Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer to dosłownie "wagony" na kołach. Do tego bardzo luksusowe

Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer wpychają się w bardzo specyficzny segment wielkich luksusowych amerykańskich SUV-ów. Co oferują?

Bazują na ramie, mają po trzy rzędy siedzeń, są bardzo dobrze wyposażone i imponują swoim wyglądem. Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer to nowość w gamie tej amerykańskiej marki i atak wymierzony w liderów segmentu, czyli w Cadillaca Escalade czy Chevroleta Tahoe/Suburbana.

Trudno powiedzieć, czy amerykańska administracja polubi te auta, ale z pewnością będzie miała sporo powodów, aby je rozważyć. Nie tylko ze względu na ilość miejsca, ale także dzięki możliwościom oferowanych tutaj silników.

Jeep Wagoneer

Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer - wymiary robią wrażenie

Obydwa modele mają dokładnie 3124 mm rozstawu osi. Co więc je różni? Przede wszystkim wyposażenie. Wagoneer jest nieco skromniej wyposażony i mniej luksusowy od modelu Grand Wagoneer. To ten ma w sobie najwięcej ze studyjnego modelu - zarówno pod katem stylistyki nadwozia, jak i wnętrza. Znajdziemy tutaj az 4 duże ekrany, w tym jeden dostępny wyłącznie dla pasażera podróżującego z przodu. Wygląda to bardzo efektownie, nieprawdaż?

Auta te będą oferowane w trzech liniach wyposażenia, przy czym Wagoneer standardowo będzie oferowany ze skromniejszym standardem. Na przykład tutaj dostaniemy napęd Quadra-Trac I, zaś na liście opcji będzie Quadra-Trac II i Quadra-Drive. Grand Wagoneer standardowo wyjedzie na drogi z tym środkowym napędem. Bazowe odmiany będą zaś miały napęd tylko na tylną oś.

Silniki? Póki co tylko V8, oczywiście benzynowe. Mowa o jednostce 5.7 HEMI z układem "miekkiej hybrydy", oferującej blisko 400 KM. W ofercie będą jeszcze dwa silniki - 6.4-litrowe V8 o mocy 477 KM (zarezerwowane dla Grand Wagoneera), oraz zapowiadana hybryda plug-in, którą ma wyróżniać duży zasięg na jednym ładowaniu. To będzie też bardzo ciężkie auto, gdyż już teraz spalinowe warianty ważą niemal równo trzy tony z kompletnym wyposażeniem na pokładzie. W zależności od konfiguracji dostaniemy tutaj kilka układów foteli - od najbardziej komfortowego dla 4 osób, przez 6, 7 i 8-osobowy zestaw.

Jeep Grand Wagoneer rozpieszcza wyposażenieem

Jeep chwali się, że pod kątem wymiarów i możliwości konfiguracji bije na głowę swoich konkurentów. Jednocześnie wielu zaskoczy cenowo, gdyż jest dość rozsądnie wycenionym samochodem. Jeep Wagoneer w USA został wyceniony na 59 990 dolarów, zaś Grand Wagoneer kosztuje 90 000 dolarów. Szybka matma podpowiada więc, że mniejszy model to wydatek rzędu 250 000 zł, a większy jest blisko o 100 000 zł droższy. Szkoda, że tak wycenionego auta nie dostaniemy nigdy w Europie.

Jeep Grand Wagoneer Jeep Grand Wagoneer

Jeep nie tylko chce rywalizować ze swoimi konkurentami z rodzimego rynku, ale też z europejskimi topowymi SUV-ami. Mowa tutaj o Mercedesie GLS i BMW X7, cieszącymi się dużą popularnością w USA. Przy tak kuszącym cenniku, dobrym wyposażeniu i świetnym wykończeniu nie będzie to większym problemem. Warto dodać, że Grand Wagoneer może mieć wnętrze obszyte skórą Nappa, a drewno jest w pełni naturalne i wysokiej jakości.