2018 Genesis G70 oficjalnie - informacje, dane techniczne

W nocy oficjalnie zadebiutował Genesis G70 - nowy model tej koreańskiej submarki Hyundaia, który staje do walki w segmencie D premium.

Genesis G70 mierzy 4685 mm długości, 1850 mm szerokości i 1400 mm wysokości. Rozstaw osi to 2835 mm, co stawia go mniej więcej na równi z Audi A4, Mercedesem Klasy C i BMW Serii 3. Potwierdzono też obecność trzech silników - dwóch benzynowych (2.0 R4 255 KM / 350 Nm, 3.3 V6 370 KM / 510 NM) oraz diesla (2.2 CRDI 200 KM 440 Nm). Moc przekazywana będzie na tylną oś lub wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu - najprawdopodobniej jest to autorska konstrukcja Hyundaia, wykorzystywana także w większym Genesisie G90. Genesis G70 dzięki niższej masie będzie jeszcze szybszy od Kii Stinger - topowa odmiana rozpędzi się do setki w zaledwie 4,7 sekundy.

Na pokładzie Genesisa G70 znajdzie się szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa - w zasadzie każda powszechnie stosowana nowa technologia wylądowała w G70. Koreańczycy zapewniają także, że ich nowe dziecko ma być jednym z najbezpieczniejszych aut na rynku.

Za stylistykę Genesisa G70 odpowiadał Luc Donckerwolke. Stylista ten ma bardzo bogate portfolio - zaprojektował wiele popularnych aut (pierwsza Skoda Octavia czy Fabia, Seat Ibiza) ale także luksusowe limuzyny i supersportowe pojazdy (Bentley Flying Spur, Lamborghini Murcielago i Gallardo a także Diablo po ostatnim liftingu). Donckerwolke stwierdził Genesis G70 w porównaniu do bratniego Stingera projektowany był od podstaw pod gust nieco starszych klientów - jest zdecydowanie bardziej elegancki i pozbawiony odważnych pomysłów.

Bardzo dobre wrażenie robi także wnętrze Genesisa. Charakterystyczna “leżąca” deska została maksymalnie okrojona z wszelkich przełączników - pozostawiono jedynie najpotrzebniejsze elementy. Pozostałe funkcje ukryto w odświeżonym systemie inforozrywki, obsługiwanym z dotykowego wyświetlacza. Ciekawostką jest fakt, iż na pokładzie Genesisa znajduje się system audio sygnowany logo Lexicon (15 głośników w topowym wariancie). Jeśli będzie równie dobrze zestrojony jak w testowanym przez nas Hyundaiu Genesisie, to możemy śmiało twierdzić, iż będzie to jeden z najlepszych zestawów grających na rynku.

Sprzedaż Genesisa G70 ma ruszyć na początku przyszłego roku.