Forum motoryzacyjne | autoGALERIA.pl
Strona 36 z 40 PierwszyPierwszy ... 202122232425262728293031323334353637383940 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 351 do 360 z 400

Wątek: 2007 Skoda Superb II

  1. #351

    Dołączył
    05/2009
    Skąd
    za oceanem
    Posty
    114
    Auto
    Dodge Challenger RT, Hyundai Santa Fe Ltd 3.3 V6

    Domyślnie Superb 3.6 V6 - jak kupowalem :-)

    Witam serdecznie wszystkich

    Chcialbym w tym watku opisac troszke moje doswiadczenia z wyborem nowego auta,
    ktore zakonczylo sie zamowieniem:
    Superb 3.6 V6 4x4 Platinum (z kilkoma dodatkami).

    Zaznaczam, ze sa to moje subiektywne opinie i spostrzenia
    po jezdzcie ok. 2 godzinej kazdym z aut (niektorymi wiecej
    i roznymi egzemplarzami).
    Moze komus pomoga w jego wlasnym wyborze :-)

    Aktualnie jezdze Volvo XC90 D5 podkreconym do 226KM/460Nm (by RICA),
    w najwyzszej wersji wyposazenia, ktore mam od 2 lat (kupione nowe).
    I prawde mowiac zaczelo mi juz brakowac tego tzw. "dreszczyku" i emocji
    jakie daje prowadzenie szybkiego auta (nie mowie tu o prawdzimym sporcie,
    ale raczej o szybkiej rekreacji :-)).
    Dlatego zaczelem sie przymierzac do zmiany majac dosc jasno okreslone cele.
    Najwazniejszym wymaganiem bylo to, ze musi byc szybkie i zrywne
    takze przy wiekszych predkosciach i miec automatyczna skrzynie biegow
    (bo nie lubie machac galka) - ideal to mniej niz 6-7s do 100km/h
    i szybka reakcja na kick-down.
    Moja rodzina liczy 5 osob (3 synow, 2 w wieku mocno nastolatkowym
    i jedno malenstwo 4.5 mc) i ten fakt okreslal wielkosc przyszlego auta.
    No i mial to byc sedan - bo mam juz dosc kombi/suv - czyli z calkowicie
    oddzielona przestrzenia bagazowa.
    Wymogiem takze bylo jasne wnetrze - jasna skora na fotelach,
    jasne plastiki w innych czesciach auta.
    Wazne jest tez abym sie w aucie dobrze czul :-)

    A oto auta jakie probowalem (ceny ktore podaje sa z rynku belgijskiego
    z upustami jakie mozna wytargowac gdy sie wie jak i bardzo bogatym wyposazeniem)

    Jako pierwszy byl Jaguar XF 3.0d (nowy silnik) (naped na tyl).
    Tu mozna zobaczyc maly filmik 1 egzemplarza testowego,
    ktorym jezdzilem:
    Potem byl jeszcze drugi podobny tylko na kolach 20" (bylo to czuc).
    Komfort jazdy bardzo dobry, osiagi takze (to uczucie wgniatania w fotel :-)),
    skrzynia biegow pracuje bardzo plynnie, a w trybie sport dostaje fajnego
    "pazura" - trzyma wyzej i reaguje szybciej.
    Na poczatku bylem zauroczony tym autem ale czym wiecej na niego
    patrzylem tym coraz mniej mi sie podobal, glownie z powodu tego dziwacznego
    przodu oraz nie do konca pasujacego mi doboru materialow we wnetrzu
    (zbyt duzo srebnego metalu - w polaczeniu z drewnem).
    Dodatkowo zrazily mnie szczegoly w jakosci wykonczenia w miejscach
    gdzie normalnie nie widac - dol deski, bagaznik. Oraz jedna rzecz, ktora
    calkowicie przekresla to auto w mojej ocenie. Jadac predkoscia ok. 100km/h
    i uruchamiajac spryskiwacz szyby (one sa w wycieraczkach, a nie na masce)
    calosc plynu trafia na boczne szyby calkowicie zaslaniajac widok przez
    lusterka. To samo bylo w obu egzemplarzach, wiec to chyba jakas wada fabryczna.
    Cena ok. 64000 EUR (bez aktywnego tempomatu ale z audio B&W)

    Nastepne bylo Audi A6 3.0 TFSI Quattro (nowy silnik - supercharged)
    Wspanialy silnik i osiagi oraz skrzynia biegow zwlaszcza w trybie Sport
    (w normal ma troszke zbyt duza zwloke przy kickdown).
    Po prostu bajka (ponizej 6s do setki), ale...
    auto bardzo malo komfortowe w wersji S-Line jaka jezdzilem.
    Podskakuje, trzesie i brzeczy (w kazdym razie w tym egzemplarzu brzeczalo
    cos w okolicach fotela i tylnej kanapy).
    Mozliwe, ze lepiej jest w wersji normalnej lub z zawieszeniem pneumatycznym.
    Dodatkowo bardzo sie zawiodlem pod wzgledem halasu we wnetrzu. Powyzej
    100km/h bardzo mocno slychac oplyw powietrza na lusterkach. Bylem tym lekko
    szokowany porownujac do mojego Volvo, ktory ma przeciez lusterka
    jak uszy slonia. Mysle, ze to "wina" silnika, ktorego prawie w ogole
    nie slychac (chyba, ze wkreca sie go na duze obroty) i wtedy inne halasy
    zaczynaja grac role.
    Dodatkowo bylem tez zawiedziony iloscia miejsca w srodku,
    zwlaszcza na tylnej kanapie. Przy tak duzych wymiarach auta spodziewalem
    sie czegos duzo lepszego. Naprawde ciezko tam wygodnie usiasc 2 prawie
    doroslym osobom + fotelik z malym dzieckiem.
    No i na koniec nijak nie moglem dobrac wykonczen wnetrza tak abym byl
    zadowolony. Za duzo 'srebra' i metalu przez co zupelnie nie moglem
    wpasowac w to jasnej skory bo mi to po prostu sie nie komponuje.
    A juz polaczenie konsoli srodkowej w drewnie i calego pasa zegarow
    z okolicami w metalu jest dla mnie zupelnie nie do przyjecia.
    Cena ok. 61000 EUR (z systemem DVD dla pasazerow)

    Po Audi przyszedl czas na BMW 535d (naped na tyl).
    Super mocny diesel (twin turbo) i bardzo dobre osiagi.
    Skrzynia takze pracuje bardzo OK, a w trybie sport pozwala na naprawde
    dynamiczna jazde. Do tego elastycznosc rewelacyjna (duzo Nm robi swoje).
    Rewelacyjne prowadzenie i czucie auta.
    BMW z serii 5 sa tez w mojej opini naprawde ladne z zewnatrz,
    choc juz w srodku to wyglada duzo gorzej. Nie pasowalo mi tak do konca
    nawet z fotelami Comfort (naprawde rewelacyjne) - choc jest duzo
    przyjemniejsze niz w Audi. Z tylu miejsca dosc, acz srodkowy tunel
    bardzo duzy, wysoki co w przypadku 3 osob doroslych wplywa na komfort
    (dla mnie to malo wazne bo w srodku i tak montuje fotelik).
    Niestety zawiodlem sie na komforcie jazdy - tak samo zle jak w Audi.
    I dokladnie ten sam problem z lusterkami zewnetrznymi i ich glosnoscia.
    Sam silnik tez glosniejszy niz reszta konkurentow.
    I rzecz najwazniejsza, ktora zdecydowala o nie wyborze tego auta
    to: w moim sasiedztwie jest taka masa BMW z serii 5
    (prawie co podjazd czy skrzyzowanie), ze zupelnie odlecialo by to uczucie
    posiadania czegos szczegolnego :-(
    Ale ogolnie uwazam, ze auto jest fajniejsze i
    ladniejsze zarowno od Audi jak i Jagura.
    Cena ok. 61000 EUR (z systemem DVD dla pasazerow)

    Nastepny byl Lexus GS 450h (oraz GS 300) (naped na tyl).
    300 nie opisuje bo osiagi odstaja od reszty stawki, wiec odpadl od razu.
    450h - po prostu rewelacja, osiagi jak w Audi, komfort o klase wyzszy
    niz Audi i BMW i takze w Jaguar. Prowadzenie w trybie normal miekkie
    i relaksujace. W trybie PWR wszystko sie usztywnia i duzo lepiej czuje sie
    auto. Dosc dziwne jest tylko uczucie pracy skrzyni biegow. W tym modelu
    jest skrzynia CVT i nie ma tego wkrecania sie na obroty i odczuwalnej
    zmiany biegow (rzecz do przyzwyczajenia - nie myslalem juz o tym po 10 minutach
    jazdy). Auto bardzo ciche, choc legendy, ze zupelnie nic sie nie przedostaje
    do wnetrza to bajki. Lusterka troche slychac, odglosy toczenia takze.
    Na kocich lbach brzecza rozne rzeczy (jak w kazdym aucie jakie kiedykolwiek
    mialem okazje jezdzic - a troche tego bylo).
    To byl moj wybor "sercowy", prawie wszystko mi pasowalo w tym aucie (a
    najbardziej osiagi, wyglad zewnetrzy i unikalnosc -
    bardzo malo jest tego na ulicach) oprocz paru szczegolow jak np.
    kierunkowskazy nie maja funkcji 3 krotnego mrugniecia po lekkim
    traceniu dzwigni; w egzemplarzu, ktorym
    jezdzilem skrzypial fotel kierowcy; nie do konca
    pasujace mi drewniane wstawki (wygladaja jak plastik).
    Ale potem do pracy weszla "glowa" i tutaj niestety auto poleglo.
    Wlasciwie brak bagaznika (mniej niz w Swift mojej malzonki).
    Fotele tylne sie nie skladaja. Ten sam problem co w BMW z tunelem srodkowym.
    Czyli niestety nie dla mnie.
    Cena ok. 65000 EUR (z ACC/PCS, czyli aktywnym tempomatem i radarem)

    Potem podszedlem do Insignia 2.8 V6 4x4.
    Auto od poczatku nie do konca mi sie podobalo
    i jazda probna tylko mnie w tym utwierdzila.
    Jest za slaby. Mimo tej samej mocy co Superb jezdzi duzo gorzej,
    co moim zdaniem jest wina automatycznej skrzyni biegow, ktora jest zupelnie
    pozbawiona cech sportowych. Kickdown jest tragiczny (w porownaniu do reszty
    testowanych aut oczywiscie - w kategoriach "zwyklych"
    aut 150-180KM to jest super).
    Do tego w egzemplarzu, ktorym jechalem (przebieg ok. 5000km)
    skrzypiala cala deska - po prostu cos strasznego.
    Dalej juz nad tym autem nie myslalem.
    Cena ok. 39000 EUR.

    Nastepne bylo Volvo S80 T6 4x4.
    Odpalo z porownan po 10 min jazdy.
    Wspanialy silnik i zupelnie niepasujaca do niego skrzynia biegow.
    Dokladnie to samo co w Insignia.
    Cala reszta OK (bardzo, bardzo bogate wyposazenie), choc
    Volvo potrafi zaskrzypiec fotelami :-)
    Cena ok. 56000 EUR.

    I na koniec Superb.
    Na poczatku podchodzilem do tego auta jak do jeza. Patrzac na zdjecia
    zupelnie mi nie pasowalo, zwlaszcza z profilu.
    Ale po pojechaniu do salonu troszke zmienilem zdanie - na zywo auto
    wyglada duzo lepiej niz na papierze.
    Pierwsza przejazdzka byla wersja 1.8 TSI (tylko takie mieli)
    aby w ogole sprawdzic czy jest sens dalej probowac.
    I tu duze zaskoczenie. Komfort jazdy lepszy niz w Audi czy BMW
    i bardzo bliski w moim odczuciu Jaguarowi. Lexus jest lepszy.
    Po tej jezdzie zaczelem robic podchody do interesujacego mnie silnika.
    Jest tylko jedno takie auto w Belgii :-) i nalezy do szefa Skoda Belgia.
    Dealer, do ktorego sie udalem, zalatwil mi jazde testowa tym
    egzemplarzem (chcoc czekalem 2 tygodnie :-)).
    Tutaj maly filmik:
    Potem jeszcze jezdzilem drugim w Polsce, w tym samym kolorze
    ale z jasnym wnetrzem (takie zamowilem).
    Osiagi swietne, skrzynia dziala bajecznie, w trybie sport
    dajac prawdziwego pazura. Dzwiek wielkiego silnika bardzo przyjemny.
    Porownywalny tylko z silnikiem Audi (reszta duzo gorzej).
    Komfort, pomimo kol 18", nadal bardzo duzy i wielka niespodzianka
    - lusterka sa ciche nawet przy 150km/h.
    Zupelnie inne odczucie niz w Audi i BMW. Wlasciwie jezeli chodzi
    o doznania sluchowe (albo ich brak) to Superb z tym silnikiem ma bardzo, bardzo
    blisko do Lexusa i Jaguara. Tlumienie nierownosci, wygoda foteli
    jest troche gorsza. Materialy takze. Ale nie jest to przepasc,
    a tylko lekki "dyskomfort". W porownaniu do Audi czy BMW - wlasciwie
    nie czuc roznicy "klasowej", mowie tu o ogolnym odbiorze jakosci materialow.
    Prawde mowiac czuje sie w srodku Superb duzo, duzo lepiej niz w Audi
    i calkowicie porownywalnie do BMW czy do mojego Volvo XC90.
    Denerwuja mnie (po tych razem 3 godzinach jazdy) 2 rzeczy:
    brak chromowanej obwodki calosci nawigacji Columbus
    (jest tak w najtanszym radiu Swing) co dla mnie stanowi maly dysonans
    do obwodki panelu klimatyzacji; zle umieszczone przyciski od czujnikow
    parkowania i asystenta parkowania - moim zdaniem powinny byc po lewej
    stronie dzwigni zmiany biegow, w jedym ciagu z ESP i kalibracja czujnikow
    do opon.
    O miejscu z tylu nie wspominam bo Superb kasuje wszystkie w.w. auta.
    2 prawie dorosle osoby + fotelik (o ile jest na srodku)
    mieszcza sie bez problemu w dosc waskim wnetrzu nie powodujac niewygody,
    a miejsca na nogi, torby, i inne 1000 rzeczy, ktore zawsze dzieciaki
    zabieraja do auta jest 2 razy wiecej niz u innych. Rewelacja.
    Cena 35000 EUR

    No i tak to sie skonczylo.
    Serce wybralo Lexusa, a glowa Superb. Glowa wieksza, wiec wygrala :-)
    Teraz mam tylko nadzieje, ze w dluzszym uzytkowaniu Skodzianka
    okaze sie tak samo ekscytujaca jak w jazdach probnych, dajaca zadowolenie
    oraz poczucie dobrze wydanych pieniedzy. I co najwazniejsze bedzie
    niezawodna.
    Pozyjemy, zobaczymy... :-)

    Pozdrawiam
    Piotr

    PS. Z rozpedu zamowilem sobie jeszcze jazdy Infiniti FX37S
    tak bardziej dla frajdy (bo nie chce teraz nastepnego SUV).
    I jezeli ktos sie przymierza do SUV i nie straszne mu spalanie
    to naprawde polecam jazde probna.
    Auto jest swietne, a w trybie sport (wajcha w lewo) rewelacyjne.

  2. #352
    Awatar Samurai
    Dołączył
    07/2008
    Skąd
    Wodzisław Śl.
    Posty
    2,121
    Auto
    Lancia Lybra SW 2,4 JTD

    Domyślnie

    Świetna historia ale odpuszczać takie furaszcze ze względu na .... dźwiek powietrza przy lusterkach
    Może w Belgii jest inaczej z prestiżem i .... ehh ciężko mi ogarnąć Twój wybór.
    Wydaje mi się, że poleciałeś na cenę i miejsce z tyłu - that`s all.
    "More is better" - J.Clarkson

  3. #353
    Awatar Kalixt
    Dołączył
    09/2007
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    1,174
    Auto
    OPC&CTS

    Domyślnie

    Historia jak z horroru

    Miec do wyboru takie wspaniale auta i na koncu wybrac Skode Widac, ze miejsce na nogi to Twoje przeznaczenie i faktycznie jesli chodzi o ta kategorie, Skoda jest nie do pobicia....ale reszta....

  4. #354

    Domyślnie

    A ja w sumie się nie dziwię - zwłaszcza temu, że Superb wygrał z Jaguarem i Lexusem. Zwłaszcza ten pierwszy jest raczej 4-osobowym coupe z niewielkim bagażnikiem, a Piotr szukał przestronnego sedana z konkretnym kufrem. Lexus też odpadł z wiadomego powodu. Odrzucenie Insignii też nie jest niespodzianką - byłoby przede wszystkim ciasno z tyłu. Audi czy BMW odleciały z powodów osobistych - ja też nie chciałbym wydawać tyle pieniędzy za auto, które mi się nie podoba. Wybór Superba, zwłaszcza w tej wersji, szanuję i cóż - pozostaje życzyć radości z użytkowania.

    P.S. No i nie zapomnij Piotrze pochwalić się jak odbierzesz auto.

  5. #355

    Dołączył
    05/2009
    Skąd
    za oceanem
    Posty
    114
    Auto
    Dodge Challenger RT, Hyundai Santa Fe Ltd 3.3 V6

    Domyślnie

    Oczywiscie, ze cena i miejsce graly znaczaca role. Nie kupuje auta po to by sie nim "puszyc", tylko po to aby go uzywac - a w jakich warunkach i jakie ma miec zalety to napisalem. Skoda spelnia je wszystkie, i w wielu jest w tym lepsza od konkurencji, w wielu w niczym nie ustepuje.

    Oczywiscie boje sie jak to bedzie w dluzszym okresie uzytkowania, glownie chodzi o niezawodnosc, zuzycie materialow, itp. itd.
    Ale po doswiadczeniach z Volvo i Merc (moich i moich znajomych) wiem, ze problemy moga byc niezaleznie od tego czy wybierasz Skode czy tzw. "prestizowa" marke.

    Pozdrawiam
    Piotr

  6. #356
    Awatar byku123
    Dołączył
    11/2006
    Skąd
    Warszawa (Praga Południe)
    Posty
    1,788
    Auto
    .

    Domyślnie

    Gratuluje serdecznie zakupu Ostatnio też miałem okazję się przejechać Superbem, ale 2.0TDI 170KM i też było fajnie Czekamy na prezentację samochodu w dziale NASZE FURY, i na bliżesze relacje z jazd

  7. #357

    Dołączył
    05/2009
    Skąd
    za oceanem
    Posty
    114
    Auto
    Dodge Challenger RT, Hyundai Santa Fe Ltd 3.3 V6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta
    Czekamy na prezentację samochodu w dziale NASZE FURY, i na bliżesze relacje z jazd
    Na pewno to zrobie, ale to dopiero w sierpniu. Dostawa jest zaplanowana na koncowke lipca i znajac zycie, bedzie pewnie jakas obsuwa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  8. #358
    Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,107
    Auto
    Skoda Superb III ew. Citigo Elegance

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Samurai Zobacz posta
    ale odpuszczać takie furaszcze ze względu na .... dźwiek powietrza przy lusterkach
    Czy ja wiem.. Samurai kupujesz auto za 150 tys i chciałbyś słuchać jak antenta gwiżdze na wietrze?
    pzdr
    Imperialne Siły Moderujące

    Tu pilnuje Kocia Banda:
    https://www.facebook.com/KociaBanda/


  9. #359
    Awatar luk
    Dołączył
    08/2008
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    946
    Auto
    zmieniam

    Domyślnie

    BMW, Audi, Mercedes - przepłaca się za markę.

  10. #360

    Dołączył
    05/2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Posty
    176
    Auto
    Astra GTC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malypb Zobacz posta
    Oczywiscie, ze cena i miejsce graly znaczaca role. Nie kupuje auta po to by sie nim "puszyc", tylko po to aby go uzywac - a w jakich warunkach i jakie ma miec zalety to napisalem. Skoda spelnia je wszystkie, i w wielu jest w tym lepsza od konkurencji, w wielu w niczym nie ustepuje.

    Oczywiscie boje sie jak to bedzie w dluzszym okresie uzytkowania, glownie chodzi o niezawodnosc, zuzycie materialow, itp. itd.
    Ale po doswiadczeniach z Volvo i Merc (moich i moich znajomych) wiem, ze problemy moga byc niezaleznie od tego czy wybierasz Skode czy tzw. "prestizowa" marke.

    Pozdrawiam
    Piotr
    I to jest trochę do dupy ( z tymi prestizowymi markami ) . Prestiż bowiem staje sie troche wartością umowną , statystyczną. Tak sie niestety trochę składa ( niestety dla mnie ) , że pare wiosen żyję na tym globusie i pamiętam b. dobrze czasy przedglobalizacyjne, czasy narodowych przemysłów, czasy , gdy Camele smakowały tak samo w Utah, jak w Warszawie. W tych czasach ( once upon a time ..... ) , jak się komus spieprzył Merc W 115 w Radomiu, to przez rok o tym gadano od Helu po Zakopane. To były czasy anegdot ( zapewne wszystkim znanych ) o nieprzyjeciu zapłaty za naprawę Rollsa , bo "nasze samochody się nie psują " To były czasy, gdy sweter szetlandzki z Pewexu miał metkę " Made in England " i dłuuugo pachniał innym wymiarem materii. Upadek tego wszystkiego, co nie dla każdego z Kolegów było zapewne osobistym doznaniem jest, zapewniam Was , rzeczą wyjątkowo przykrą. Rolls z silnikami od BMW, Honda produkowana w Anglii, Toyota z silnikami z Andrychowa, Skoda lepsza od Jaguara, " skóra ekologiczna - czyli syntetyk ", " francuzy są do dupy " ( np Citroen DS ) i tak dlugo jeszcze możnaby pleść............. Chaos, brak pewników, brak " stałych fragmentów gry " . Doskonale pamiętam, jak dziś - " japońskie samochody są do bani, jednorazówki , jak coś sie spieprzy, to na złom " - grzmiała cała zmotoryzowana Polska ! Widzicie jaka w tym wszystkim jest relatywność , jaka ulotność. Jak zatem mozna podchodzić do kwestii prestiżu i szpanu. A tak mi się jakoś zebrało na sentymenty, sorry.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •