motorsport

GT4 powraca. Poznajcie Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Wolnossąca jednostka 3.8 połączona z torowym charakterem? To brzmi jak przepis na samochód idealny.

Idealny do jazdy po torze oczywiście. Porsche postanowiło zaprezentować model 718 Cayman GT4 Clubsport, czyli torowe wydanie tego modelu. Jest to także zapowiedź drogowej wersji, którą powinniśmy poznać za kilka miesięcy.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport korzysta z wolnossącej jednostki 3.8, oferującej 425 KM. Odcinkę podniesiono do 7800 obrotów na minutę, dzięki czemu z tego silnika wykrzesano jeszcze więcej potencjału. Cała moc wędruje na tylną oś, wyposażoną w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, przez 7-biegową przekładnię PDK. Wybór jednostki 3.8 może być podyktowany chęcią ominięcia ponownej homologacji dla kategorii GT4. Według wstępnych informacji drogowa wersja modelu GT4 wykorzysta najprawdopodobniej nieco „skręconą” wersję jednostki 4.0 z modelu GT3.

Model GT4 Clubsport będzie oferowany klientom w dwóch specyfikacjach – Trackday oraz Competition. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla klientów, którzy widzą w tym aucie nową zabawkę na tor. Zastosowano w niej aktywne zawieszenie oraz elektronicznych asystentów, których działanie można dowolne regulować lub całkowicie wyłączyć. Odmiana Competition przeznaczona jest dla zaawansowanych zawodników. Znajdziemy w niej trzystopniowo regulowane zawieszenie, regulowany korektor hamowania, wbudowane podnośniki oraz 115-litrowy zbiornik paliwa. Obydwie wersje łączy natomiast lekkie nadwozie, w którym zastosowano organiczne włókna oraz karbon, dzięki czemu masa została znacząco obniżona.

Ile kosztuje taka przyjemność? Wersja Trackday wyceniona została na 134 000 euro, zaś Competition kosztuje 157 000 euro. Podane ceny nie zawierają podatków.

Dyskusja

komentarzy