nowości i premiery

Baby Caddy – BLS

Najmniejszym Cadillakiem, który w przyszłym roku będzie dostępny w Europie, jest BLS. Zbudowany na bazie Saaba 9-3 i wyposażony w silniki wysokoprężne powinien przypaść do gustu klientom Starego Kontynentu.

Pozostałe Cadillaki – CTS, STS czy DTS – są za wielkie na nasz kontynent. Mało prawdopodobne, aby zrobiły furorę. Zajmują dwa miejsca na parkingu, zużywają hektolitry paliwa i wyglądają jak wyjęte z innej bajki. BLS jest jednak inny.

Owszem, projektanci użyli do zaprojektowania go doskonale zatemperowanych ołówków i wykonanych z kosmiczną precyzją linijek, ale i tak BLS sprawia znacznie lepsze wrażenie niż jego więksi bracia. Wszystko dlatego, że jest stosunkowo niewielki jak na wytwór amerykańskiej firmy. Zbudowany w oparciu o podzespoły Saaba 9-3 jest długi na 4680 mm, szeroki na 1762 mm i wysoki na 1449 mm.

Do wyboru będą trzy silniki, w tym jeden wysokoprężny (pierwszy u Cadillaca). Benzynowy czterocylindrowiec ma pojemność 2,0 litrów, natomiast jednostka V6 2,8 litra (zadebiutuje ona niedługo w Saabie 9-3). Diesel pochodzi od Saaba – ma 1,9 litra pojemności, turbosprężarkę, wtrysk typu common-rail i filtr cząstek stałych. W szwedzkiej limuzynie osiąga moc 150 KM, ale jak zapewnia Cadillac, w BLS-ie będzie on nieco podkręcony. Oczekujmy mocy około 180 KM. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem skrzyni manualnej lub automatycznej.

Saab 9-3 oferowany jest jako sedan, kombi i cabrio. Możliwe, że w przyszłości BLS doczeka się także kolejnych odmian nadwoziowych. Biorąc pod uwagę europejskie pochodzenie BLS-a, dostępność silnika wysokoprężnego i bardziej europejskie niż amerykańskie wymiary, nowy baby Caddy może nieźle namieszać w klasie średniej. I dobrze! Monopol klasy C, A „czwórki” i serii 3 jest już trochę nużący.

Zabierz głos w dyskusji nt. Cadillaca BLS.

Dyskusja

komentarzy