motorsport

BMW Z4 M40i

BMW Z4 M40i przejechało Nurburgring w 7:55.41

Ok, jest wiele samochodów szybszych od Z4 M40i, ale po pierwsze, roadster BMW nie jest „pełną” M-ką, po drugie, raczej nie jest nastawiony na ostre „upalanie” po torze, a po trzecie Christian Gebhardt ze Sport Auto, który przeprowadzał test, jechał zamaskowanym, przedpremierowym egzemplarzem. Nie zmienia to faktu, że samochód pokonał słynną pętlę szybciej niż dużo… View Article

Ok, jest wiele samochodów szybszych od Z4 M40i, ale po pierwsze, roadster BMW nie jest „pełną” M-ką, po drugie, raczej nie jest nastawiony na ostre „upalanie” po torze, a po trzecie Christian Gebhardt ze Sport Auto, który przeprowadzał test, jechał zamaskowanym, przedpremierowym egzemplarzem. Nie zmienia to faktu, że samochód pokonał słynną pętlę szybciej niż dużo bardziej „sportowe” M2, bijąc najmniejsze bawarskie coupe o 3 sekundy.

Choć BMW nie planuje wypuścić Z4 M, to może okazać się, że to tylko zmyłka. W końcu zabrakło 9 sekund do pokonania Porsche 718 Caymana S (również z Gebrhardtem za kierownicą). Druga sprawa to osiągi.

Użyta do bicia rekordu została odmiana europejska, która legitymuje się 340-konnym trzylitrowym R6 z doładowaniem. Takie Z4 przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy. Jako odmiana „doprawiona” przez M Performance, ma zmienione zawieszenie, w tym aktywne amortyzatory, większe hamulce oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Tymczasem mamy jeszcze wersję amerykańską. Wg BMW Blog, za wielką wodą Z4 M40i będzie mocniejsze. Producent nie będzie musiał spełniać wyśrubowanych norm czystości spalin, a samochód ma legitymować się mocą ok. 380 – 390 KM. Jeśli zawieszenie będzie takie samo – może być ciekawie w „Zielonym Piekle”.

Albo jeszcze ciekawiej – szybsza i bardziej sportowa ma być powiązana z Z4 Toyota Supra, którą niedługo może uda nam się poznać. BMW z kolei zadebiutuje w Europie w Paryżu – wtedy poznamy też wszystkie pozostałe odmiany silnikowe.

Przejazd poniżej: