2019 Citroen Berlingo - Stylowa praktyczność

Kto powiedział, że ciekawy wygląd i użyteczność nie mogą iść w parze? Citroen jak widać ma w nosie stereotypy - nowe Berlingo prezentuje się naprawdę ciekawie!

Francuski przepis był prosty - weźmy stylistykę znaną z Cactusa i C3 i zaimplikujmy ją w “użytkowe” nadwozie. Mamy więc podwójne światła, są nieco mniejsze Airbumpy, a całość okraszono ciekawymi kolorami. Citroen chce trafić z tym samochodem do nieco młodszej klienteli, która poszukuje ciekawego i pakownego auta. Wnętrze również prezentuje sie bardzo nowocześnie. Na szczycie konsoli centralnej pojawił się ekran systemu inforozrywki (w bogatszych odmianach). Z jego poziomu obsługiwać można wszystkie elementy - począwszy od mediów aż po nawigację. Fani fizycznych przycisków również będą zadowoleni, gdyż pozostawiono tutaj klasyczny panel klimatyzacji.

Indywidualizacja to słowo, które od dłuższego czasu przyświeca projektantom Citroena. Wspomniane kolorowe dodatki, które pojawiają się w nadwoziu korespondują z tymi we wnętrzu. Do wyboru będzie kilka wariantów tapicerki z najróżniejszymi wzorami.

Nowy Citroen Berlingo oferowany będzie w dwóch rozmiarach - M (4,4 metra długości, rozstaw osi 2,78 metra)  i XL (4,75 metra długości, rozstaw osi 2,97 metra). Mniejszy wariant ma mieścić około 775 litrów bagażu (przy obecności wszystkich foteli, zaś dłuższy aż 1050 litrów. Citroen zapewnia, iż Berlingo będzie jednym z najpraktyczniejszych aut na rynku. W parze z tym wszystkim ma iść wysoki komfort podróżowania. W drugim rzędzie dostępne będą trzy indywidualne fotele, podobnie jak w trzecim (tutaj dwa, można je całkowicie wymontować). Aż 28 schowków we wnętrzu pozwoli z kolei na upchnięcie mniejszych lub rzadziej używanych przedmiotów.

Citroen Berlingo będzie też bardzo nowoczesnym autem. Na pokładzie pojawi się aż 19 systemów wspierających kierowcę, włącznie z trybem autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej czy też adaptacyjnym tempomatem. ESP z kolei skalibrowano tak, aby poradziło sobie z opanowaniem auta przy zapiętej przyczepie.

Pod maską Citroena Berlingo pojawią się dwie jednostki napędowe - jedna benzynowa i jedna wysokoprężna. Oferta “benzyniaków” opierać się będzie na silniku 1.2 PureTech w wersji 110 KM (manualna 6 biegowa skrzynia) oraz 130 KM (8-biegowy automat). Diesel to nowa jednostka 1.5 generująca 75, 100 oraz 130 KM. Tutaj w najmocniejszym wariancie również pojawi się 8-biegowy automat.

Nowy Citroen Berlingo oficjalnie zadebiutuje w Genewie, zaś sprzedaż rozpocznie się w połowie roku.