nowości i premiery

Alfa Romeo 147 i GT Q2 – więcej cuore sportivo

Alfa Romeo prezentuje system blokady przedniego dyferencjału Q2, który łączy w sobie zalety układów 4×4 z niską masą i kosztami produkcji typowymi dla przednionapędówek. Q2 będzie początkowo dostępny wyłącznie z silnikiem 1,9 JTDm o mocy 150KM zarówno w modelu 147, jak i GT.

Głównym elementem debiutującego w Alfie systemu jest dyferencjał o zwiększonym tarciu, który, działając w sposób stały, błyskawicznie rozdziela moment obrotowy na koło dysponujące w danej chwili najlepszą przyczepnością. Alfy z systemem Q2 mają charakteryzować się jeszcze większą dynamiką, pewnością prowadzenia i przyczepnością. Q2 ma również za zadanie zniwelować podsterowność i wibracje na kierownicy podczas gwałtownego przyspieszania. Wszystko to ma zapewnić lepszą kontrolę nad autem, zwiększyć i tak dobre właściwości jezdne oraz przyjemność prowadzenia.

Producent zadbał o kilka detali, które pozwolą zidentyfikować nową wersję Q2. Rozpoznamy ją po satynowych lusterkach, nowym „bogatszym” grillu, 17-calowych felgach o specjalnym wzorze dla modelu 147 i 18-calowych w wersji GT, tylnym spojlerze, chromowanej końcówce wydechu – w GT podwójnej, obniżonym zawieszeniu i w końcu znaczkach Q2. We wnętrzu wyróżniać ją będą gustowne elementy o sportowym charakterze a wśród nich: instrumenty z czerwoną skalą i białym podświetleniem, skórzanym wykończeniu kierownicy, lewarka oraz hamulca ręcznego. Wystrój wnętrza uzupełnią antracytowe wstawki na kierownicy oraz centralnej konsoli, a także nakładki na pedały. Każdy miłośnik sportowego sznytu powinien być zadowolony.

Tym samym Alfa Romeo obiecuje swoim kierowcom jeszcze lepsze doznania i więcej tego magicznego elementu, który twórcy Alfy nazywają „cuore sportivo”.

Komentarze w temacie pt. Alfa Romeo 147 i GT Q2 na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy