2019 Peugeot Rifter - Zmiana warty

Umarł Partner, niech żyje Rifter - Peugeot postanowił nadać nową nazwę swojemu modelowi z segmentu LAV.

Leisure Activitiy Vehicles, czyli osobowa twarz aut, które wywodzą się z małych dostawczaków. Zapomnijcie jednak o spartańskim wykończeniu i kiepskim wyposażeniu. Czasy się zmieniają a w raz z nimi modele. Rifter to trzeci model z nowej rodziny koncernu PSA, na którą składają się modele Combo Life oraz Berlingo.

Z technicznego punktu widzenia Rifter niczym nie różni się od swoich braci. Co to oznacza? Podobnie jak Combo i Berlingo oferowany będzie w dwóch wariantach - krótkim (4,4 metra) oraz długim (4,75 metra). Każda wersja dostępna będzie jako 5 lub 7-osobowa. Pod maską Riftera znajdziemy jednostki wysokoprężne (o pojemności 1.5-litra, generujące do 130 koni mechanicznych) oraz benzynowe (1.2 110 i 130 KM). W zależności od możliwości silniki te będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem.

Co więc wyróżnia Riftera? We wnętrzu znajdziemy między innymi i-Cockpit (w opcji), czyli charakterystyczne cyfrowe zegary. Zastosowano tutaj także małą dwuramienną kierownicę, taką jak w 3008/5008 i w nowym 508.

Peugeot Rifter jako jedyny z trojaczków PSA oferowany będzie w wersji z napędem na cztery koła. Został on przygotowany przez stałego partnera Peugeota, czyli francuską firmę DANGEL. Producent nie podzielił się jednak szczegółami technicznymi tego rozwiązania.

Premiera nowego Peugeota Riftera będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie.