3781 zł mniej po 3 latach.
    Szybki rzut oka na oferty dealerów na allegro i okazuje się, że takiego Talismana jak w zestawieniu można kupić za niecałe 120 000 zł, czyli 8000 - 10 000 zł mniej niż cennikowo, w przypadku Mazdy nie widzę aż takich rabatów, czyli de facto bardzo możliwe, że kupując Talismana po rabatach po tych 3 latach straci się mniej niż na Maździe.
    Ostatnio edytowane przez dżony ; 19-01-2017 o 16:29

  3. #23
    Awatar KrankedGT
    Dołączył
    05/2011
    Skąd
    Zagłębie
    Posty
    230
    Auto
    Tak

    Domyślnie

    Teraz to już są dywagacje..
    Wycena Talismana tez trochę na wyrost skoro auto jest świeże na rynku, jego notowania mogą jeszcze popsuć odbiorcy flotowi
    Choć tym razem to już moja dywagacja
    Jak sprawują się reflektory? W teście nie znalazłem info na temat

  4. #24
    Awatar Grap!
    Dołączył
    07/2009
    Skąd
    WD
    Posty
    1,144
    Auto
    Toyota Corolla E11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KrankedGT Zobacz posta
    Jak sprawują się reflektory? W teście nie znalazłem info na temat
    Znacznie lepiej, niż w mniejszym Megane, @KrankedGT. Tutaj reflektory świecą na odpowiedniej wysokości i dzięki temu właściwie oświetlają drogę.

  5. #25
    Awatar vako
    Dołączył
    09/2009
    Skąd
    Krk & Ldz
    Posty
    217
    Auto
    z turbo, bo daje ludziom nadzieję;)

    Domyślnie

    Jeździłem talismanem bo chcieliśmy kupić ten samochód na firmę (lipiec), m.in. dlatego, że bardzo dobrze wspominałem lagunę 3 z 2.0dci; interesowała mnie wersja Intesne z silnikiem jak w teście (automat) z pakietem City+Zimowy+koła 18.
    Na samochód nowy do produkcji od sprzedawcy po 10minutach negocjacji dostałem 15000 zł rabatu + wydłużoną gwarancję (cennikowo około 131k zł). Z zakupu nic nie wyszło bo z tym motorem ten samochód po prostu nie jechał (trójka pasażerów), do tego skrzynia szarpała i miała duże opóźnienie przy ruszaniu. Do prędkości 130km/h jeszcze jakoś to wyglądało, później już dramat. Optymalny wybór imho to benzyna 200KM z autoamtem, ale zależało mi na dieslu w tamtym okresie. Możliwe, że teraz już coś poprawili w oprogramowaniu bo sam sprzedawca wspominał, że od momentu wejścia na rynek cały czas poprawiają ten samochód. Samochód z odbiorem na sierpień miał mieć już poprawiony plastik dookoła ekranu dotykowego (mniejsze palcowanie), ustawienie fotele ( z początku produkcji ocierał się o tunel środkowy i skrzypiał). Samochód bardzo przyzwoity i jeśli ktoś nie oczekuje bóg wie jakich osiągów czy też sportowego prowadzenia to ja polecam.

  6. #26
    Awatar Pink
    Dołączył
    01/2011
    Skąd
    Warszawa - Ursynów
    Posty
    2,452
    Auto
    Obecnie brak, testuję carsharing

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc, Talisman nie bardzo podchodzi mi stylistycznie. Jest efektowny...albo raczej efekciarski. Chromy, przetłoczenia, fantazyjne kształty. Na pierwszy rzut oka to się może podobać, ale moim zdaniem czas szybko się ulatnia. Według mnie tył kombiaka jest wręcz brzydki, sylwetka też nieszczególna, przód byłby świetny, gdyby nie ledowe wąsy. Wnętrze również mnie nie przekonuje. Wydaje się mocno nijakie. Ale cóż, to już mój indywidualny gust, nic nie poradzę.

    W życiu nie uwierzę, że ten samochód "nie jedzie", jak to ujął kolega vako - trzeba mieć dość duże wymagania, by tak powiedzieć o samochodzie, który dysponuje 160KM i 380Nm i wcale nie waży trzech ton. Może to nie jest demon prędkości, ale w 90% sytuacji na drodze osiągi tego Talismana będą absolutnie wystarczające. Uwierzę za to, że skrzynia jest średnio udana. Spotykam się z raczej przeciętnymi opiniami odnośnie EDC. Ba, w ogóle skrzynie dwusprzęgłowe - choć posiadają bezsprzeczne zalety - to chyba taka troszkę ślepa uliczka w historii motoryzacji. Takie odnoszę wrażenie - że coraz częściej słyszy się o odwrocie na rzecz klasycznego "automatu", tyle że znacznie ulepszonego względem starych konstrukcji.

    Na pewno 4Control to fajna sprawa, tu duży plus dla Renault.

    Jednocześnie, jeszcze większy minus za te wpadki jakościowe. Z Laguną już było bardzo dobrze (tylko smród pozostał, stąd rezygnacja z nazwy), a tu klops. Szkoda. Nawet jeśli poprawią - czy naprawdę nie można było wypuścić na rynek dobrego jakościowo produktu od samego początku?

  7. #27
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3,032
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Co do skrzyni sie zgodze - moglo by byc lepiej ale wszystkie dwusprzeglowe tak chodza. Przycisniete DSG dopiero potrafi szarpnac. Co do silnika to nie zgodze sie z teza ze ten motor "nie jedzie" - byc moze subiektywne odczucia wynikaja z plynnego rozwijania mocy - nie ma "kopa od turbo" w trybie sport idzie optymalnie dla rodzinnego auta.

  8. #28
    Awatar vako
    Dołączył
    09/2009
    Skąd
    Krk & Ldz
    Posty
    217
    Auto
    z turbo, bo daje ludziom nadzieję;)

    Domyślnie

    @pink , @buzzer
    Należy się Wam małe wyjaśnienie

    Oczekiwałem progresu w stosunku do L3 z 2.0dci 150KM, a tego nie ma. Talisman ma dwie turbiny, a ja nie widziałem żadnego zysku z tej dodatkowej. 80-120 km/h L3 - 7.3 na 4 biegu, Talisman 7.4s. Ale jak wspominałem, przyśpieszanie powyżej 130km/h najbardziej boli - szukałem samochodu na trasę. Liniowość nie ma tu nic do rzeczy, mam samochód z automatem i manualem.
    Umówmy się to wszystko mieści się w średniej dla tej klasy, lubię renault, więc wymagam od nich więcej.
    Dsg szarpie, chociaż w najnowszym Passacie już mniej niż w poprzedniej generacji.
    Zobaczcie na tym filmie porównanie Talismana na Passerati z 150KM. Do 100 - renault jest szybsze, ale później już odstaje mając 10KM więcej, dokładnie takie są moje wrażenia.

    Jestem zdania, że jeśli ktoś nie musi mieć diesla, to 200KM benzyna w Talismanie to jest optymalny wybór.

  9. #29
    Awatar Arrival
    Dołączył
    07/2012
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    248
    Auto
    Kia Proceed 1.4 T-GDi 7DCT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grey Zobacz posta
    Powiem tak: Mentalnosc cebuli jak u wiekszosci 'poloczkow', ktorzy kupuja auto nie dla siebie, a dla rynku i nabywcow po nich. Jakbym mial tak robic to bym wolal strzelic sobie w glowe. Podobna gadka jest ostatnio o Stelvio na tle Audi Q5 czy Macana lub Kii Stinger na tle A5 Sportback czy BMW 4 Grandcoupe i co najsmieszniejsze - takie cebulackie gadki wystepuja tylko wsrod 'poloczkow', na zagranicznych forach jakos tego przypadku nie dostrzeglem.
    Jaka mentalność o czym ty mówisz? Logiczne, że każdy ma na auto określony budżet. Logiczne też, że koszt auta to nie jak koszt skarpetek gdzie cena z metki to tyle ile za nie zapłacimy, tylko koszt auta to TCO. Cena zakupu-cena sprzedaży+koszt utrzymania. Budżet np. 50k wystarczy w danej klasie na jedno auto, a na inne nie. Więc logiczne, że patrzy się na to za ile ew model można potem sprzedać bo od tego zależy czy mieszczę się w budżecie czy nie i ile samochód rzeczywiście kosztuje.
    Wiadomo inna sytaucja jest kiedy się napalimy na wymarzony model, ale 99% ludzi sie nie napala tylko idzie z wyliczonym budżetem i szuka tego co może w tej kwocie dostać. To, ze ceny aut na metce są zbliżone, nie znaczy, że te samochody kosztują tyle samo.

  10. #30
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,923
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    chyba nigdy w życiu nie patrzyłem na wartość potencjalną samochodu przy odsprzedaży.
    pomijam fakt, że akurat w przypadku Skody nie mam zamiaru jej sprzedawać

    dla mnie takie patrzenie na samochód to jak kupowanie szklanek pod kątem tego jak łatwo będzie je sprzątać, jak się stłuką
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •