Hyundai KONA Electric w końcu z polskimi cenami

Prawie pół roku od naszego testu Hyundai wycenił swojego elektrycznego crossovera - jeden z najlepszych "elektryków" z jakimi mieliśmy do czynienia.

Niestety, choć KONA to bardzo sensowny samochód, ceny nie są niskie. Crossover Hyundaia dostępny będzie w dwóch odmianach wyposażenia: Premium lub Platinium i z dwoma jednostkami napędowymi.

Podstawowa odmiana z baterią 39,2 kWh, silnikiem o mocy 136 KM i zasięgiem (wg WLTP) 289 KM będzie zaczynać się od 165 900 zł.

Wyposażenie jest dość bogate. W standardzie znajdziemy automatyczną klimatyzację, tempomat, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, ogrzewaną kierownicę i fotele, nawigację i audio firmy KRELL. Bogatsza odmiana Platinium doposażona jest o bezprzewodowe ładowanie, elektrycznie sterowane fotele, wyświetlacz HUD, asystenta utrzymania toru jazdy, asystenta martwego pola, system informowania o ograniczeniach prędkości, a także dodatkową pompę ciepła. Wśród płatnych opcji mamy tylko skórzaną tapicerkę, lakier metaliczny i malowany na czarno dach.

Droższa wersja nie jest dostępna ze słabszym silnikiem. Ta wymaga już wybrania wersji, która pojawiła się u nas w teście. Tam jest do dyspozycji bateria 64 kWh, silnik o mocy 204 KM, który 100 km/h osiąga w 7,6 sekundy i wg norm WLTP osiąga zasięg 449 kilometrów. Taki topowy Hyundai KONA kosztuje 206 900 zł.

  Premium Platinium
39,2 kWh (136 KM) 165 900 zł -
65 kWh (204 KM) 189 900 zł 206 900 zł

Kona Electric dostępna jest w 7 kolorach nadwozia i dwóch liniach wnętrza (czarna lub biało-niebieska). Wszystkie samochody objęte są pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów, a same baterie mają gwarancję 8-letnią z limitem 200 000 km.