ciekawostki

Toyota ma swój własny Nurburgring – ale jak przystało na Japończyków, nieco zminiaturyzowany

O co tu chodzi? Toyota Technical Center Shimoyama w prefekturze Aichi to ośrodek testowo-badawczo-rozwojowy Toyoty. Właśnie wzbogacił się o kopie słynnej niemieckiej pętli w górach Eifel.

Słynna pętla niemieckiego toru nie służy tylko do wyścigów, zabaw dla prywatnych kierowców i miejsca testowego dla nowych aut sportowych. Wielu konstruktorów testuje również swoje zwykłe samochody na tej trudnej, przekraczającej 20 km trasie o dużej różnicy wysokości. Wśród nich jest również Toyota. A w zasadzie była. Rozumiemy, że wysyłanie z Japonii do Niemiec samochodów na test to skomplikowane finansowo i logistyczne zadanie.

Dlatego Japończycy zbudowali swoją własną kopię toru. Tylko mniejszą. Powstała ona w „Toyota City” w prefekturze Aichi. Cały oddział Toyota Technical Center Shimoyama zajmuje 650,8 hektarów i obejmuje kilka różnego rodzaju torów do testów i rozwoju nowych samochodów. Wśród tych pierwszych jest 5,3-kilometrowa pętla o różnicy wysokości 75 metrów, wykorzystująca lokalną topografię – i jest ona kopią Pętli Północnej. Obiekt jest już otwarty – pracę dostało tu 50 osób, głównie kierowców testowych.

Akio Toyoda, prezes firmy Toyota, która nie produkuje za dużo fascynujących samochodów (obecnie) sam jest miłośnikiem wyścigów i motoryzacji. O nowej „zabawce” swojego koncernu mówi tak:

„Mając na celu tworzenie coraz lepszych samochodów, kontynuowaliśmy różne wysiłki, aby poprawić „czucie drogi” i „kontakt z samochodem” poprzez testy na całym świecie, w tym nasz projekt Five Continent Drive i 24-godzinny wyścig wytrzymałościowy Nürburgring. Opierając się na takich doświadczeniach, przenieśliśmy różne drogi z całego świata na nasz nowy tor testowy. Na nowym obiekcie zamierzamy dokładnie doskonalić każdy z naszych modeli i opracować nowe modele samochodów, które uosabiają prawdziwą radość z jazdy”.

Zobaczymy.

Pozostałe części obiektu, w tym tory przystosowane do rozwijania dużych prędkości, zostaną otwarte w 2023 roku.

 

Dyskusja

komentarzy