Game over - Infiniti rezygnuje z obecności w Europie Zachodniej

Japońska luksusowa marka należąca do Nissana żegna się z Europą Zachodnią - Infiniti całkowicie wycofuje się z tego rynku.

Infiniti ogłosiło program restrukturyzacyjny, który ma pozwolić rozwinąć skrzydła tej marce. Cel? Przede wszystkim podbić najważniejsze rynki, czyli Amerykę Północną i Chiny. Na liście nie ma jednak Europy Zachodniej. Jak się okazuje auta Infiniti nie przyjęły się na Starym Kontynencie w takim stopniu, aby uzasadniało to ekonomiczny sens sprzedaży aut w tym rejonie. Oznacza to także, że produkcja modelu Q30 i QX30 zostanie zakończona - nastąpi to pod koniec 2019 roku. Infiniti całkowicie wycofa się z rynku na początku 2020 roku, czyli już za niecałe 10 miesięcy.

Infiniti podkreśla też, że bierze pod uwagę los pracowników i będzie poszukiwało rozwiązań kompromisowych. Co to oznacza - tego nie wiemy, ale z pewnością pojawi się wiele zwolnień. Przygotowywany jest także program przejściowy, który ma pozwolić na zachowanie serwisów oraz obsługi klientów tej marki.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż Infiniti nie wycofuje się z Europy Wschodniej, w tym Rosji. Azja oraz okoliczne kraje również nie są zagrożone. Nie wiemy tym samym co będzie działo się w Polsce. Infiniti jest tutaj reprezentowane przez niezależnego importera, który może walczyć o pozostawienie swojej sieci sprzedaży. Patrząc jednak na to, że auta, które sprzedawane są w Polsce muszą spełniać wymogi europejskie i wszelkie regulacje WLTP, spodziewać się można wycofania także z naszego kraju. Aktualnie czekamy na oficjalne stanowisko polskiego dystrybutora.