BMW 2 Active Tourer i Gran Tourer odświeżone

Po informacjach o liftingu MINI pora na kolejne doniesienia z obozu BMW. Tym razem unowocześnienia doczekał się kontrowersyjny minivan serii 2.

Bawarski koncern nie przepada za zbyt radykalnymi zmianami wyglądu swoich samochodów. Dlatego też rodzinne modele serii 2, którym wybija czwarty rok rynkowej kariery, z zewnątrz odświeżono delikatnie.
Zmiany widoczne gołym okiem ograniczono do wprowadzenia diodowych świateł przeciwmgielnych, lekkiego przeprojektowania zderzaków i powiększenia "nerek" grilla. Na listę opcji trafią także adaptacyjne reflektory LED. Zmodyfikowano również wzory felg i dodano dwa nowe lakiery - Jucaro Beige i Sunset Orange.

We wnętrzu zmiany są jeszcze mniej spektakularne - obok nowych zegarów najważniejszą jest... wprowadzenie nowego kształtu dźwigni zmiany przełożeń automatycznej skrzyni. Wiąże się to z dośc istotną kwestią, jaką jest dodanie do gamy siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej. Będzie ona występować w wersji 220i, zaś w mocniejszych odmianach moc na koła przeniesie ośmiobiegowa skrzynia hydrokinetyczna. I to właśnie po kształcie dźwigni będzie można na pierwszy rzut oka rozpoznać, która skrzynia pracuje w danym egzemplarzu.

Lista wyposażenia nowych 2 Active Tourer i Gran Tourer zostanie uzupełniona o kilka pozycji, takich jak Apple CarPlay, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, czy aktywny tempomat.
Delikatne zmiany zagoszczą również w gamie silników - wersja hybrydowa będzie od teraz hybrydą typu plug-in, zaś diesle będą potrzebować AdBlue do poprawnego funkcjonowania.

Ceny rodzinnych "dwójek" po liftingu poznamy prawdopodobnie w marcu. Jak widać, zakres zmian jest zbliżony, jak w przypadku odświeżonego MINI. Bez rewolucji i dyskretnie, ale wystarczająco, by wydłużyć rynkową karierę modelu jeszcze o kilka lat.