nowości i premiery

Delikatny retusz Renault Megane

Kompakt z rombem na masce intrygujący wydatnymi pośladkami – Renault Megane – przeszedł drobny lifting. Myśl przewodnia modelu pozostała bez zmian. Nieco inne są detale. Wzbogacono też wyposażenie i paletę silników.

Najwięcej zmian odnotujemy z przodu. Wyraz twarzy Meganki jest jeszcze bardziej zadziorny, charakterny i wyrazisty. Zmiany w tylnej części nadwozia ograniczają się do nowych kloszy świateł. Całość dopełniają atrakcyjniejsze wzory aluminiowych felg. Wnętrze będzie można dopasować do indywidualnych gustów dzięki szerszej palecie dostępnych kolorów tapicerki.

Każdy silniki francuskiego kompakta spełnia normę Euro4. Nowością jest 2-litrowy Diesel common rail. Legitymuje się mocą 150 KM, momentem obrotowym równym 340 Nm przy 2000 obr/min i średnim spalaniem na poziomie 5,4 litra. Filtr cząstek w standardzie. Pozostałe Diesle: 1,9 dCi 130 KM oraz 1,5 dCi 85 lub 105 KM. Każdy silnik wysokoprężny Meganki o mocy powyżej 100 koni mechanicznych współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów. Gama silników benzynowych obejmuje jednostki 1,4 16V 100 KM, 1,6 16V 110 KM oraz 2,0 16V 135/165/225 KM.

Wyposażenie nigdy nie było słabą stroną kompaktowej Francuski. Wciąż możemy mieć nawet 10 poduszek powietrznych, ABS zapobiegający zablokowaniu kół w czasie hamowania, EBD rozdzielający silę hamowania, EBA zwiększający skuteczność hamowania, ESP utrzymujący auto na drodze i redukujący zjawisko podsterowności, system kontrolujący ciśnienie w oponach, zestaw SRP III dbający o nasze bezpieczeństwo oraz to, co nowe Renówki mają zawsze – 5 gwiazdek w testach EuroNCAP.

Komentarze w temacie pt. Renault Megane facelifting na naszym forum.

Dyskusja

komentarzy