autoGALERIA

Startujemy w wyścigu! autoGALERIA rusza w najbliższej rundzie KIA Platinum Cup

Do tej pory o wyścigach zwykle mogliśmy pisać. Tym razem będziemy mogli wystartować w prawdziwej rywalizacji – jako autoGALERIA ruszamy w KIA Platinum Cup.

Na zaproszenie firmy KIA będziemy mieli okazję wystartować w drugiej rundzie tegorocznego KIA Platinum Cup, która odbędzie się na bardzo wymagającym torze Red Bull Ring już w najbliższy weekend (18-19 maja 2019). Historia pucharu Kii Picanto rozpoczęła się 13 lat temu, w 2006 roku. Wtedy też, jeszcze pod nazwą Kia Picanto Cup, najmniejszy model koreańskiego producenta po raz pierwszy wyruszył na tory wyścigowe. Już rok później głównym partnerem został LOTOS, zaś od dwóch lat jest to Orlen z linią PLATINUM. Wyścigi KIA Platinum Cup odbywają się zarówno w Polsce jak i na zagraniczych torach i zawsze łączone są z innymi seriami wyścigowymi, takimi jak chociażby EuroNASCAR, WTCR czy FIA CEZ. Dzięki temu podczas każdej rundy małe Picanto stają ramię w ramię z potężnymi maszynami, za kierownicą których to siadają najwybitniejsi kierowcy.

Wyścigowa KIA Picanto – czym się charakteryzuje?

Każda wyścigowa KIA Picanto przygotowywana jest od podstaw zgodnie z regulaminem FIA przez Krzysztofa Tobiasza z Tobiaszracing w Piasecznie. Fabrycznie nowe samochody są rozbierane do podstaw, po czym wstawiana jest klatka bezpieczeństwa i kubełkowy fotel oraz wyścigowa kierownica. Silnik również jest wyciągany z auta i modyfikowany – seryjna jednostka 1.2, generująca fabrycznie nieco ponad 80 KM, w wersji wyścigowej oferuje 100 KM i 122 Nm momentu obrotowego. Masa auta „na pusto” to raptem 850 kilogramów, zaś z kierowcą nie przekracza tony. Pozwala to na uzyskanie przyspieszenia do 100 km/h w około 8 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi około 180 km/h. Wszystkie auta jeżdżą na tych samym felgach ATT oraz drogowych oponach Kuhmo. Dzięki zastosowaniu stosunkowo tanich elementów (klocki Ferodo, opony i inne elementy osprzętu są powszechnie dostępne i nie nalezą do części, które tworzone są wyłącznie z myślą o wyścigowych autach). Zapewnia to rozsądniejsze koszty użytkowania auta w trakcie sezonu.

KIA Platinum Cup – ile to kosztuje?

Puchar organizowany przez Kię jest aktualnie jedną z najtańszych serii wyścigowych. Zakup samochodu dla osób, które wcześniej nie startowały w KIA Platinum Cup, wynosi nieco ponad 65 000 zł. Cały sezon można z kolei zamknąć w 100 000 zł, co jest stosunkowo atrakcyjną kwotą na tle innych serii. Dla porównania organizowany przez krótki czas puchar Kii pro_cee’d był średnio 2-2,5 raza droższy, głównie ze względu na znacznie większe wymagania serwisowe czy zastosowanie wyścigowych opon.

KIA Platinum Cup 2019 – od Hungaroringu po Monzę

W tym roku sezon został otwarty na torze Hungaroring. Druga runda, podczas której wystartujemy, odbędzie się na bardzo wymagającym obiekcie, jakim jest Red Bull Ring. W czerwcu z kolei Kie Picanto zagoszczą na ojczystej ziemi na Torze Poznań. Następne w kolejce są trzy obiekty – Slovakiaring w lipcu, Autodrom Most na przełomie sierpnia i września oraz efektowne zakończenie sezonu na Monzy we Włoszech.

  • Hungaroring (Węgry) 27-28 kwietnia 2019
  • Red Bull Ring (Austria) 18-19 maja 2019
  • Poznań Circuit (Polska) 8-9 czerwca 2019
  • Slovakiaring (Słowacja) 6-7 lipca 2019
  • Autodrom Most (Czechy) 31 sierpnia – 1 września 2019
  • Monza (Włochy) 10-12 października 2019

Dyskusja

komentarzy