Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Zakup auta elektrycznego

  1. #11
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,677
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    Tutaj masz dobrą promkę na Leafa, elektryk w cenie zwykłego kompakta:
    ale po uzyskaniu dofinansowania. choć promocja i tak jest spora, bo za leafa 118 tys. bez dopłat to niezła cena.
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

  2. #12

    Dołączył
    11/2012
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    424
    Auto
    BMW F31 340i Touring '17, BMW F20 118i '12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xerox Zobacz posta
    ale nadal benzyna wychodzi dużo taniej w całym okresie eksploatacyjnym.
    To zależy też od tego na jak długo kupujesz i jak będzie wyglądała utrata wartości, ale rzeczywiście ciężko, żeby zakup elektryka się kalkulował, szczególnie gdy ktoś dużo nie jeździ. Choć z drugiej strony takie Citigo po dopłatach może się już opłacać.

  3. #13
    Awatar test1uci
    Dołączył
    06/2010
    Posty
    2,707
    Auto
    VW Golf Highline 1.4 TSI 160 DSG7 '10

    Domyślnie

    @Robak: nie podałeś jaki masz budżet. W leasing można wziąć jak każde inne auto, natomiast wtedy nie skorzystasz z dopłaty rządowej. Ta dopłata jest tylko dla aut nowych do 125 tys zł brutto, więc załapuje się bardzo niewiele aut, z segmentu C nic, a z B: 208 bieda version i Leaf. Tak, Leaf to nie segment C, najwyżej B+.
    Wg. mnie nawet z własną fotowoltaniką zakup takiego auta jest na razie słabo opłacalny. Badałem temat, ponieważ samemu użytkuję auto w 90% po mieście i na bardzo krótkich dystansach, silnik nawet nie zdąży się nagrzać, więc dostaje w tyłek, w kabinie ciągle zimno i nieprzyjemnie, elektryk byłby jak znalazł.
    Historia: Fiat Tipo S 1.4 8V '95 -> Renault Laguna Grandtour RN 1.8 8V '96 -> Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V '06

  4. #14
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    7,522
    Auto
    Infiniti M35h

    Domyślnie

    Dlaczego słabo opłacalny? Taki leaf który wyjdzie 85 tys. zł nie jest złą ofertą bo tyle trzeba zapłacić za byle jaki kompakt. Potem jazda praktycznie za darmo bo będę go ładował tylko w domu. Serwis też na chłopski rozum wydaję się tani. Klocki, tarcze i filtr kabinowy oraz klimę trzeba ognąć. Chyba nic więcej.

  5. #15
    Awatar vonski
    Dołączył
    08/2018
    Skąd
    SG
    Posty
    314
    Auto
    Ceed 2 GT

    Domyślnie

    W elektrykach to klocki i tarcze praktycznie nie schodzą... Wczoraj pisali o Tesli z przebiegiem milion km i hamulce starczyły na 400kkm. Tam jest odzysk energii z hamowania

    Tapatalk @ Galaxy S10e

  6. #16

    Dołączył
    03/2011
    Skąd
    Wlkp
    Posty
    43
    Auto
    Astra II

    Domyślnie

    Gdzieś w mediach trafiłem na informację, że BMW z okazji wprowadzenia dopłat wypuści niewielką serię i3 z ceną umożliwiającą skorzystanie z nich (?) Najlepiej zorientować się w salonie.

  7. #17
    Awatar Xerox
    Dołączył
    11/2011
    Skąd
    Wielkopolska
    Posty
    1,233
    Auto
    amerykańskie, włoskie

    Domyślnie

    A jeszcze jedno:
    Na plus dla elektryków można zaliczyć jazdę BUSPASSem, a to w mieście daje dodatkowo duże oszczędności czasowe (przynajmniej w takim Poznaniu), które jednak ciężko przeliczyć na kasę.

  8. #18
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    7,522
    Auto
    Infiniti M35h

    Domyślnie

    Dziś odwiedziłem salon Nissana. Zacząłem od obejrzenia Leafa i jazdy testowej. Z zewnątrz auto jest estetyczne i nieprzekombinowane. Żonie się podoba a mnie nie grzeje ani nie ziębi. Można jeździć bez wstydu. Nowoczesny hatchback i tyle. Po zajęciu miejsca za kierownicą ukazała się pierwsza i w zasadzie jedyna wada tego auta czyli dość kiepska pozycja za kierownicą dla takiego wysokiego człowieka jak ja. Problemy są trzy czyli brak wzdłużnej regulacji kierownicy, niedostateczna regulacja fotela i wysoka podłoga podyktowana koniecznością umieszczenia pod nią baterii przez co nie ma gdzie wcisnąć moich długich nóg. W sumie nie ma tragedii bo przy jeździe miejskiej człowiek nie zdąży się umęczyć ale na dłuższe trasy stanowi to problem. Podniesienie fotela mogłoby trochę pomóc ale tego nie spróbowałem. Dalej jest już tylko lepiej. Kabina wydaje się przestronna i szeroka, przyjaźnie wykończona, ładnie zaprojektowana i nie straszy przeładowaniem elektroniki co w tego typu aucie nie jest oczywiste. Od razu wiedziałem co do czego służy i jak się w tym wszystkim znaleźć. Prosta i bezstresowa obsługa. Na tylnej kanapie szału nie ma ale źle tez nie jest. Znowu małym problemem jest wysoka podłoga przez to wysocy będą mieli wysoko uniesione kolana ale przeciętny człowiek znajdzie sobie bez trudu miejsce. I tu nie zgodzę się ze stwierdzeniem że jest to b+. To pełnoprawny kompakt i to całkiem spory. Z resztą wymiary mówią same za siebie. Zaskoczeniem jest bagażnik który jest duży i ustawny. Wnętrze z powodzeniem wystarczy 4 osobowej rodzinie. Na drodze Leaf jest komfortowy i pewny w prowadzeniu. Układ kierowniczy ma sporo czucia i nie jest rozlazły dzięki temu łatwo jest dynamicznie pokonywać miejskie łuki. Płynność napędu jest wzorowa. Moment jest dostępny na zawołanie, bez żadnej zwłoki. Przyspieszenie od 80-120 jest momentalne. Wszystko w ciszy, spokoju i relaksacyjnej aurze. Wskaźniki są czytelne i pokazują niezbędne informacje. W zasadzie jeździ się tym jak normalnym autem w automacie tylko mamy jeszcze dwie opcje czyli przycisk eco który zamula i jest zbędny i przycisk e pedal(czy jakoś tak) który uaktywnia mocne hamowanie silnikiem po odpuszczeniu pedału gazu. Ma to dać duży odzysk energii i przy odpowiednim wyczuciu jazdy myślę że się sprawdzi. Przy okazji jazdy dostałem od sprzedawcy garść informacji. Koszt przejechania 100km to w przybliżeniu 8 zł. Przy mojej fotowoltaice myślę że będzie mniej niż 1zł. W trasie nie przekraczając 120km/h realny zasięg to 200-220km. Ładowanie od zera do pełna z gniazdka 230V trwa 21h. Koszt przeglądu to 300zł. Po jeździe przeszliśmy do oferty. Przy dofinansowaniu rządowym wysokości 30% łapie się tylko najtańsza wersja acenta. Wniosek o dofinansowanie można składać na stronie internetowej od 11 grudnia i należy to zrobić przed decyzją o zakupie auta. Po zamówieniu auta należy wpłacić pełną kwotę. Państwo zwróci 30% przed upływem 6 miesięcy. Nie wiem tylko czy licząc od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku czy od momentu podpisania umowy na zakup pojazdu ale to mało istotne. Taki leaf w podstawowym wyposażeniu z dołożonym lakierem metalik, pakietem: podgrzewana kierownica, fotele przód/tył, pakietem: czujniki przód/tył, kamera 360 ma kosztować 85 tys. zł. Uważam że to dobra oferta mając na uwadze jaki to samochód, co oferuje i jakie korzyści płyną z jazdy nim. Jeszcze jedna opcja to stacja szybkiego ładowania, która kosztuje 3 tys. zł plus usługa montażu w twoim garażu 1700zł. Skraca czas ładowania do 7 godzin od zera do pełna. Żona stwierdziła że czerwonym mogła by jeździć a ja nie protestuję. Auto to dla mnie miłe zaskoczenie. Spodziewałem się dziwactwa a wyszło że to kompaktowy przemyślany samochód, którym jazda to przyjemność.
    Potem wycieczka do salonu Hyundaia a tam pani o dofinansowaniu nic nie wie a kona czy ioniq w wersji elektrycznej to wydatek rzędu 170 tys. zł bez możliwości rabatów. Lipa.
    Jutro jak znajdę chwilę czasu to udam się do VW i zobaczę co tam dają.
    Ostatnio edytowane przez Robak ; 05-12-2019 o 22:26

  9. #19

    Dołączył
    11/2012
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    424
    Auto
    BMW F31 340i Touring '17, BMW F20 118i '12

    Domyślnie

    Po dopłatach rzeczywiście ten Leaf wygląda na dobrą ofertę, pytanie ile takich aut mają w sumie dostępnych.

    Jak będziesz ładował w domu, nie powinieneś mieć też problemu z przegrzewaniem baterii (ponoć Leaf nie lubi szybkich ładowarek, które źle wpływają na trwałość). No i zakładam, że u teściów macie gdzie podładować, bo w obie strony może Wam nie starczyć zasięgu. Tak czy tak, z tego co piszesz wygląda jak oferta w sam raz dla Was, szczególnie, że żonie się podoba.

  10. #20
    Awatar vonski
    Dołączył
    08/2018
    Skąd
    SG
    Posty
    314
    Auto
    Ceed 2 GT

    Domyślnie

    To raczej pytanie nie ile Leafów ma Nissan, tylko ile pieniędzy na dopłaty ma nasz kochany rząd...

    Tapatalk @ Galaxy S10e

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •