nowości i premiery

Bentley Continental GTC – arystokrata

Na rynku jest już Continental GT – urocze i mocne coupe. Można też sobie sprawić najszybszego 4-drzwiowego sedana świata – Continentala Flying Spur. Teraz Bentley zaprezentował ostatnie ogniwo „continentalnej” rodziny – kabriolet GTC.

GTC to nieprzyzwoicie luksusowy, zdumiewająco mocny i bardzo wyrafinowany kabriolet dla czterech osób. GTC jest elegancki, ponadczasowy, stylowy. Jednocześnie pozostaje nowoczesny, modernistyczny, high-tech. Wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości. Elektryczno-hydrauliczny dach składa się z trzech warstw materiału. Jaśnie szanowny klient może wybrać wewnętrzny i zewnętrzny kolor dachu z szerokiej palety oferowanych barw.

W stosunku do coupe kabriolet ma inne zawieszenie tylne, które w tym przypadku musi sobie radzić z dodatkowym obciążeniem w postaci dachu. Reszta techniki pozostaje bez zmian – podwójnie doładowany silnik W12 generuje moc 552 KM, rozpędza maksymalnie auto do 312 km/h (z rozłożonym dachem do 306 km/h) i pozwala osiągnąć setkę po nieco ponad 5 sekundach. Cała moc płynie na wszystkie koła. Zawieszenie jest hydropneumatyczne. Hamulce na przednich kołach to największe tego typu urządzenia na świecie – całe 405 mm. Nikt nie daje więcej.

Oszałamiający samochód. Nie tak jak Aston Martin DB9 Volante, ale to już ta sama liga motoryzacyjnego establishmentu. Oczko wyżej stoi Bentley Azure i przyszły kabriolet Rolls-Royce’a, ale to już jest establishment establishmentów klasy premium. Aston Volante jest ciut słabszy, ale wciąż szybciej rzuca na kolana, wciąż moczysz się na jego widok, wciąż zapiera dech w piersiach na jego widok.

Są jeszcze Merce SL AMG i „beemki” M6, ale proszę – gdzie ma się nawet najdroższy Merc AMG „full opcja” czy najszybsze M Power „full opcja” do arystokracji czystej krwi?

Komentarze w temacie pt. Bentley Continental GTC na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy