2019 Volvo V60 Cross Country - Idealnie

No i mamy uzupełnienie. Po V60 i S60 Volvo pokazało odmianę Cross Country. I, przynajmniej z zewnątrz, jest idealnie podniesionym kombi od Volvo.

V90 Cross Country mi się podoba, ale nie można nie odnieść wrażenia, że wygląda trochę jak na szczudłach. Dobre proporcje V60-ki oraz lekkie podniesienie wraz z pakietem stylistycznym powodują, że najnowsze "CC" od Volvo wygląda naprawdę dobrze.

V60 sporo urosło "w górę" - prześwit wzrósł o solidne 75 mm dzięki zmienionemu podwoziu i zawieszeniu. Było to możliwe dzięki temu, że V60 korzysta z platformy SPA, potrafiącej w pełni wykorzystać możliwości samochodu zarówno w odmianie "drogowej" jak i "uterenowionej". Cross Country w standardzie wszystkich odmian ma napęd na cztery koła, a także asystenta zjazdu ze wzniesienia, ESC, CTC (Corner Traction Control) oraz tryb Offroad do wyboru wśród trybów jazdy.

Jeśli chodzi o wyposażenie, domyślnie pojawia się również pakiet City Safety z automatycznym hamulcem oraz Pilot Assist - pozwalający na "ćwierćautonomiczną" jazdę na autostradzie do prędkości 130 km/h. Standardowe jest również wyposażenie w asystentów obejmujących jazdę po wyznaczonym pasie. W opcji jest za to Cross Traffic Alert (z automatycznym hamulcem). Z kolei system Sensus Connect, nawet bez nawigacji, jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. 

Jeśli chodzi o ofertę silnikową, na start otrzymamy odmianę T5 (a więc 2.0 turbo o mocy 250 KM, z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią oraz D4, czyli 190-konny silnik wysokoprężny, również z "automatem". W późniejszym okresie dołączą "miękkie hybrydy" oraz odmiany plug-in.

V60 Cross Country również trafi do puli samochodów dostępnych w systemie subskrypcji Care by Volvo. Polskie ceny oraz dostępność samochodu powinniśmy tradycyjnie poznać niedługo. Możliwe, że w najbliższych dniach.