nowości i premiery

BMW X5 M i X6 M – Mocarne SUV-y z Bawarii

M GmBH wyciska ostatnie soki praktycznie ze wszystkich modeli BMW dostępnych obecnie w ofercie. Tym razem wzięli na warsztat najnowsze generacje dwóch największych SUV-ów: X5 i X6. Robią wrażenie!

Usportowiony bodykit, charakterystyczne wnętrze i mocarny napęd. Trzy najważniejsze cechy charakterystyczne X-ów M. Każde auto wyjeżdżające z garażów działu M zmienia się diametralnie. Tak też było i tym razem. Z przodu widzimy nowe zderzaki z dodatkowymi wlotami powietrza, delikatny znaczek M na grillu zdradzający z jaką wersją mamy do czynienia i charakterystyczne światła LED.

Linia boczna uzyskała przede wszystkim aluminiowe felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, kryjące wielkie nawiercane tarcze hamulcowe, poszerzone nadkola oraz delikatnie przestylizowane progi. Dodatkowo w przednich nadkolach pojawiły się wyloty dla ciepłego powietrza z przednich hamulców. Tył BMW X5 M i X6 M to cztery wielkie końcówki układu wydechowego, delikatny spojler na klapie bagażnika, nowy zderzak z wycięciami na bokach i charakterystyczne oznaczenia modeli.

Wewnątrz obu M-ek pojawiły się sportowe fotele obszyte skórą z merysonów, alcantara na drzwiach, słupkach i podsufitce, trójramienna sportowa, skórzana kierownica z dodatkowymi przyciskami, gałka zmiany biegów z logo M, zestaw car audio sygnowany przez Harman/Kardon, czterostrefowa klimatyzacja, a pozostałe elementy wykończono aluminium i włóknem węglowym.

Przysłowiową wisienką na torcie jest serce ukryte pod maską BMW X5 M i X6 M. Znajdziemy tam podwójnie doładowaną jednostkę benzynową w układzie V8 o pojemności 4,4 l. 575 KM i 750 Nm momentu obrotowego przenoszone jest na wszystkie cztery koła dzięki 8-biegowej skrzyni automatycznej. Pozwala to katapultować do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Aby zachować najlepsze warunki prowadzenia i przyjemności z jazdy usztywniono i obniżono o 10 mm zawieszenie, zainstalowano system trzech trybów pracy (Comfort, Sport i Sport+) oraz zmodyfikowano hamulce i układ kierowniczy – Servotronic M.

Podobne artykuły