bezpieczeństwo aut

BMW wzywa do serwisu 1,6 mln posiadaczy serii 3

Bez wątpienia mamy do czynienia z największą akcją serwisową BMW w historii. Bawarski producent wzywa do serwisu wszystkich posiadaczy serii 3 E46, produkowanej w latach 1999-2006, z powodu problemów z poduszką powietrzną pasażera japońskiej produkcji.

Nieczęsto zdarzają się tak szerokie akcje serwisowe, zwłaszcza jeśli chodzi o samochód, którego produkcję zakończono 8 lat temu. Ale sprawa jest jednak poważna – poduszka powietrzna pasażera, japońskiego producenta Takata Corp, może ulec uszkodzeniu jeszcze przed napełnieniem i spowodować poważne obrażenia u pasażera. Dlatego też akcją objęto wszystkie egzemplarze BMW serii 3 E46, wyprodukowane między majem 1999 a sierpniem 2006 roku.

Co ważne, to kontynuacja zeszłorocznej akcji, podczas której wezwano posiadaczy 240 tys. samochodów. W modelach będą skontrolowane lub wymienione na nowe wspomniane poduszki powietrzne, jednak ze względu na ilość jak i wiek aut, będzie to bardzo trudne do przeprowadzenia przez producenta. Dlatego jeśli jesteś posiadaczem BMW 3 E46, zajrzyj do serwisu, bo być może Ciebie również czeka wymiana airbagu.

Jak się jednak okazuje, nie tylko bawarski producent ma problem z poduszkami powietrznymi. Japoński producent Takata Corp zaopatruje także Hondę, Toyotę, Nissana, Mazdę, Subaru, Mitsubishi, Forda oraz koncern Fiat Chrysler. W ciągu ostatnich 5 lat aż 12 milionów samochodów zostało objętych akcją naprawczą właśnie z tego samego powodu, co teraz w BMW. Niestety, temat ten dotyczy także najnowszych modeli – BMW wezwało ostatnio 26 właścicieli Mini oraz jednego modelu i3, żeby wymienić poduszkę powietrzną pasażera.

Źródło: Reuters

Podobne artykuły