nowości i premiery

BMW X4 – Skazany na sukces?

BMW X6 okazało się wielkim sukcesem i przerosło plany sprzedażowe marki w niewyobrażalny sposób. A do tego nie ma praktycznie żadnej konkurencji. Więc skoro patent się sprawdził, trzeba go dalej wykorzystać. Stąd też Niemcy wprowadzają do oferty drugiego ‘garbatego’ SAC-a – X4.

Chyba samo BMW nie spodziewało się, że X6 stanie się takim hitem. Samochód o ekstrawaganckiej linii coupe dopasowanej do SUV-a, przepraszam, SAC-a, podbił serca klientów i zapewnił producentowi całkiem spore przychody. Co ciekawe, żaden z liczących się konkurentów jak na razie nie zdecydował się na prezentację podobnego pojazdu, więc BMW rządzi i dzieli w tym segmencie. A skoro pomysł tak dobrze się sprzedał, to warto go powielić.

I stąd już tylko krótka droga do naszego bohatera – X4. Auto poznaliśmy w zeszłym roku w Szanghaju w formie konceptu, więc mieliśmy prawie rok, by się z nim oswoić. Tym bardziej, że auto praktycznie bez zmian trafia do produkcji seryjnej. Stylistyka jest praktycznie taka sama jak w X6, z mocno opadająca linią dachu, która nie każdemu przypadnie do gustu. Różnice widać przede wszystkim w rozmiarze (X4 bazuje na X3), a także w projekcie tylnych nadkoli, które wzbogacono o dynamiczne przetłoczenia. X4 jest też bardziej zgrabne, mniej masywne. Jednym słowem jeśli polubiłeś X6, są duże szanse, że spodoba Ci się jego młodszy brat.

Jak wspominaliśmy wcześniej, X4 to przebrane X3, więc nie zdziwi nikogo fakt, że wnętrza aut są takie same. Kokpit skierowany w stronę kierowcy, dobrej jakości materiały i dopracowana ergonomia to jego wyróżnik. Nasz bohater mierzy 4,67 m i jest o 14 mm dłuższe od X3, za to o 36 mm niższe (1,62 m). BMW zarzeka się, że w środku wygodnie pojedzie 5 osób, ale my raczej widzimy w nim pojazd 4-osobowy z miejscem rezerwowym. Bagażnik mieści 500 l, a po złożeniu siedzeń 1400 l. Kto chce bardziej zindywidualizować swojego SAC-a, może się zdecydować na pakiet M Sport lub xLine.

Na początek X4 oferowane będzie z gamą sześciu jednostek napędowych: trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Te pierwsze to wersje: xDrive20i (2.0 184 KM, 270 Nm), xDrive28i (2.0 245 KM, 350 Nm) oraz xDrive35i (3.0 306 KM, 400 Nm). Decydując się na diesla, mamy do wyboru odmiany: xDrive20d (2.0 190 KM, 400 Nm), xDrive30d (3.0 258 KM, 560 Nm) i xDrive35d (3.0 313 KM, 630 Nm). Wszystkie wersje wyposażone są w napęd na wszystkie koła xDrive. Odmiana xDrive20d oferowana jest seryjnie z manualną, 6-stopniową skrzynią, pozostałe silniki połączono z 8-biegowym automatem Steptronic Sport.

BMW X4 oficjalnie zostanie zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku. Auto do sprzedaży ma wejść wiosną. Wtedy też powinniśmy poznać jego ceny. Ma duże szanse na sukces, tym bardziej, że również nie posiada konkurencji. A skoro klienci pokochali X6, czemu mają nie zauroczyć się X4?

Podobne artykuły