Nowości

BMW planuje wersję M3 Pure, z tylnym napędem i ręczną skrzynią biegów

Nowe BMW M3 powinniśmy poznać niedługo. Tymczasem Niemcy testują też odmianę zwaną Pure – lżejszą, mocniejszą, z tylnym napędem i ręczną skrzynią.

Przypomnijmy dla porządku. BMW M3, którego jeszcze nie zaprezentowano, ma pójść drogą aktualnego M5. Samochód ma być dostępny z 4×4 (z możliwością odłączenia przodu w „Drift Mode”), ośmiobiegową skrzynią automatyczną oraz trzylitrowym, rzędowym, sześciocylindrowym twin-turbo. Silnik ma generować w końcu więcej mocy niż 430 KM. Ma ich być ok. 480, a moment ma wynieść minimum 650 Nm (obecnie mamy 430 KM i 550 Nm). Ponoć masa ma spaść o 65 kg. I wszystko pięknie, tylko puryści będą narzekać, że „to już nie to samo”.

Mowa jest jednak o wersji „Pure”. Ta ma mieć wyłącznie sześciobiegową skrzynię ręczną, która całą moc będzie przenosić na tylną oś. Samochód ma być też lżejszy od standardowego, choć słabszy (ok. 460 KM). Powodem takiego stanu rzeczy jest brak ręcznej skrzyni, która jest w stanie pewnie przenosić większą moc.

M3 Pure będzie też ponoć miało nieco inne zderzaki, specjalny wzór felg, unikalne lakiery nadwozia, a także tapicerkę i grafikę zegarów.

Co ciekawe, to samo źródło donosi o modyfikacjach w modelu M4. Ma powstać wersja M4 Competition o mocy ok 510 KM, M4 CS (537 KM) oraz M4 CSL dysponujące o 20 KM mocniejszym silnikiem niż CS.

Nie doczekamy się za to raczej na M3 Touring. Zamiast tego spodziewajmy się „praktycznego” M4 Gran Coupe.

Dyskusja

komentarzy