Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Trzy cylindry, litr pojemności - zestawienie silników 1.0 | ARTYKUŁ

  1. #1
    Redaktor naczelny Awatar MCL
    Dołączył
    04/2010
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    555,905
    Auto
    Renault Clio IV 1.2 75 KM, BMW E60 525d

    Domyślnie Trzy cylindry, litr pojemności - zestawienie silników 1.0 | ARTYKUŁ

    #drivetastefully

  2. #2
    Awatar test1uci
    Dołączył
    06/2010
    Posty
    2,802
    Auto
    VW Golf Highline 1.4 TSI 160 DSG7 '10

    Domyślnie

    Jeździłem Astrą K 1.0 turbo 105 KM M6 i muszę powiedzieć że bardzo sprawnie napędza to auto. Zastanawialiśmy się nawet nad tą jednostką, ze względu na to, że większa moc była zupełnie nie potrzebna. Natomiast po zobaczeniu spalania z jazdy próbnej odpuściliśmy sobie na rzecz 1.4 turbo 125 KM M6, a większy moment przydał się już w Słowackich Tatrach.
    Historia: Fiat Tipo S 1.4 8V '95 -> Renault Laguna Grandtour RN 1.8 8V '96 -> Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V '06

  3. #3
    Awatar Arnold
    Dołączył
    11/2017
    Skąd
    Wieś
    Posty
    490
    Auto
    Touareg II (4XMotion), RAV4 Hybrid AWD-i

    Domyślnie

    Ostatnio jeździłem Polo z trzycylindrówką.
    Co prawda silnik całkiem sprawnie radził sobie z autkiem, jedynie ten dźwięk - przypominający trochę Syrenkę (zwłaszcza przy dynamicznym przyspieszaniu).
    Brakowało tylko tego metalicznego pogłosu
    Wyrażając swoje opinie nawet nie staram się być obiektywny

  4. #4
    Awatar Pink
    Dołączył
    01/2011
    Skąd
    Warszawa - Ursynów
    Posty
    2,478
    Auto
    Obecnie brak, testuję carsharing

    Domyślnie

    Niektórzy pasjonaci numerologii będą perorować, że świat (motoryzacji) się kończy, bo "takie silniki to do kosiarki". Tymczasem jeśli to się sprawdza, to czemu nie. A sprawdza się, przynajmniej w segmentach A i B, poniekąd też C, jeśli ktoś nie ma wielkich wymagań w kwestii dynamiki. Jedynie do samochodów typu Mondeo jednak nie pchałbym takich jednostek, bo mają chyba zbyt ciężkie życie.

    Fajne zestawienie. Przydatne.

  5. #5
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3,392
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Brawa dla Forda.

    - - - Aktualizacja - - - -

    Ja nie wiem jak to zrobili, ale 1.0EB jakoś normalnie chodzi a TSI "pierdzi" jak diesel.

  6. #6

    Dołączył
    05/2011
    Skąd
    pl
    Posty
    944
    Auto
    -

    Domyślnie

    Przejechałem Fiestą 1.0 EB prawie 80.000 km i mam jedno zdanie: świetny silnik. Zero problemów, nieźle brzmi, przy lekkiej nodze spali stosunkowo mało, ładnie się wkręca na obroty. Właściciele wersji 125/140KM mogą się "pobawić", bo motor ładnie ciągnie praktycznie do odcięcia. Jedyną wadą są wibracje przy obrotach poniżej ~1700-1800, ale to kwestia przyzwyczajenia do innej zmiany biegów. Wbrew wszechobecnym jasnowidzom jest bezawaryjny, w zasadzie z całej rodziny EcoBoost najbardziej udany silnik, a już na pewno od 1.5 EB R4. Podatny na chiptuning. Jeździłem także 1.0 TSI i 0.9 TCE. Ten pierwszy spoko, choć brzmi gorzej od EcoBoost'a, a drugi... No cóż, nie ma podejścia - dużo słabsza kultura pracy, dźwięk itd.
    Jak ktoś w dyskusji mówi mi o kartonie mleka to... Heh, uśmiecham się ładnie i życzę aktualizacji wiedzy motoryzacyjnej.
    Kiedyś sam byłem sceptycznie nastawiony, ale zmieniłem zdanie zaraz po jeździe próbnej. Stare wolnossące konstrukcje nie mają podejścia - przede wszystkim przez krótką skrzynię. "Kosiarką" pojedziemy bez problemu prędkościami autostradowymi gdzie wolnossący odpowiednik jedyne co będzie robił to wył.

  7. #7
    Redaktor naczelny Awatar MCL
    Dołączył
    04/2010
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    555,905
    Auto
    Renault Clio IV 1.2 75 KM, BMW E60 525d

    Domyślnie

    0.9 TCe ma własną kategorię beznadziejności. Z tego powodu między innymi skreśliliśmy go wybierając Clio. Wolę męczyć się z 1.2 75 KM, niż torturować słuch brzmieniem tej jednostki

  8. #8
    Awatar norek
    Dołączył
    08/2010
    Skąd
    NBA
    Posty
    970
    Auto
    kia cee'd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiek.gosu Zobacz posta
    Przejechałem Fiestą 1.0 EB prawie 80.000 km i mam jedno zdanie: świetny silnik. Zero problemów, nieźle brzmi, przy lekkiej nodze spali stosunkowo mało, ładnie się wkręca na obroty. Właściciele wersji 125/140KM mogą się "pobawić", bo motor ładnie ciągnie praktycznie do odcięcia. Jedyną wadą są wibracje przy obrotach poniżej ~1700-1800, ale to kwestia przyzwyczajenia do innej zmiany biegów. Wbrew wszechobecnym jasnowidzom jest bezawaryjny, w zasadzie z całej rodziny EcoBoost najbardziej udany silnik, a już na pewno od 1.5 EB R4. Podatny na chiptuning. Jeździłem także 1.0 TSI i 0.9 TCE. Ten pierwszy spoko, choć brzmi gorzej od EcoBoost'a, a drugi... No cóż, nie ma podejścia - dużo słabsza kultura pracy, dźwięk itd.
    Jak ktoś w dyskusji mówi mi o kartonie mleka to... Heh, uśmiecham się ładnie i życzę aktualizacji wiedzy motoryzacyjnej.
    Kiedyś sam byłem sceptycznie nastawiony, ale zmieniłem zdanie zaraz po jeździe próbnej. Stare wolnossące konstrukcje nie mają podejścia - przede wszystkim przez krótką skrzynię. "Kosiarką" pojedziemy bez problemu prędkościami autostradowymi gdzie wolnossący odpowiednik jedyne co będzie robił to wył.
    Dlaczego ma wyć? Dwa silniki o mocy powiedzmy 120 KM przy 140 km/h na 6 biegu będa miały obroty ok 2500. Chyba , że zastosowałeś jakiś skrót myślowy?

  9. #9
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3,392
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    W wolnossakach krotsze skrzynie robia.

  10. #10

    Dołączył
    05/2011
    Skąd
    pl
    Posty
    944
    Auto
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez norek Zobacz posta
    Dlaczego ma wyć? Dwa silniki o mocy powiedzmy 120 KM przy 140 km/h na 6 biegu będa miały obroty ok 2500. Chyba , że zastosowałeś jakiś skrót myślowy?
    Nic z tego nie zrozumiałem. Buzzer napisał, o co mi chodziło. Wolnossące silniki mają krótsze skrzynie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •