nowości i premiery

Audi Q5 po faceliftingu – Zgodnie z oczekiwaniami

Spoglądając na zdjęcia Q5 po faceliftingu można rzec, że wszystko przebiegło zgodnie z oczekiwaniami. Audi jak zwykle dokonało drobnych modyfikacji swojego modelu, wychodząc z założenia, że na większe zmiany nie ma miejsca. Statystyki sprzedaży potwierdzają ten fakt.

Wprowadzone zmiany dostrzegą tak naprawdę tylko fani marki. SUV może pochwalić się zmodyfikowanymi zderzakami, zmienionym grillem, nowymi światłami tylnymi oraz nowy wzorem LED-owych świateł do jazdy dziennej w modelach z reflektorami ksenonowymi. Do palety barw nadwozia dołączają cztery nowe kolory.

We wnętru również nie odnajdujemy rewolucyjnych modyfikacji. Auto zyskuje nowe koło kierownicy, przeprojektowane przełączniki, chromowane wykończenia, a także uproszczony system MMI. Oczywiście przy okazji poszerzono paletę dostępnych wariantów tapicerek, kolorów wnętrza oraz oferowanych wariantów wykończeń.

Oferta jednostek napędowych również została poddana liftingowi. Tak naprawdę niezmienny pozostał tylko 2-litrowy motor dieslowski o mocy: 143 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Drugi motor zyskuje 7 KM i 30 Nm, więc do dyspozycji kierowcy jest teraz 177 KM i 380 Nm. Najmocniejszy diesel 3.0 TDI również został poddany zmianom i oddaje teraz w ręce kierowcy 245 KM i 580 Nm (poprzednik 240 KM, 500 Nm).

Całkowicie zmieniono paletę jednostek benzynowych, która zyskuje dwa, nowe silniki. Słabszy to motor 2.0 TFSI, który dysponuje mocą 225 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Obok niego umiejscowione 3.0 TFSI V6, które zastępuje silnik 3,2-litrowy. Tutaj kierowca ma do swojej dyspozycji 272 KM i 400 Nm. Dzięki temu „setka” na liczniku to kwestia 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 234 km/h.

Można wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią manualną, 8-biegowym automatem lub 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią S Tronic. Wszystkie wersje wyposażono w napęd quattro, poza najsłabszym dieslem. Zawieszenie zostało poddane delikatnym modyfikacjom poprawiającym prowadzenie i komfort. Od teraz wspomaganie układu kierowniczego jest elektromechaniczne.

Audi Q5 po faceliftingu trafi do salonów sprzedaży latem tego roku. Niemcy wspominają o minimalnej podwyżce cen, która w Niemczech w przypadku modelu 2.0 TDI (177 KM), ma wynieść 150 euro. Jak na razie nie wiadomo kiedy auto trafi do polskich salonów sprzedaży.

Podobne artykuły