Nowości

Nowa Mazda 3 w obiektywie Rankina. Tak powstawały unikalne zdjęcia [GALERIA]

Nowa Mazda 3 w obiektywie Rankina. Tak powstawały unikalne zdjęcia [GALERIA]

John Rankin Waddell to jeden z najwybitniejszych fotografów XX i XXI wieku. Przed jego obiektywem stają głównie modelki i modele, choć tym razem było nieco inaczej.

Mazda zaangażowała Rankina do realizacji sesji zdjęciowej wspierającej premierę Mazdy 3. Ten brytyjski artysta, na co dzień działający w Londynie, stoi na czele reklamowych i redakcyjnych innowacji od 1991 r., odkąd został współtwórcą magazynu „Dazed & Confused” i wprowadził niepowtarzalną estetykę do fotografii oraz portretów modowych. Choć tak naprawdę nazywa się John Rankin Waddell, to jednak zawodowo działa on wyłącznie pod pseudonimem Rankin. W jego portfolio zdjęć znajdują się portrety i zdjęcia dokumentalne, sesje dla takich sław, jak The Rolling Stones, David Bowie, Kate Moss, Kendall Jenner czy królowa Elżbieta II. Poza „Dazed & Confused”, stworzył świetnie przyjęte przez krytyków albumy AnOther oraz AnOtherMan, wydał niemal 30 książek, a raz na dwa lata podsumowuje najnowsze trendy w modzie w autorskim magazynie lifestyle’owym i na platformie cyfrowej pod wspólnym tytułem Hunger. Swoje zdjęcia publikuje nie tylko w wydawanych przez siebie magazynach, ale także w Elle, Vogue, Esquire, GQ, Rolling Stone oraz Wonderland, a jego prace eksponowane są w wielu znakomitych galeriach sztuki współczesnej, jak MoMA w Nowym Jorku czy Victoria & Albert Museum w Londynie.

Nowa Mazda 3 w obiektywie Rankina. Tak powstawały unikalne zdjęcia [GALERIA]

Jako reżyser, w ramach wytwórni sygnowanej własnym nazwiskiem – Rankin Film, odpowiadał za stworzenie kampanii reklamowych dla Nike, L’Oreal, Dove, Pantene, Diageo, Women’s Aid oraz Comic Relief, a także wideoklipów do przebojów takich gwiazd, jak Miley Cyrus, Rita Ora and Kelis. W pełnym odwagi obiektywie Rankina, kolejne koncepcje artystyczne stają się częścią współczesnej ikonografii mody i stylu.

W przypadku sesji Mazdy 3 głównym celem było uchwycenie osobowości nowej Mazdy 3 i wyeksponowanie energii i uczuć, które mistrzowie modelowania Takumi wkładają w ręczne przygotowanie każdego modelu samochodu w glinie. „Nasza filozofia projektowania nosi nazwę Kodo: Dusza Ruchu i zawiera w sobie prostą wizję celu” – powiedział Jo Stenuit, Dyrektor Designu Mazda Motor Europe. Jak dodaje: „Rankin znalazł cudowny sposób na ukazanie samochodu jako dzieła sztuki”.

Mottem głównego inżyniera Mazdy 3, Mitsui Hitomi, jest „zaprojektowana, by poruszać”. Hasło to promuje także ten model, a Rankin postanowił wziąć je głęboko do serca i zinterpretować w fotograficznej odsłonie. Efekt jest bardzo ciekawy, bowiem nie zastosowano tutaj jakiegokolwiek retuszu komputerowego lub graficznej obróbki. Poruszenie obrazu to tylko i wyłącznie gra świateł i aparatu, czyli zastosowanie najbardziej sprawdzonych technik, które od lat z powodzeniem sprawdzają się u wielu fotografów.

 

 

Dyskusja

komentarzy