nowości i premiery

Audi TT – moc zrodzona z pasji

Pierwsza generacja Audi TT pojawiła się w 1998 roku i od razu stała się przebojem. Premierę nowego wcielenia zaplanowano na 6 kwietnia 2006 roku. Dokładnie o godzinie 18:30 Audi wreszcie pokazało całemu światu drugą generację kultowego TT.

Znakomite silniki w połączeniu z napędem Quattro oraz przede wszystkim ponadczasowa linia, która wszystkim przypadła do gustu spowodowały, że model TT stał się jednym z najczęściej kupowanych samochodów sportowych w Europie. Dzięki temu, że stylista modelu zapomniał o czymś takim jak „zestarzenie się linii”, TT-ka wciąż wygląda świeżo.

Jednak po prawie 8 latach producji, Audi postanowiła pokazać światu świeżą TT. Z jednej strony to nowy model – lepsze właściwości jezdne, mocniejsze silniki, bardziej rasowe wnętrze. Z drugiej jest to jednak facelift – każdy rozpozna, że to Audi TT. Co prawda auto urosło (o 137 mm wzdłuż oraz 78 mm wszerz), jednak ta sama linia dachu, podobne tylne lampy oraz charakterystyczne przetłoczenia na błotnikach, to typowe elementy dla tego samochodu. Z przodu odnajdziemy więcej świeżości, choć już wcześniej znanej – nowe TT zapożyczyło swoją twarz od konceptu Shooting Brake. Również z niego pochodzi wnętrze – trzy wyloty powietrza na środku konsoli, która podobnie jest przetłoczona w dolnej części, dwa okrągłe zegary oraz piękna kierownica kształtują bardzo sportowy i agresywny styl wnętrza.

Audi TT to pierwszy samochód, do którego budowy podwozia użyto dwóch materiałów – w 69 procentach jest to aluminium, a w 31 procentach stal. To niespotykane połączenie powoduje, że rama przestrzenna jest niezwykle lekka i wytrzymała, a co za tym idzie polepszają się właściwości jezdne. Jednak, żeby nie popełnić błędu przy debiucie poprzedniego modelu, Audi dodatkowo zastosowało spoiler, który automatycznie wysuwa się po przekroczeniu 120 km/h.

Jeśli chodzi o silniki, to na początku do wyboru dostaniemy dwie jednostki. Słabsza o mocy 200 KM (147 kW) to znany z innych modeli koncernu 2-litrowy turbodoładowany silnik FSI. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 2-sprzęgłowej przekładni S-Tronic napędza on przednią oś oraz zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 sekundy oraz prędkość maksymalną rzędu 240 km/h. Drugi motor to również stary znajomy, choćby z poprzedniej generacji TT – 250-konna V-szóstka o pojemności 3,2-litra (184 kW) zapewni nam dojście do „setki” w granicach 5,7 sekundy oraz bezproblemowe osiągnięcie elektronicznie ograniczonych 250 kilometrów na godzinę. W tej wersji do dyspozycji mamy napęd Quattro na cztery koła, które swoją drogą występują w rozmiarach od 16 do aż 19 cali.

Czy nowe Audi TT okaże się równie nieśmiertelne i ponadczasowe, co poprzednik? Czy będzie na tyle szybkie i bezpieczne, aby spełnić wymogi fanów oraz przyszłych właścicieli? Wygląda na to, że tak – klasyczna i sportowa linia w powiązaniu ze znakomitym wykończeniem oraz wysoką techniką i ciekawymi silnikami powinny spowodować, że Audi po raz drugi odniesie ogromny sukces wraz z nową TT-ką.

Komentarze w temacie pt. Audi TT Coupé na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy