Jaecoo 5 2025 ma oferować więcej w niższej cenie. Kiedy pojawi się w Polsce?
Jaecoo 5 2025 to kolejny model tej chińskiej marki, który zadebiutuje w Polsce. Jest mniejszy, ale pod wieloma względami ciekawszy od starszego i większego brata. Co więcej, dzieli z nim także szereg podzespołów.
- Jaecoo 5 2025 to kolejny model tej marki
- Jest mniejszy od Jaecoo 7 i ma zbliżoną stylistykę
- Dzieli też wiele podzespołów z tym autem
Chińczycy działają na wysokich obrotach. Do tej pory Omoda i Jaecoo miały po jednym modelu. Teraz oferta szybko się rozwija. Ta pierwsza marka wprowadziła właśnie dużego SUV-a oznaczonego cyfrą 9. Z kolei "po drugiej stronie salonu" debiutuje Jaecoo 5 2025.
Z punktu widzenia europejskiego rynku może to być kluczowy produkt. Ma mniejsze wymiary, przyjemną dla oka stylistykę i dobre wyposażenie. Ceny także mają być dużym atutem.
Kiedy ten model pojawi się w Polsce i co będzie oferować? Sprawdziliśmy to.
Jaecoo 5 2025, czyli niecałe 4,4 metra długości, trzy rodzaje napędu do wyboru i dobre wyposażenie
Stylistyka modelu oznaczonego cyfrą 5 nie jest niespodzianką. Chińczycy postawili na linię zbliżoną do większego brata, choć tutaj nieco ją uproszczono. Nie znajdziecie na przykład podwójnym lamp z przodu, a tył także ma nieco prostszy design. Całość mocno przywodzi na myśl Range Rovera Evoque, choć akurat nie jest to złe skojarzenie. Zresztą grupa Chery, do której należy Jaecoo, współpracuje z Brytyjczykami.
Jaecoo 5 2025 ma 4380 mm długości, 1860 mm szerokości i 2620 mm rozstawu osi. Swoimi wymiarami zbliża się więc do Omody 5 i będzie rywalizować w segmencie mniejszych crossoverów - z pogranicza segmentu B i C.
Wnętrze nowego modelu zdaje się być dużo nowocześniejsze wizualnie i od większego Jaecoo 7. Jest także nieco ciekawiej narysowane, co może być dużym atutem dla części klientów.
Jakie silniki znajdziemy pod maską?
Wszystko wskazuje na to, że Jaecoo 5 2025 będzie miało niemal identyczną gamę silników, jak większa "siódemka". Ofertę otworzy tutaj wersja 1.6 T-GDI, która generuje 147 KM. Obok niej pojawi się też wersja hybrydowa, aczkolwiek pozbawiona możliwości ładowania z gniazdka.
Nowa wersja tego napędu, stosowana między innymi w Chery Tiggo 5, oferuje 211 KM i zapewnia niezależność od źródeł zasilania. To będzie dużym plusem tego samochodu.
Ofertę uzupełni także elektryk, który wykorzysta napęd z Omody E5. Oznacza to obecność silnika o mocy 204 KM i baterii oferującej 61 kWh pojemności.
Nowe Jaecoo pojawi się w Europie i w Polsce jesienią
Ceny poznamy bliżej debiutu, aczkolwiek wstępne estymacje sugerują, że bazowa wersja może kosztować około 120 000 złotych. Oznacza to mniej więcej 19 000 złotych różnicy względem najtańszego Jaecoo 7.