2019 McLaren Speedtail - Zjawisko [ZDJĘCIA]

Duchowy następca McLarena F1 ujrzał światło dzienne. Stricte limitowany model Speedtail to prawdziwe dzieło sztuki na kołach.

McLaren Speedtail od początku w swoim założeniu miał być duchowym spadkobiercą modelu F1. Model ten projektowano w podobny sposób - myśląc nie tylko o wyglądzie, ale przede wszystkim o aerodynamice i osiągach. W przeciwieństwie do Senny nie postawiono tutaj jednak na wielkie spoilery - Brytyjczycy zdecydowali się na bardziej dystyngowane rozwiązania. Przykładowo tylne skrzydła są wkomponowane w linię nadwozia i odpowiednio wysuwając się będą zwiększały docisk podczas szybkiej jazdy.

Stylistyka McLarena Speedtail zdaje się delikatnie mieszać najlepsze cechy modelu F1 i aktualnych samochodów tej marki. Bardzo wąskie przednie światła ukryte w przetłoczeniach nawiązujących do modeli P1, 675LT i 720S, delikatnie zaakcentowane przetłoczenia w linii bocznej i charakterystycznie wyciągnięty tył sprawiają, że model ten jest absolutnie niepodrabialny i nijak nie przypomina żadnego innego supersamochodu (może poza tyłem, który według niektórych ma w sobie coś z Koenigsegga Regery). Ciekawostką zdają się być felgi - o ile z tyłu mają dość klasyczny wzór, o tyle z przodu pojawiły się tarcze poprawiające aerodynamikę. Z pewnością po oficjalnej premierze dowiemy się, czy jest to element standardowy, czy też nakładka "do bicia rekordów prędkości".

A osiągi mają być świetne. Znany mclarenowski silnik V8 został podkręcony do około 1000 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna ma wynosić ok. 361 km/h, aczkolwiek Speedtail z pewnością będzie w stanie pojechać jeszcze szybciej.

Na koniec wnętrze, czyli prawdziwe arcydzieło. Brytyjczycy powrócili do koncepcji z modelu F1, czyli układu 1+2. Miejsce kierowcy ulokowano centralnie i otoczono je dwoma fotelami, które położono nieco głębiej. Zestaw zegarów otaczają dwa wyświetlacze systemu multimedialnego oraz dwa ekrany lusterek - Speedtail będzie pozbawiony konwencjonalnych zwierciadeł na drzwiach. Część elementów sterowania przeniesiono na dach - tutaj ulokowano przełączniki ustawień silnika i skrzyni biegów.

McLaren ma wyprodukować 106 egzemplarzy Speedtaila - każdy z nich jest wyceniany na minimum 1,75 miliona funtów. Jeśli chcielibyście zaparkować go w swoim garażu, to mamy złe wieści - wszystkie auta są już sprzedane.

Szczegółowe dane techniczne oraz więcej informacji na temat McLarena Speedtail wieczorem, tuż po oficjalnej prezentacji tego auta.