Nissan Qashqai debiutuje z nowymi silnikami diesla
Nissan wymienia gamę silników w swoim bestsellerowym crossoverze. Po benzynowym 1.3 przyszła pora na diesle. Pojawi się nowa jednostka 1.7 oraz zmodyfikowane 1.5.
Najważniejszą zmianą jest pojawienie się silnika 1.7 dci o mocy 150 KM, który zapewne zastąpi jednostkę 1.6 dci (130 KM). Nowy diesel osiąga 340 Nm przu 1 750 obr./min. i ma charakteryzować się niskim zużyciem paliwa - w zależności od odmiany, między 5,5 a 6,1 l/100 km wg norm WLTP. Jednostka ma cztery cylindry, turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wodny intercooler oraz oczywiście system SCR.
Qashqaia z 1.7 dci będzie można zamówić w trzech odmianach. Pierwsza to "klasyk" z przednim napędem i sześciobiegową skrzynią manualną. Pozostałe dwa mają napęd na cztery koła - będzie to "manual", ale także wersja z bezstopniową przekładnią automatyczną Xtronic.
Kolejna nowością jest silnik 1.5 dci o mocy 115 KM, który doposażono w funkcję overboost, dającą dodatkowe 5 KM oraz 25 Nm (w sumie 285 Nm). Ten silnik pojawił się co prawda w ofercie w 2018 roku, ale do tej pory dostępny był wyłącznie z przekładnią manualną o sześciu biegach. Teraz klienci będą mogli zamówić go z przekładnią DCT, czyli dwusprzęgłowym "automatem" o siedmiu przełożeniach. Qashqai z tym silnikiem wg WLTP ma zużywać 5,3-5,4 l/100 km w trybie mieszanym. Wszystkie silniki spełniają oczywiście normę Euro 6d -Temp.