Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: BMW 330e | TEST

  1. #11
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,954
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    Seth pisze o 10 bakach - serio, oszczednosc 3500pln rocznie ma przekonac klientow? Wydajac przy tym kilkadziesiat tys wiecej?
    Znów, zależy jak liczyć i jak porównać - w Volvo nie masz analogicznej wersji osiągami, więc słabsze wyraźnie T6 jest tańsze o 27 tys. zł - im więcej jeździsz po mieście, tym więcej zyskujesz. W przypadku BMW, które jest w temacie - różnica, w cenie między 330i i 330e to 24 tys.
    Jak ktoś sporo jeździ, to szybciej mu się to zwróci.
    ak bede sie bal wcisnac pedal, zeby nie uslyszec wyjca?
    Jakiego wyjca? po prostu za wiele nie usłyszysz ale mówimy o zwykłym samochodzie, a nie sportowym.

    Ciebie nowy NX nie jest projektowany od razu jako hybryda? To jako co?
    Jak dla mnie bazą jest tu zwykły SUV - Ravkę możesz mieć z dieslem (tj mogłeś mieć, tą na której "leży" NX), ze zwykłą benzyną, podobnie zresztą jak NX-a, którego możesz mieć hybrydę, albo zwykłą benzynę. Jest to jedna z opcji, a nie samochód zaprojektowany tylko pod to. Do takich należy np. Hyundai Ioniq. Taka była np. Ampera/Volt.

    Jako hybryda, to jest zaprojektowany od zera Ioniq,

    - - - Aktualizacja - - - -

    Na czym polega przewaga plug-in nad zwyklymi hybrydami na autostradzie?
    Na znacznie większej mocy silnika elektrycznego, którym może się "odepchnąć" nawet przy prędkości autostradowej - żadnym Lexusem nie pojedziesz 140 km/h na samym prądzie. A "wsparcia" po wciśnięciu gazu do oporu będziesz miał znacznie mniej. Świetnie to mi pokazała E-klasa 300de - przy dużych prędkościach na autostradzie sporo szło z baterii, i wyniki spalania były bardzo dobre.
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17, Débris bon marché
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

  2. #12
    Redaktor naczelny Awatar MCL
    Dołączył
    04/2010
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    555,817
    Auto
    Renault Clio IV 1.2 75 KM, BMW E60 525d

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piciu Zobacz posta
    Szczerze mowiac, Plug-in do mnie w ogole nie przemawia. Kolega ma XC90 T8 - niby 400 koni, niby cuda wianki. Codziennie lata z kablem, zeby przejechac za darmo do pracy. Ile km przejedzie za darmo w rok? Jakies 4000, czyli 5-6 bakow w zwyklym aucie.
    Z ciekawostek - tydzień temu jeździłem Superbem iV - czyli zasadniczo tym samym, co Passat GTE. Akuart wpadło mi sporo jeżdżenia z roboty, tak więc w tydzień (co przy covidzie jest wyczynem) nawinąłem 620 kilometrów. Gdyby nie wycieczka z Warszawy do Żyrardowa, gdzie celowo rozładowałem całą baterię celem zrobienia pomiarów "na pusto", to po tygodniu nie zeszłaby mi nawet kreska ze wskaźnika poziomu paliwa. Fakt faktem codziennie ładowałem auto - skorzystałem z braku obchodów ochrony i ograniczonej obecności administracji (ponownie - covid) i po prostu podpinałem za każdym razem auto do gniazdka. W mieście zrobiłem 49 kilometrów na prądzie, a w trybie hybrydowym zużycie rzadko przekraczało 2,2 litra.

    Cytat Zamieszczone przez Piciu Zobacz posta
    330e ma byc uniwersalne, a jednak nie dla rodziny. To dla kogo? Gdzie tu sens? Jakbym chcial auto tylko na 'wyjazdy sluzbowe', to wybor jest ogromny, i niekoniecznie szedlbym w 4-drzwiowego sedana. Gdzie tu logika? Moze Touring bedzie mial troche wiekszy sens, jednak zasieg w trasie nadal jest slaby.

    Na czym polega przewaga plug-in nad zwyklymi hybrydami na autostradzie?
    Przy 140km/godz, tak czy siak jedzie sie na zwyklym silniku, czy tez elektryk w Plug-in wspomaga ciagle I troche dzieki temu oszczedza? 8,5l/100 to w sumie normalny wynik na 4cyl turbo.
    Ad 1. Teraz wiele firm wprowadza nową politykę wyboru aut do floty. Coraz częściej głównym kryterium wyboru staje się wskaźnik emisji CO2. Przykład z firmy, gdzie pracuje znajomy: do zeszłego roku jeździł Passatem B8. Przyszła wymiana floty i zaczęło się kombinowanie co wejdzie pod narzucone przez centralę wytyczne. Finalnie padło na Corollę, IS-a 300h i jakąś hybrydę PHEV. Paradoksalnie ta ostatnia była najbardziej dopasionym autem (swoją drogą nie wiem czy nie było to właśnie BMW 530e), gdyż niższa emisja CO2 przekładała się na wyższą kwotę przeznaczoną na auto. Większość poszła jednak w Corolle, bowiem w pracy nie mają opcji ładowania, a nie wszyscy mieszkają w domkach.

    Ja, szczerze mówiąc, mając do wyboru dopracowanego PHEV, szczerze bym go rozważył. Kluczem do sukcesu jest duży zasięg na prądzie w mieście (jak np. w BMW, VW czy w Skodzie), odpowiednia skuteczność w trasie (tutaj MB E300de jest świetne) i przestrzeń (Passat ex aequo z Superbem). Idealnie dopracowanego modelu wciąż brak, ale obstawiam, że to VAG wypuści auto tego typu. No, ew. BMW 530e po liftingu może miło zaskoczyć.
    #drivetastefully

  3. #13

    Dołączył
    03/2013
    Posty
    1,118
    Auto
    Ostani Samuraj ;)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Seth Zobacz posta
    Jak dla mnie bazą jest tu zwykły SUV - Ravkę możesz mieć z dieslem (tj mogłeś mieć, tą na której "leży" NX), ze zwykłą benzyną, podobnie zresztą jak NX-a, którego możesz mieć hybrydę, albo zwykłą benzynę
    Mialem na mysli nowa generacje NXa, ktora dopiero pojawi sie na rynku. Bo tylko tam bedzie plug-in

    - - - Aktualizacja - - - -

    Cytat Zamieszczone przez Seth Zobacz posta
    Na znacznie większej mocy silnika elektrycznego, którym może się "odepchnąć" nawet przy prędkości autostradowej - żadnym Lexusem nie pojedziesz 140 km/h na samym prądzie. A "wsparcia" po wciśnięciu gazu do oporu będziesz miał znacznie mniej. Świetnie to mi pokazała E-klasa 300de - przy dużych prędkościach na autostradzie sporo szło z baterii, i wyniki spalania były bardzo dobre.
    Pewnie, ze taki kop z elektryka jest fajny.
    Oczywiscie, ze zadnym Lexem nie pojedziesz szybko na pradzie, ale umowmy sie, kto chcialby jechac 140km/godz na pradzie? Bateria padnie po kilku minutach.

    Chodzilo mi bardziej o to, czy jest jakas roznica technologiczna w doladowywaniu. Pluginy maja duzo wieksza baterie I mocniejsze silniki, ale na autostradzie owszem bateria ma rezerwe na 'kopa', ale jak jest doladowywana? Czy jest to sprawniejsze niz u zwyklych hybryd?

  4. #14
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,954
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    Ale nie będzie to jedyny silnik Ale nawet jakby go wliczyć, to "dopiero będzie", a póki co Lexus nie ma żadnego PHEVa. Nawet w Toyocie zapowiadana RAVka PHEV gdzieś utknęła.

    Czy jest to sprawniejsze niz u zwyklych hybryd?
    To już zależy od samochodu. W klasie E bateria doładowywała się błyskawicznie. Z kolei właśnie w Volvo miałem z tym problem, żeby bez użycia silnika spalinowego doładować sporo prądu. Natomiast jest gigantyczna różnica właśnie w pomocy, którą daje taka konstrukcja względem zwykłej hybrydy. Przynajmniej w niektórych markach bo o ile pamiętam, to Ioniq PHEV nie był jakiś specjalny

    chcialby jechac 140km/godz na pradzie?
    a kto by nie chciał - zwłaszcza w przypadku hybrydy Toyoty, która jest rewelacyjna w mieście, ale w trasie już niezbyt (tzn mówię o 1.8, nowym Dynamic Force nie jeździłem)
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17, Débris bon marché
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

  5. #15
    Redaktor naczelny Awatar MCL
    Dołączył
    04/2010
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    555,817
    Auto
    Renault Clio IV 1.2 75 KM, BMW E60 525d

    Domyślnie

    Nie no, RAV4 pokazali na rynek EU, do salonów ma trafić jakoś niebawem. COVID tutaj nie pomaga. Poza tym jest jeszcze Prius PHEV w ofercie Toyoty.
    #drivetastefully

  6. #16
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    17,954
    Auto
    A4 2.0 TFSI Q

    Domyślnie

    RAV4 pokazali na rynek EU,
    pokazali - ale nigdzie jej nie ma w ofercie, ani u nas, ani w USA, a pokazali ją w listopadzie

    Prius PHEV w ofercie Toyoty.
    To prawda.
    Jest: Audi A4 2.0 TFSI Quattro '17, Débris bon marché
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04, Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14

  7. #17

    Dołączył
    03/2013
    Posty
    1,118
    Auto
    Ostani Samuraj ;)

    Domyślnie

    No tez przeciez pisalem, ze 'nowy NX bedzie'
    Fakt, ze o RAVce zrobilo sie cicho. Zreszta SUVy hybrydowe I elektryczne to juz w ogole malo rozsadne ze wzgledu na opory. No chyba, ze znow ktos glownie jezdzi po miescie.

    Dziekuje za mila dyskusje, ale nie jestem przekonany
    To, co mnie ciekawi jednak, to jak to mozliwe, ze Driv3r przejechal tyle na pradzie (w sensie, ze polowa przejazdu na pradzie byla z gniazdka, a polowa z regeneracji). W sensie, jakim cudem to regeneracyjne doladowywanie jest o tyle bardziej skuteczne, niz w normalnych hybrydach? Jakbyscie mieli jakies info techniczne, to moze dorzuccie do ktoregos z tematow o PHEV. Fajnie by bylo poczytac.

  8. #18

    Dołączył
    09/2009
    Skąd
    Wieś pod miastem
    Posty
    5,378
    Auto
    4 x FR, 2 x DE, 3 x USA

    Domyślnie

    Lekko na logiko - fizykę.
    PHEV ma większa baterie od zwykłych hybryd, wiec może mieć tez dużo mocniejszy system odzyskiwania energii. W którymś modelu chciałem po wyjeździe z domu przerzucić się na napęd spalinowy i przy hamowaniu zobaczyłem, ze wskaźnik odzyskiwania ledwo drgnął (bo bateria pełna, czytaj jej „pusta pojemnośc” była mała. Dopiero gdy stan naładowania był w 1/2 może trochę więcej to rekuperacja działała w pełni.

  9. #19

    Dołączył
    03/2013
    Posty
    1,118
    Auto
    Ostani Samuraj ;)

    Domyślnie

    [QUOTE=Driv3r;694559
    PHEV ma większa baterie od zwykłych hybryd, wiec może mieć tez dużo mocniejszy system odzyskiwania energii. [/QUOTE]

    Ma to jakis sens.
    Ale z drugiej strony energia kinetyczna jest taka sama, wiec cudow tu nie bedzie w PHEV. Chyba, ze silniki sa jakies oszczedniejsze. Na pewno baterie sa innego typu, wiec moze moga 'przyjac' wiecej energii w krotkim czasie?

    Chetnie przygarne jakies info techniczne

  10. #20

    Dołączył
    11/2012
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    460
    Auto
    BMW F31 340i Touring '17, BMW F20 118i '12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piciu Zobacz posta
    Ma to jakis sens.
    Ale z drugiej strony energia kinetyczna jest taka sama, wiec cudow tu nie bedzie w PHEV. Chyba, ze silniki sa jakies oszczedniejsze. Na pewno baterie sa innego typu, wiec moze moga 'przyjac' wiecej energii w krotkim czasie?

    Chetnie przygarne jakies info techniczne
    Ogólnie im większa bateria, tym szybciej można ją ładować / rozładowywać. Wszystko rozbija się o tzw. C Rating baterii. Przykładowo, jeśli bateria ma 10C i pojemność 10 kWh, to możesz ją ładować / rozładowywać z mocą 100 kW (w uproszczeniu, bo np. mocno naładowanej baterii nie powinno się szybko ładować, więc pełne ładowanie jest np. w zakresie 20-80% i w określonych zakresach temperatur). Stąd większa bateria w pluginach może "przyjąć" więcej energii z rekuperacji (pełny elektryk z większą baterią ma tu jeszcze większe możliwości). W drugą stronę też to działa - pluginy nie mają tak mocnych silników elektrycznych, jak auta w pełni elektryczne, bo baterii nie można tak mocno obciążyć. Specyfikacje baterii też różnią się między sobą w zależności od potrzeb - czasem ważniejsza jest ich pojemność (np. BMW i3), czasem szybkość ładowania / rozładowywania (np. i, ale ogólnie im większa bateria, tym większe pole manewru.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •