BMW ujawnia szczegóły dotyczące nowego M5

Bawarski odwet? Wszystko na to wskazuje - nowe BMW M5 może być jedną z najlepszych i zdecydowanie najszybszych propozycji w segmencie sportowych limuzyn.

Producent z Monachium postanowił podzielić się najbardziej interesującymi faktami dotyczącymi nowego auta. Co o nim wiemy? Nowe M5 generować będzie około 600 koni mechanicznych i ponad 700 Nm momentu obrotowego. Za tymi wartościami stać będzie nowe, 4,4-litrowe V8 (rozwinięcie starszej konstrukcji). Osiągi będą porażające - pierwsza setka w mniej niż 3,5 sekundy zaś prędkość maksymalna z łatwością przekroczy 300 km/h (przy zdjętym ograniczniku).  Moc trafiać będzie na cztery koła, aczkolwiek układ ten będzie miał w sobie więcej z RWD niż AWD. Wszystko za sprawą specjalnego dyferencjału z niezwykle szybkim komputerem, który sterować będzie przekazywaniem mocy pomiędzy przodem a tyłem, a także - w przypadku tylnej osi - pomiędzy prawym a lewym kołem. W założeniu “przód” ma załączać się w granicznych sytuacjach, tak aby zapewnić pełną stabilność oraz możliwość opanowania pojazdu. Ze względu na nowy napęd przebudowano również skrzynię Steptronic, dzięki czemu znacznie lepiej będzie sobie radziła z doborem przełożeń oraz szybkością zmian kolejnych biegów.

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=5twxFD2bkmY[/embedyt]

Co ciekawe nowe BMW M5 nie będzie cięższe od swojego poprzednika. Udało się to osiągnąć dzięki konstrukcji “Carbon core”, wykorzystującej włókno węglowe m.in. w dachu czy też części elementów konstrukcyjnych. Więcej szczegółów poznacie oglądając film, w którym Frank van Meel, szef dywizji BMW M, opowiada o najważniejszych elementach nowego M5.