ciekawostki

10 najtańszych nowych samochodów 4×4 na polskim rynku

Mieszkacie za miastem? Macie działkę? Drogowcy zimą o Was zapominają? Lubicie czuć się pewniej na drodze? Kupcie samochód 4×4. Jaki? Jeśli Wasz budżet nie pozwala na wiele, mamy dla Was 10 najtańszych propozycji na naszym rynku.

Oczywiście w większości przypadków „skazani jesteście” na mniejsze, lub większe, crossovery. Ale szczerze mówiąc, myślę, że większość z Was właśnie takiego samochodu poszukuje. Zdajemy też sobie sprawę, że naprawdę trudno jest kupić samochód w cenie cennikowej, bez dobierania kilku dodatków. Jednakże zestawiliśmy dla Was najtańsze możliwe opcje na zamówienie 4×4 wraz z „zasięgiem cenowym” danego modelu. Trzeba przyznać, że zmieniły się nieco czasy – kiedyś samochodów tego typu było więcej. Dobre oferty potrafiło mieć Mitsubishi, Suzuki miało Swifta Sport i nawet koncern VAG oferował „względnie tanie” Golfy czy Octavie z napędem na 4 koła. Jeszcze niedawno można było zamówić Seata Leona z napędem 4Drive, ale zniknął z oferty. Mamy więc mniejszych lub większych pogromców bezdroży, z napędami stałymi i dołączanymi (w przewadze). Silniki dwu, trzy i czterocylindrowe. Od 1.0 do 2.0, wolnossące i turbo. Niby to tylko 10 modeli, a całkiem sporo do namysłu.

10. Mazda CX-3 – od 85 400 zł

Spodziewaliście się tutaj Mazdy? I to całkiem sensownej. CX-3 to dość udany samochód, a 4×4 występuje tutaj przy silniku 2.0 o mocy 150 KM. Za 85 400 zł otrzymamy wersję SkyMOTION ze skrzynią ręczną. W wyposażeniu znajdziemy automatyczną klimatyzację, tempomat, ekran 7″ do systemu inforozrywkowego (bez nawigacji) oraz aluminiowe „szesnastki”. Oprócz tego, „CX-Trójkę” z napędem na obie osie możemy zamówić ze skrzynią automatyczną, albo z dieslem 1.5 o mocy 105 KM, również z dwoma rodzajami przeniesienia napędu. Najdroższe 4×4 w ofercie CX-3 to właśnie diesel z automatyczną przekładnią, w wersji SkyPASSION, za minimum 106 900 zł.

10. Mazda CX-3

9. Ssangyong XLV – od 83 990 zł

Koreańska egzotyka wielu osobom może przypaść do gustu, jeśli chodzi o rozwiązania technologiczne. XLV jest za to po prostu wielkim samochodem. Za to z dieslem 1.6 o mocy 115 KM pod maską. Wersja Crystal z ręczną skrzynią biegów to nasza cena bazowa. Najdroższe 4×4 to również diesel, jednak w topowej wersji Sapphire i z przekładnią automatyczną (112 990 zł). Oprócz tego możemy zamówić Ssangyonga z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 128 KM, ale tylko z „automatem”, dostępnym od wersji Quartz. W „bazowym” Crystal otrzymamy jedynie podstawę – 6 poduszek powietrznych, ESP, klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka, tempomat czy radio.

9. Ssangyong XLV

8. Subaru XV – od 83 955 zł

W tej cenie otrzymamy samochód z bezstopniowym automatem w wersji Trend, z silnikiem 1.6 o mocy 114 KM. Ceny wahają się, w zależności od wersji, aż do 126 765 zł – tutaj mamy topową wersję Sport „ze wszystkim”, a pod maską 156-konne 2.0. Skrzynia to również automat CVT. Obecność Subaru w zestawieniu może dziwić, jednak przy kursie Euro 4,1562 (obowiązujący w marcu) 20 200 Euro daje taką własnie kwotę, która pozwoliła wskoczyć japońskiej marce do naszego zestawienia.  Wyposażenie Trend oznacza całkiem przyzwoity zestaw dodatków – z jednostrefową klimatyzacją automatyczną, audio z Android Auto, Apple Carplay, USB i cyfrowym radiem, tempomatem, ogrzewanymi fotelami i lusterkami oraz systemem EyeSight (aktywny tempomat i asystent pasa ruchu).

8. Subaru XV

7. Suzuki SX4 S-Cross – od 80 900 zł

Pierwsze Suzuki w naszym rankingu. SX4 ma dość ugruntowaną pozycję na naszym rynku i zbiera bardzo dobre opinie za napęd na cztery koła. W podanej cenie otrzymamy wersję Premium z trzycylindrowym 1.0 Boosterjet o mocy 111 KM i skrzynią pięciobiegową (opcjonalnie może być sześciobiegowy automat). Premium oznacza dwustrefową automatyczną klimatyzację, system inforozrywkowy z ekranem 7″, system bezkluczykowy, ogrzewane fotele przednie czy lampy LED. Z kolei najdroższy S-Cross z 4WD ma 140-konnego Boosterjeta z sześciobiegowym automatem, w wersji Elegance Sun za 106 900 zł.

7. Suzuki SX4 S-Cross

6. Ssanyong Tivoli – od 79 990 zł

Mniejsza i nieco zgrabniejsza wersja XLV. Podobnie jak w przypadku większego modelu, cena „od” oznacza wyposażenie Crystal i diesla 1.6 o mocy 115 KM. Topowe Sapphire z sześciobiegowym automatem zaczyna się od 107 990 zł. Również możemy zamówić Tivoli z jednostką benzynową i napędem na 4 koła, jednak dopiero od wersji Quartz. Ta dodatkowo ma 16″ alufelgi, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, stację multimedialną z ekranem 7″ oraz kamerę cofania.

6. Ssangyong Tivoli

5. Subaru Impreza – od 79 000 zł

Podobnie jak w przypadku XV, w tej cenie otrzymamy wersję Trend, automat CVT i silnik 1.6. Jest to też jedyne 4×4 w naszym zestawieniu, które nie jest w żaden sposób „podniesione”. Maksymalna cena cennikowa to 120 114 zł – za 2.0 o mocy 156 KM, w wersji Sport. Wyposażenie Imprezy jest na podobnym poziomie co modelu XV, choć brakuje tu chociażby standardowych w XV siedemnastocalowych alufelg i obszytej skórą kierownicy.

5. Subaru Impreza

4. Suzuki Vitara – od 69 900 zł

Vitara sprzedaje się u nas całkiem nieźle, bo trzeba przyznać, że to udana koncepcja crossovera. Oczywiście 4×4 nie dostaniemy „od dołu cennika”, ale za 69 900 zł dostaniemy wersję Comfort z prostym silnikiem 1.6 oraz pięciobiegową ręczną skrzynią. Wersja jest przeciętnie wyposażona, a następna z kolei Premium jest 9 000 zł droższa i bogato wyposażona. Za to możemy zamówić taką Vitarę ze skrzynią automatyczną, albo z silnikiem 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM (zarówno skrzynia ręczna, jak i automat). Topowa Vitara 4WD rozpoczyna się od 102 900 zł.

4. Suzuki Vitara

3. Fiat Panda 4×4 – od 64 900 zł

Mały „ciałem”, wielki „duchem”. Panda 4×4 uchodzi za jedną z lepszych „terenówek”, dzięki niezłemu napędowi, niskiej masie i lekkiemu nadwoziu. Na najniższy stopień podium pozwala jej wskoczyć wersja z dwucylindrowym silnikiem TwinAir o mocy 85 KM. Oprócz tego dostępny jest jeszcze o 10 KM mocniejszy diesel 1.3 Multijet, również mieszczący się poniżej 70 tys. zł (69 900 zł). Panda 4×4 ma jedną wersję wyposażenia, obejmującą w standardzie manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby, radio uConnect z Bluetooth, czy elektryczną blokadę dyferencjału ELD.

3. Fiat Panda 4x4

2. Suzuki Ignis – od 64 100 zł

To prawdziwa waga lekka. Ignis waży niecałe 900 kg, ale na bezdrożach może sobie radzić całkiem nieźle. Dostępny jest wyłącznie z jednym silnikiem i skrzynią biegów – to 1.2 o mocy 90 KM z pięciobiegową przekładnią manualną. Możemy wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia – Premium i Elegance (od 71 100 zł). W wyposażeniu tańszej wersji znajdziemy klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby, ale również system multimedialny, kamerę cofania, podgrzewane fotele oraz przesuwaną tylną kanapę.

2. Suzuki Ignis

1. Dacia Duster – od 52 900 zł

Absolutny zwycięzca. Za nieco ponad 50 tys. zł otrzymamy wysoko zawieszonego, dość przestronnego crossovera z napędem na cztery koła. Za wspomnianą cenę mamy wersję Essential, jednak sensowna Comfort również nie przekracza 60 tys. zł. Pod maską stare 1.6 o mocy 115 KM. Do wyboru mamy jeszcze 1.2 TCe o mocy 125 KM oraz diesla 1.5 dci – generującego 110 KM. Wszystkie dostępne są wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Diesel w dobrze wyposażonej wersji Prestige to też najdroższa opcja na Dustera 4×4. Zaczyna się od 75 400 zł. Dustery 1.6 4×4 będą jednak dostępne dopiero od drugiej połowy roku (pierwsze dostawy na wrzesień).

1. Dacia Duster

Poza konkursem: oferta firmy Tarmot

Łódzki Tarmot ma całkiem tanie oferty dla prawdziwych „hardkorowców”. Jeśli uważacie, że żaden z powyższych samochodów nie da rady, a jednocześnie twierdzicie, że wykończenie wnętrza i nowoczesne wyposażenie to całe zło niegodne samochodu 4×4, zajrzyjcie do nich. Mają Ładę Nivę – trzydrzwiówka od 47 000 zł, z nieśmiertelnym 1.7 pod maską. Są tez UAZ-y: bazujący na kultowym 469B – Hunter (od 68 000 zł, silnik 2.7) oraz „nowoczesny” Patriot – za minimum 77 000 zł – równiez ze 148-konnym, benzynowym 2.7 i o dziwo całkiem normalnym wyposażeniem typu centralny zamek, czy klimatyzacja. Jeśli macie wolne minimum 57 000 zł, zawsze możecie stać się właścicielami legendarnego UAZ-a 452, czyli „Tabletki”.

UAZ 452

 

Podobne artykuły