Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Wątek: Wyzwanie – Ecodriving Land Cruiserem

  1. #11
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    2,791
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    To jesli w trasie mondacz 2.0tdci pali Ci 7 albo lepiej to 12 w gruzerze uwazam za bardzo dobry wynik.

  2. #12
    Awatar Arnold
    Dołączył
    11/2017
    Skąd
    Wieś
    Posty
    404
    Auto
    LC 150 (3dr), Touareg II (4XMotion), RAV4 (III)

    Domyślnie

    Dziś zgodnie z przewidywaniami zrobiłem tylko 120 km (jestem na półmetku).
    Spalanie 10,3 i zaczynam mieć nadzieję że mi się uda.
    Przez chwilę było nawet 10,1 ale trafił się pilny wyjazd i … (i wzrosło).

    Grawitacja jest świetna – rozpędzam się z górki i pozwalam na zwalnianie auta pod górkę.
    Pewnie trochę wkurzam tym ewentualnych jadących za mną ale aż miło popatrzeć jak monitor spalania pokazuje wartości poniżej 10 l .

    Oba sposoby ruszania / rozpędzania (delikatne i dynamiczne) są dobre ale w różnych sytuacjach.
    - Dynamiczne (z obrotami ok 2200) jest lepsze gdy mam możliwość dłuższej jazdy z osiągniętą w ten sposób prędkością. (zdjęcie 14 min)
    - Delikatne (z obrotami ok 1500) gdy wiem że zaraz będę musiał zwalniać lub jechać wolniej (zdjęcie 4 min)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wyzwanie monitor spalania.JPG
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	83.6 KB
ID:	6485

    Najekonomiczniejszą prędkością jest jednak 70 na piątce. Nieźle jest też gdy jadę trochę powyżej 50 na czwórce (w terenie zabudowanym) .

    Piciu - Buty zmieniłem, choć faktycznie w słotne dni zazwyczaj jeżdżę w gumowcach
    Norek – Po podniesieniu ciśnienia w kołach komfortu już praktycznie nie ma. Niestety nie ma też już u nas PKSu a dawni ich kierowcy przesiedli się na TIRy i wyjechali w świat.
    Buzzer – Może trochę przekoloryzowałem i to „prawie” zrobiło dużą różnicę. Powiedzmy że to było ponad 6 .
    Wyrażając swoje opinie nawet nie staram się być obiektywny

  3. #13
    Awatar norek
    Dołączył
    08/2010
    Skąd
    NBA
    Posty
    961
    Auto
    kia cee'd

    Domyślnie

    Miałem na myśli emerytów, pewnie jacyś jeszcze żyją

  4. #14
    Awatar Kecaj
    Dołączył
    03/2007
    Skąd
    Ożarowice
    Posty
    781
    Auto
    BMW 730i V8 '94, MB 230CE '90, BMW 328i Coupe '95, AR 164 2.0 V6 Turbo '93, BMW 520i Touring '96

    Domyślnie

    Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze, to rozpędzanie powinno być możliwie najbardziej dynamiczne, gdyż spalanie rozbija się o czas jazdy, a rozpędzanie jest najbardziej paliwożerną częścią, więc jeżeli trwa krócej, to w efekcie jest to oszczędniejsza jazda.

    BTW. wiem że to bez porównania, ale ja BMW E65 z 4.8 litrowym benzynowym V8 w automacie, zrobiłem na trasie (do 140kmh) spalanie 8,5l/100km, gdzie jego właściciel średniego z trasy nie przywiózł nigdy mniejszego niż 14,5l
    '94 BMW E32 730i V8 / '90 Mercedes-Benz W124 230CE / '95 BMW E36 328i Coupe / '89 Honda NTV600 Revere
    '98 Opel Astra Caravan 1.6 16V Elegance / '93 Alfa Romeo 164 Super 2.0 V6 Turbo / '96 BMW E34 520i Touring
    ex '93 Opel Frontera A Sport, '94 BMW E36 320i Coupe, '98 Daewoo Espero 1.5 16V, '03 Alfa Romeo 166 2.4JTD, '93 Volkswagen Golf mk3 1.9TD

  5. #15
    Awatar Arnold
    Dołączył
    11/2017
    Skąd
    Wieś
    Posty
    404
    Auto
    LC 150 (3dr), Touareg II (4XMotion), RAV4 (III)

    Domyślnie

    Norek - Pewnie żyją ale nie ma ich wśród moich klientów

    Kecaj - Oczywiście że możesz Rozważę każdą sugestię.
    Tylko że ja jeżdżąc po wsiach prawie cały czas przyspieszam (i zwalniam). Dla tego dynamicznie przyspieszam tylko gdy mam możliwość dalszej jazdy ze stałą (osiągniętą) prędkością.
    Wyrażając swoje opinie nawet nie staram się być obiektywny

  6. #16

    Dołączył
    04/2011
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    1,277
    Auto
    Opel Astra H/Opel Astra J

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kecaj Zobacz posta
    Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze, to rozpędzanie powinno być możliwie najbardziej dynamiczne, gdyż spalanie rozbija się o czas jazdy, a rozpędzanie jest najbardziej paliwożerną częścią, więc jeżeli trwa krócej, to w efekcie jest to oszczędniejsza jazda.
    To jest temat trochę szerszy, ogólnie rozpędzanie dynamiczne (w okolicach najniższego BSFC silnika, czyli ~80% obciążenia silnika i obroty mniej więcej w połowie skali, dla każdego silnika są to inne wartości obrotów) jest najefektywniejsze energetycznie, ale możemy się władować w pułapkę hamowania bo rozpędziliśmy się za bardzo i trzeba zwalniać. Jest w ogóle taka opcja jak jazda wybiegami, czyli rozpędzamy się do prędkości X butem (zgodnie z bsfc) a potem gasimy silnik i pozwalamy samochodowi zwolnić o kilkadziesiąt km/h na luzie, ale to już wariactwo na publicznej drodze: P

  7. #17
    Awatar norek
    Dołączył
    08/2010
    Skąd
    NBA
    Posty
    961
    Auto
    kia cee'd

    Domyślnie

    TAA Patent na samobójstwo rozszerzone

  8. #18
    Awatar Buzzer
    Dołączył
    12/2008
    Skąd
    Poznań
    Posty
    2,791
    Auto
    Mondek MK4

    Domyślnie

    Ktos juz pisal - pogadac z kierowca pksu.

  9. #19
    Awatar test1uci
    Dołączył
    06/2010
    Posty
    2,680
    Auto
    VW Golf Highline 1.4 TSI 160 DSG7 '10

    Domyślnie

    no, dyszka przy Twojej jeździe brzmi faktycznie jak wyzwanie, ale widzę, że idzie Ci świetnie :-) Mam nadzieję, że Twoi pacjenci nie ucierpią za bardzo, bo jak wywnioskowałem, zajmujesz się dużymi zwierzakami?
    Historia: Fiat Tipo S 1.4 8V '95 -> Renault Laguna Grandtour RN 1.8 8V '96 -> Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V '06

  10. #20
    Awatar Arnold
    Dołączył
    11/2017
    Skąd
    Wieś
    Posty
    404
    Auto
    LC 150 (3dr), Touareg II (4XMotion), RAV4 (III)

    Domyślnie

    Dziś tak w połowie dnia i tak na szybko bo mam jeszcze sporo pracy i później mogę nie mieć czasu.

    No i jest 10, trochę takie "chwiejne" bo na zmianę z 10,1 ale już jest . Jeszcze tylko utrzymać i zejść poniżej chociaż te 0,1
    Oszczędzam już na całego, łącznie z wyłączaniem silnika tuż po dojechaniu na miejsce i przy dłuższych postojach np. przejeździe kolejowym. Przydałby się start stop .
    Trochę mi to utrudnia życie bo auto jest jednocześnie moim biurem a nie mogę wtedy (jak jest zgaszone) otwierać szyb.

    Okazuje się że zabawa będzie trwała trochę dłużej niż myślałem bo jej efektem ubocznym (choć miłym) jest zwiększenie się zasięgu do tankowania.

    Rozmawiałem ze "starym kierowcą". Co prawda nie kierowcą PKSu ale dawnym kierowcą wojskowym.
    Oni też handlowali zaoszczędzonym paliwem i oszczędzali wręcz ekstremalnie, nawet rozłączali wały napędowe by auta mniej paliły.
    Okazuje się że podstawą jest jazda na luzie gdzie tylko i kiedy tylko jest to możliwe. No niestety ja luzu nie wrzucę (a szkoda bo niektóre automaty mają funkcję żeglowania).

    Test1uci - Żadne zwierze nie ucierpiało podczas tego testu .
    Trochę tylko dziwią się moi klienci a jeden jadąc za mną nawet się martwił że coś mi się stało bo jechałem tak jakoś "niewyraźnie"
    Z dużych żyję a małe to hobby.
    Wyrażając swoje opinie nawet nie staram się być obiektywny

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •