Mohs SafariKar - tego SUV-a dla myśliwych nie da się "odzobaczyć"

Mohs SafariKar powstał w jednym prototypie. Na całe szczęście. Miał to być luksusowy samochód dla myśliwych, którzy lubią zabijać w luksusie.

Nie będę jakoś specjalnie ukrywał, że Safari inne niż fotograficzno-obserwacyjne budzi we mnie skrajnie negatywne emocje. Strzelanie z  samochodu do zwierząt dla sportu nie należy do zajęć, które w jakikolwiek sposób jestem w stanie usprawiedliwić. Ani to wymaga odwagi, ani sprytu, a sensu w tym za grosz. Ale kiedyś to był luksusowy sport. A w luksusowym sporcie liczą się luksusowe gadżety. Takim miał być Mohs SafariKar. Na szczęście (nie tylko dla zwierzaków) nie powstał.

Bruce Mohs, wynalazca i przedsiębiorca, postanowił budować samochody. Zaczął w 1967 roku od konstrukcji na bazie samochodów marki International Harvester. Pierwzsy był samochód, o wiele znaczącej nazwie Ostentatienne Opera. Nie musicie google'ować, jest okropny.

OSTRZEGAŁEM!

W 1972 roku Mohs postanowił stworzyć samochód, który będzie godny polowania na największego lwa, słonia, czy innego zwierza. Zamiast Land Rovera, stylowy myśliwy miał użyć SUV-a o nazwie

Mohs SafariKar

Jakby nie mógł by się nazywać "Mohs Safari Car". Tak czy inaczej, był to zbudowany z aluminiowych paneli... samochód, z przodem wyglądającym jak bazujący na zrobionym z bardzo daleka i nieostrym zdjęciu Rolls Royce'ie. Olbrzymia atrapa z toną chromu, chromowane zderzaki i osłony reflektorów. Na masce potężny orzeł. A z boku... no cóż, tak naprawdę jest to trzydrzwiowa wanna cabrio, wykończona winylem i ze wzmocnieniami, które mają chronić podczas bocznych zderzeń. Drzwi odsuwają się na boki na szerokich ramionach, co ma ułatwić pewnie zajęcie pozycji do strzału. Albo wysiadanie przed ekskluzywną restauracją.

Co i tak będzie trudne, bo w środku, naprzeciwko deski rozdzielczej z International Harvestera Scouta, zamontowano trzy kubełkowe fotele obok siebie. Oczywiście obszyte skórą. Cała reszta wykończona została eleganckim pluszem. W wyposażeniu znalazła się radiostacja i telewizor oraz klimatyzacja.

Mohs SafariKar

Samochód technologicznie opiera się na modelu International Harvester Travelall, czyli czymś między jednym z pierwszych SUV-ów, a uterenowionym kombi. Konstrukcja jest oczywiście ramowa, ale ma napęd 4x4. Za napęd odpowiada V8-ka konstrukcji IH o pojemności 6,4 litra.

Samochód ze zdjęć, jeden z trzech wyprodukowanych, trafił ostatnio na aukcję na stronie Bring a Trailer. Pojazd po renowacji z 2009 roku obecnie kosztuje 33 333 USD.